Strung paralel cu comandă numerică

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

In industrie strungul normal este cel mai frecvent utilizat, datorita caracterului universal al destinatiei sale. Mai este denumit strung universal, paralel sau orizontal.

El are posibilitatea de a prelucra piese scurte sau lungi, din bara sau din semifabricate individuale, dintr-o singura prindere, sau din mai multe prinderi.

Piesele complicate pot fi prelucrate integral la un singur strung, intr-o singura operatie, sau in flux tehnologic pe mai multe masini succesive, in mai multe operatii. In fiecare din aceste operatii se prelucreaza cate o suprafata sau cate un grup de suprafete.

SCHEMA CINEMATICA DE PRINCIPIU

Schema cinematica a strungului normal este prezentata in fig 1.,in care se dau principalele elemente constructive: 1- batiul; 2- papusa fixa; 3- papusa mobila; 4- caruciorul; 5- cutia rotilor de schimb; 6- cutia de avansuri si filete.

Batiul serveste la fixarea masinii pe fundatie si la asamblarea elementelor masinii intr-un tot unitar, preluand fotele ce apar in sistemul tehnologic masina-dispozitive-piesa-scula. De obicei, in interiorul lui se monteaza instalatia electrica de comanda si uneori parti ale cutiei de viteze. Batiul este prevazut la partea superioara a patului cu niste ghidaje orizontale.

Papusa fixa 2 este o carcasa fixa pe batiu si adaposteste de obicei cutia de viteze a strungului sau cel putin o parte a acestuia. Papusa fixa a strungului este strabatuta de axul principal A.P., pe care se prinde piesa de prelucrat. Axul principal este construit de obicei sub forma tubulara, pentru a permite trecerea prin interiorul sau a semifabricatelor-bara.

Papusa mobila 3 serveste in principal la centrarea piselor lungi intre varfuri si la executarea gaurilor axiale in piese.

Caruciorul 4 se poate deplasa pe ghidajele batiului si serveste la realizarea miscarilor de avans II, III si IV ale cutitelor, cu ajutorul celor 3 sanii din care este format: sania longitudinala S.L., cea transversala S.T. si respectiv sania port-cutit - S.P.C.

Cutia rotilor de schimb 5 si cutia de avansuri si filete 6 adapostesc mecanisme cu roti dintate, necesare pentru realizarea mecanizarii miscarilor de avans II si III.

Miscarile se transmit conform unui flux cinematic prezentat in schema din fig 2., denumita schema fluxului cinematic.

Miscarea se primeste de la motorul electric M, la cutia de viteze C.V., unde se multiplica pana o anumita valoare a turatiei axului principal A.P. Aceasta turatie asigura o valoare convenabila a vitezei miscarii principale I.

Miscarea de avans se primeste de la cutia de viteze prin interiorul inversorului de sens I.S., la rotile de schimb si se transmite la cutia de avansuri si filete C.A.F. La aceste elemente miscarea se demultiplica pana la o valoare corespunzatoare a turatiei axului (barei) avansurilor Aa sau a surubului conducator Sc.

De la bara avansurilor, miscarea se preia in caruciorul 4 si se transmite fie la mecanismul de avans longitudinal realizat cu ajutorul cremalierei fixe C cu care angreneaza roata dintata Zc, fie la surubul de avans transversal St.

In cazul necesitatii generarii unui filet, marimea avansului I (deplasarea axiala a sculei la o rotatie completa a piesei) trebuie sa fie gala cu pasul p al filetului ce se executa. Pentru aceasta miscarea se primeste de la C.A F. Rpin surubul conducator Sc, la piulisa sectionata diametral Ps. Aceasta permite cuplarea caruciorului la surubul conducator direct, cea ce da posibilitatea deplasarii rapide si precise a

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Strung paralel cu comanda numerica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
24 pagini
Imagini extrase:
24 imagini
Nr cuvinte:
3 951 cuvinte
Nr caractere:
21 344 caractere
Marime:
344.76KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Organe de mașini
Tag-uri:
strung, industrie
Predat:
la facultate
Materie:
Organe de mașini
Sus!