Reductor cilindric cu dinți drepți

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. Generalitati
1.1 Reductoare cu angrenaje cilindrice
1.2 Elemetele principale ale reductoarelor cu o singura treapta de reducere
1.2.1 Carcasa
1.2.2 Arborii
1.2.3 Rotile dintate
1.2.4 Lagarele
1.2.5 Elemente auxiliare
1.2.5.1.1.1 Elemente de etansare
1.2.5.1.1.2 Dispozitivul de ungere
1.2.5.1.1.3 Capacele
1.2.5.1.1.4 Indicatorul nivelului de ulei
1.3 Reductoare cu roti dintate
2. Calculul rapoartelor de transmisie
2.1.1 Calculul raportului total al actionarii
2.1.2 Raportul de transmisie in angrenaj
2.1.3 Calculul definitive pentru transmisia de curele
3. Calculul turatiilor
3.1.1 Turatia la intrare
3.1.2 Turatia la iesire
3.1.3 Turatia la intrare in reductor
3.1.4 Turatia la iesire din redactor
4. Calculul transmisiilor prin curelele de transmisie
4.1 Puterea de calcul
4.2 Turatia rotii de curea cunducatoare
4.3 Turatia rotii de curea conduse
4.4 Raportul de transmitere
4.5 Tipul curelei
4.6 Diametrul primitive al rotii mici
4.7 Diametrul primitv al rotii mari
4.8 Diametrul mediu
4.9 Distanta intre axe
4.10 Unghiul dintre ramurile curelei
4.11 Unghiul de infasurare pe roata mica de curea
4.12 Lungimea primitive a curelei
4.13 Distanta dintre axe (calcul de definitivare)
4.14 Viteza periferica a curelei
4.15 Coeficientul de functionare
4.16 Coeficientul de lungime
4.17 Coeficientul de infasurare
4.18 Puterea nominala transmisa de curea
4.19 Numarul de curele preliminary
4.20 Coeficientul numarului de curele
4.21 Numarul de curele
4.22 Frecventa incovoierilor curelelor
4.23 Forta periferica transmisa
5. Calculul momentelor de torsiune
5.1 Momentul de torsiune pe arborele de intrare
5.2 Momentul de torsiune pe arborele de iesire
6. Dimensionarea angrenajului
6.1 Distanta minima necesara intre axe
6.2 Distanta intre axe in functionare
6.3 Diametrele de divizare preliminare
6.4 Modulul normal
6.5 Numarul de dinti
6.6 Suma deplasarilor specifice de profil
6.7 Diametrele de divizare
6.8 Diametrele cercurilor de picior (interioare)
6.9 Inaltimea dintilor
6.10 Scurtarea dintilor
6.11 Diametrele de cap
6.12 Diametrele de baza
9. Verificarea calitatilor geometrice ale angrenajului
9.1 Verificarea lipsei ascutirii dintilor: pe cilindrul de cap grosimea dintilor
9.2 Verificarea lipsei subtaierii
9.3 Verificarea interferentei profilului
9.4 Verificarea continuitatii angrenarii in plan frontal:
9.5 Gradul de acoperire
10. Dimensiuni nominale de control
10.1 Pentru verificarea profilului frontal si directiei dintilor
10.1.1 Raza de baza
10.1.2 Unghiul de presiune in punctul de
de masurare a lungimii peste dinti
10.1.3 Numarul de dinti (de calcul) in intervalul de
de masurare a lungimii peste
10.1.4 Lungimea peste N dinti
10.1.5 Conditii de masurare a lungimilor
11. Stabilirea formei constructive a arborilor
12. Materiale utilizate pentru constructia rotilor dintate
13. Lagare cu rulmenti

Extras din proiect:

Reductoarele cu angrenaje cilindrice sunt cele mai raspandite datorita gamei largi de puteri si rapoarte de transmitere ce se pot realiza cu ajutorul lor cat si a posibilitatii tipizarii si executiei in uzine specializate. Reductoarele cu angrenaje cilindrice pot fi construite cu toti dintate cilindrice cu dinti drepti, inclinati sau in V, cu dantura exterioara si foarte rar cu dantura interioara. Felul danturii depinde de viteza periferica a rotii si de destinatia transmisiei.

Rotile dintate cilindrice cu dinti drepti se recomanda: la viteze periferice reduse, cand nu apar socuri si zgomot; in cazul in care nu se admit forte axiale in arbori si lagare; la cutii de viteze cu roti deplasabile.

Numarul de trepte al reductoarelor depinde de raportul de transmitere ,,i". La reductoare cu o treapta i=1,3 6,3 (maximum 8). Reductoarele cu o treapta sunt folosite pentru puteri pana la 515 kw, cand ungerea se face prin barbotare si pana la 950 kW cand ungerea este fortata. Randamentul este 0,98 0,99 in cazul variantei cu dinti drepti sau inclinati.

1.2 Elementele principale ale reductoarelor cu o singura treapta de reducere

Componentele principale ale reductoarelor cu o singura treapta de reducere sunt urmatoarele: carcasa reductorului, cei doi arbori (arborele de intrare si iesire), rotile dintate, lagarele, elementele de etansare, dispozitivele de ungere, capacele, indicatorul de nivel al uleiului, aerisitorul , elementele pentru ridicarea reductorului, dopul de golire, organele de asamblare.

1.2.1 Carcasa reductorului se compune in general din doua parti, corp si capac, asamblate intre ele prin stifturi de centrare si prin suruburi de fixare. Stifturile de centrare sunt necesare pentru asigurarea unei pozitii precise a capacului in raport cu corpul reductorului. De cele mai multe ori carcasa este realizata prin turnare avand prevazuta nervuri de rigidizare si racire. In cazul unor unicate sau serii mici de fabricatii carcasa se poate realiza si prin sudura. La constructiile sudate cresc cheltuielile legate de manopera, dar se reduc cheltuielile legate de pregatirea fabricatiei (nu trebuie model pentru turnare), comparativ cu varianta de carcasa turnata. Pentru fixarea reductorului pe fundatie sau pe utilajul unde urmeaza sa functioneze, in corp sunt prevazute gauri in care intra suruburile de prindere.

1.2.2 Arborii sunt realizati de obicei cu sectiune variabila (in trepte), avand capetele cu diametrul si lungimea standardizata, prevazute cu pene pentru transmiterea momentelor de torsiune. Arborele pe care se introduce miscarea in reductor se poate executa impreuna cu pinionul cilindric, cu pinionul conic sau cu melcat din motive de reducere a gabaritului si cresterii rezistentei pinionului.

1.2.3 Rotile dintate cilindrice, conice si roata melcata sunt montate pe arbore pe baza unor recomandari, prin intermediul unor pene paralele si fixate axial cu ajutorul umerilor executati pe arbori, cu bucse distantiere. In cazul cand se executa din materiale deficitare se recomanda executarea rotii din doua materiale.

1.2.4 Lagarele in general sunt cu rostogolire, folosind rulmenti cu bile sau role. Uneori, la turatii mici, reductoarele se pot executa si cu lagare de alunecare. Ungerea rulmentilor se poate realiza cu ajutorul uleiului din reductor sau cu vaselina destinata in acest scop. Reglarea jocului din rulment se face prin intermediul capacelor sau piulitelor speciale pentru rulmenti, tinand seama de sistemul de montare in O sau in X.

1.2.5 Orice reductor mai are o serie de elemente auxiliare strict necesare pentru o buna functionare si anume:

- elemente de etansare;

- elemente pentru controlul nivelului de ulei din baia reductorului ( joje, vizoare );

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Reductor Cilindric cu Dinti Drepti.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
27 pagini
Imagini extrase:
27 imagini
Nr cuvinte:
3 973 cuvinte
Nr caractere:
23 747 caractere
Marime:
95.16KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Organe de mașini
Tag-uri:
lagare, reductoare, functionare
Predat:
la facultate
Materie:
Organe de mașini
Profesorului:
Alexandrescu Mihai
Sus!