DATA: 12.03.2018
GRUPA MIJLOCIE - Grupa Steluțele;
CATEGORIA DE ACTIVITATE: Domeniul Om și Societate - Activitate practică
TEMA ANUALĂ: „Cine și cum planifică/organizează o activitate?”
TEMA SĂPĂMÂNII: „Învățăm să circulăm!”
TEMA ZILEI: „Micul pieton”
TEMA ACTIVITĂȚII: lucrări din hârtie;
SUBIECTUL: „Semaforul”
TIPUL LECȚIEI: consolidare de priceperi și deprinderi;
SCOPUL: Consolidarea deprinderii de a lucra cu materiale flexibile din hârtie (mototolire, lipire);
OBIECTIVE OPERAȚIONALE:
O1 - să enumere etapele realizării lucrării;
O2 - să respecte procesul tehnologic explicat și demonstrat de educatoare;
O3 - să demostreze însușirea corectă a tehnicii de lipire a hârtiei;
O4 - să demostreze însușirea corectă a tehnicii de mototolire a hârtiei;
STRATEGII DIDACTICE:
Metode și procedee : conversația, explicația, observația, demonstrația, exercițiul;
Mijloace de învățământ: lucrarea model, planșele model, lipici, hârtie creponată, palete de lemn;
Forme de organizare: frontal, individual.
DURATA: 20 min.
Secvențele lecției Ob. Op. Conținutul instructiv-educativ Strategia didactică Evaluare
Metode și procedee Mijloace de învățământ Forme de organizare
Moment organizatoric Se stabilește climatul optim pentru buna desfășurare a activității:
-aerisirea sălii de grupă;
-distribuirea materialelor didactice pe măsuțe;
-intrarea organizată a copiilor în sala de grupă;
Conversația
Frontal
Capacitatea preșcolarilor de a intra organizat în sala de grupă.
Captarea atenției
Se va face prin intermediul unei discuții despre surpriză-semaforul, menționând ca acesta trebuie să distribuie prin oraș mai multe semafoare pentru că străzile au nevoie să fie semaforizate și îi roagă pe copii să îl ajute să realizeze fiecare câte unul, pentru a distribui cât mai repede semafoarele prin oraș.
Conversația
Frontal
Capacitatea
elevilor de a se implica
în activitate.
Anunțarea temei și a obiectivelor Voi anunța copiii că până la sfârșitul activității vom încerca să realizăm un semafor, utilizând o serie de tehnici (mototolire, lipire, îndoire, asamblare).
Explicația
Frontal
Capacitatea de a recepta sarcina didactică și criteriile ce vor sta la baza evaluării- interevaluării.
Dirijarea învățării
Instructajul si demonstrația
Executarea acțiunii
O1
O2
O3
O4
Se explică sarcinile de lucru.
Se prezintă lucrarea model, dirijându-i prin întrebări să observe materialele ce vor fi folosite și calitățile acestora;
Vom delimita etapele de lucru cu ajutorul planșelor model, apoi voi ruga un copil să le repete:
Etapa I :
- Mototolirea hârtiei creponate;
Etapa a II-a:
- Lipirea hârtiei creponate-ochiul roșu al semafourului;
Etapa a III-a:
- Lipirea hârtiei creponate-ochiul galben al semafourului;
Etapa a IV-a:
- Lipirea hârtiei creponate-ochiul verde al semafourului;
-Exerciții de încălzire a mușchilor mici ai mâinilor:
Ne spălăm cu zăpadă pe mâini;
Ne ștergem pe fiecare degețel;
A început să ningă. Haideți să prindem fulgii în pumn;
Pentru că i-am prins, fulgii s-au topit. Scuturam mâinile!
Aplauze!
Voi lucra concomitent cu ei lucrarea precizând să fie atenți la aspectele mai dificile.
Voi îndruma copiii în realizarea compozițiilor.
Voi ajuta copiii care au nevoie de ajutor.
Explicația
Observația
Demonstrația
Exercițiul
Lucrarea model
Planșele model
Lipici
Hârtie creponată
bețișoare
Lucrarea model
Planșele model
Lipici
Hârtie creponată
Frontal
Individual
Evaluarea abilităților copiilor de a enumera etapele realizării lucrării, de a respecta procesul tehnologic, de a observa calitățile materialelor folosite.
Evaluez deprinderea copiilor de a mototoli, lipi.
Evaluare formativă realizată prin probă practică curentă.
Capacitatea copiilor de a executa exercițiile de încălzire a mușchilor mici ai mâinilor.
Colceriu, L., „Metodica predării activității instructiv educative în grădinițe”, Ed. Didactică și Pedagogică, București, 2010.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.