Tehnologii de fabricatie

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

1.Analiza piesei

Piesa ax este realizata dintr-un otel aliat 40C10 de duritate 217HB. Aceste oteluri se folosesc sub forma de produse ca : semifabricate, bare forjate si laminate finite folosite in stare tratata termic.

Piesa este supusa unui tratament termic de imbunatatire. Ea a fost dimensionata pentru a putea servi la transmiterea miscarii la presele cu piuluta rotitoare.

Suprsafta functionla a pesei este filetul trapezoidal Tr 24X5 care transmite miscarea data de piulita rotitoare pentru ca piesa sa execute miscarea de translatie aducindu-se astfel exul in contact cu semifabricatul de prelucrat. Filetul piesei este protejat la imbunatatire.

Cursa axului este data de lungumea de 103mm care este alcatuita din lungimea filetului trapezoidal precum si din lungimea diametrului de 18mm.

Acest diametru a fost prelucrat cu un tarod M6 pentru a putea obtine un filet interior care servrste la asamblarea unui limitator de cursa

Caracteristica acestor prese este miscarea de translatie axul fiind imppiedicat sa se roteasca datorita fixarii lui cu o pana paralela. Pana paralela este fixata intrun capac prins cu suruburi care impidica balansul arborelui servind totodata si ca element de ghidare.

Datorita necesitatii fixarii precise a axului in capac suprafata pe care se executa canalul de pana a fost supusa mai multor operatii: strunjire degrosare, strunjire finisare, rectificare degrosare, rectificare finisare pentru a se putea obtine o rugozoitate cit mai mica.

II. CALCULUL ADAUSULUI DE PRELUCRARE

1.Calculul adaosului de prelucrare pentru diametrul 40mm

Pentru a se determina adaosul de prelucrare a acestei suprafete , este necesar a se preciza prelucrarile la care a fost supusa suprafata Din itinerarul tehnologic rezulta ca suprafata in cauza a fost supusa urmatoarelor prelucrari: strunjire degrosare, strunjire finisare.Piesa este obtinuta dintr-un semifabricat laminat, materialul semifabricatului fiind 40Cr10.

Se determina mai intii curbarea specifica semifabricatului laminat

- -curbarea sprcifica in functie de lungimea semifabricatului

- lc-lungimea pe care are loc curbare

Se va calcula adaosul de prelucrare pornind in sens invers ordinii operatiilor

3.Strunjire de finisare IT10( operatia precedenta strunjire de degrosare IT12)

Se determina mai intii curbarea specifica pentru strunjirea de degrosare ,cu ajutorul curbarii specifice a prelucrarii anterioare corectata cu un coeficient K

Adaoslul minim pe diametru este dat de formula:

Rzp=63

Sp=60

Adaosul de prelucrare nominal se va calcula cu formula:

Tp=250

Diametrul maxim inainte de srunjirea de finisare:

dcmax=40 mm ;

dpmax se rotunjeste la dpmax=41 mm

Diametrul mimim inainte de strunjirea se finisare:

dpmin=dpmax-Tp

Tp=0.25mm dpmin=41-0.25=40.75

Strunjirea de degrosare se exexcuta la diametul 410-0.25

2.Strunjire de degrosare IT12( operatia precedenta laminare IT15)

Adaosul minim pe diametru este dat de formula:

Rzp=160

Sp=250

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, mcd, dwg, dxf, wmf
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
18 fisiere
Pagini (total):
30 pagini
Imagini extrase:
30 imagini
Nr cuvinte:
4 840 cuvinte
Nr caractere:
33 689 caractere
Marime:
497.21 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Organe de masini
Tag-uri:
strunjirea, fabricare, semifabricat
Data publicare:
27.10.2016
Structură de fișiere:
  • Tehnologii de fabricatie
    • Ady_TF.doc
    • Plan de operatii - strunjire.doc
    • Plan de operatii frezare.doc
    • Plan de operatii-rectificare.doc
    • Plan de operatii.doc
    • proiectTFpartea1.dwg
    • proiectTFpartea1.dxf
    • proiectTFpartea2.dwg
    • proiectTFpartea2.wmf
    • PrTF.mcd
    • PrTfA3.dwg
    • PrTfA3.wmf
    • PrTfA3_1.dwg
    • PrTfA3_1.wmf
    • PTADY.dwg
    • PTADY1.dwg
    • sav4EB8B.ac$
    • save.ac$
    • Template_A3.dwg
    • tfprofecttemplate.dwg
Predat:
la facultate

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
CAPITOLUL 1 . PROCESE DE FABRICATIE, PROCESE TEHNOLOGICE SI ELEMENTELE LOR. 1.1 NOTIUNI...
1. Scopul lucrarii Scopul lucrarii este cunoasterea posibilitatilor tehnologice ale masinii de...
Miezul magnetic - componenta principala a unei masini electrice. Prin miezul magnetic se inchid...
GENERALITATI Dintre echipamentele electrice utilizate in sistemele electroenergetice,...
Activitatea unei fabrici constructoare de masini poate fi descompusa in elementele componente,...
Sus!