UNTATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT: Grădinița cu program prelungit Nr. 16, Târgoviște
DATA: 6.12.2018
GRUPA: Mijlocie „Buburuzele”
PROPUNĂTOAREA:
TEMA ANUALĂ: „Cu ce și cum exprimăm ceea ce simțim?”
TEMA PROIECTULUI: „Obiceiuri și tradiții de Craciun.”
TEMA SĂPTĂMÂNII: „Daruri în ghetuțe.”
TEMA ZILEI: „Surprize pentru Moș Nicolae!”
FORMĂ DE REALIZARE: Activitate integrată( ADP, ADE-DLC, ALA I, ALA II)
FORMĂ DE ORGANIZARE: frontală, individuală, în grupuri
TIPUL ACTIVITĂȚII: însușire de cunoștințe, priceperi, deprinderi
COMPONENȚA ACTIVITĂȚII:
1.ACTIVITĂȚI DE DEZVOLTARE PERSONALĂ:
Rutine: Întâlnirea de dimineață: Salutul,Prezența, Calendarul naturii
Tranziții: Joc cu cântec: ,,Știi la noapte cine vine? ”
2.ACTIVITĂȚI PE DOMENII EXPERENȚIALE:
ADE-DLC-Educarea limbajului: memorizare ,,Scrisoare pentru Moș Nicolae”
3.JOCURI ȘI ACTIVITĂȚI DIDACTICE ALESE (ALA I):
Construcții: Căsuța lui Moș Nicolae- construire prin suprapunere și alăturare
Joc de rol: Prăjituri pentru Moș Nicolae
Joc de masă: ,,Caută-mi umbra”-umbrele lui Moș Nicolae
4.ACTIVITĂȚI RECREATIVE (ALA II):
Joc de mișcare: ,, Cursa ghetuțelor”
SCOPUL:
-Dezvoltarea capacității de a reține expresii rimate și ritmate, îmbogățirea vocabularului cu cuvinte noi.
OBIECTIVE OPERAȚIONALE: La sfârșitul activității,copiii vor fi capabili să:
-Să redea expresii ritmate și rimate, să pronunțe corect sunetele limbii române;
-Să recite fragmente din poezie, cu respectarea intonației cerute de text;
-Să construiască căsuța pentru Moș Nicolae prin alăturarea și alăturarea cuburilor;
-Să pregătească din cocă prăjituri pentru Moș Nicolae;
-Să așeze fiecare șablon decupat pe umbra care îi corespunde;
-Să respecte regulile impuse de joc.
METODE ȘI PROCEDEE: conversația, explicația, demonstrația, exercițiul, turul galeriei.
MATERIAL DIDACTIC:foietaj, forme, tăvi, șabloane cu figurine și planșe cu umbrele lor, cuburi de diferinte culori și dimensiuni, figurine de lipit pe căsuțe.
DURATA: 2 ore
1. „Curriculum pentru învățământul preșcolar 3-6/7 ani”, Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, 2008;
2. Magdalena Dumitrana-,, Educarea limbajului în învățământ preșcolar”, volumul II, „ Comunicare scrisă”, Editura Compania, București ,1990
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.