Organe de mașini

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Sa se proiecteze o transmisie mecanica necesara actionarii unui transportor cu banda.

Date de intrare:

P = 3 kW

n = 1430 rot/min

ic = 1,3

1 Intocmirea schemei structurale.

Me = motor electric.

TC = transmisie prin curea.

Rt = Reductor.

C = Cuplaj

1.1. Determinarea momentelor de torsiune si a turatiilor pentru fiecare arbore

- Arborele motor

n = 1430 rot/min

- Arborele de intrare in reductor

Mt I = Mt ? ic = 20.003 ? 1,3 = 26.003,9 N ? mm

- Arborele de iesire din reductor

Mt II = Mt I ? ir = 26.003,9 ? 4 = 104015,6 N ? mm

.

2. Proiectarea transmisiei prin curele

2.1 Alegerea curelei si calcularea momentelor de torsiune.

Tipul curelei se alege conform monogramei de mai jos:

S-a adoptat cureaua de tip SPZ

Diametrul rotii mici se alege din tabelul 1. iar roata mare se calculeaza cu relatia:

80

= 104 rezulta 112

Tabel 1

Seria diametrelor primitive ale rotilor de curea

63 71 80 90 112 125 140 160 180 200 224 250 280 315 400

450 500 560 630 710 800 900 1120 1250 1400 1600 1800 2000 2500

2.2. Se alege preliminar distanta intre axe A

288

2.3. Detereminarea unghiului dintre ramuri.

; 6,368

2.4. Unghiurile de infasurare pe cele doua roti.

Pentru roata mica.

173,632

Pentru roata mare.

186,368

2.5. Lungimea primitiva a curelei.

Se adopta: 800

In tabelul 2 sunt indicate elementele geometrice ale sectiunii si lungimile primitive.

Pentru valoarea standardizata se recalculeaza A folosind relatia de mai sus.

242,094 0,826

2.6. Se recalculeaza

7,578

2.7 Se recalculeaza

172,422

187,578

2.8. Se calculeaza viteza periferica.

5,98

Tabel 2. Curele trapezoidale. Dimensiuni si lungimi primitive.

Tip

Curea

Dimensiunile

caracteristice

ale sectiunii

a

mm

mm

mm

grade

Lungimi primitve

mm

mm

Sectiunea curelei

Minim

Maxim

SPZ

-

2,0

630

3550

71

0,54

SPA

-

2,8

800

4500

100

0,90

SPB

-

3,5

1250

8000

160

1,50

-

4,0

1600

10000

200

1,98

SPC

-

4,8

2000

12500

224

2,78

Lungimi primitve

mm

De preferat

400

500

630

800

1000

1250

1600

2000

2500

3150

4000

5000

6200

8000

10000

12500

De evitat

450

560

710

900

1120

1400

1800

2240

2800

3550

4500

5600

7100

9000

11200

2.9. Numarul de curele preliminar.

0,977

3,218

- coeficient de lungime si se alege din tabelul 3. in functie de

- coeficient de functionare si se adopta 1.

Tabelul 3. Coeficient de lungime

Lungimi primitve

mm

Tipul curelei

SPZ SPA SPB SPC

400

450

500

560

630 0,82

Bibliografie:

1. JULA, A. s. a. - Organe de masini. Probleme, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1980

2. CRUDU, I. s. a. - Atlas. Reductoare cu roti dintate, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1982

3. JULA, A. s. a. - Proiectarea angrenajelor, Repr. Univ. Brasov, 1984.

4. Culegerea de norme si extrase din standarde pentru proiectarea elementelor componente ale masinilor, vol. I si II, Univ. Brasov, 1984.

5. Catalog de rulmenti, C.I.R.O.A., Brasov, 1981

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Organe de masini.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
48 pagini
Imagini extrase:
48 imagini
Nr cuvinte:
3 627 cuvinte
Nr caractere:
32 750 caractere
Marime:
3.37MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Organe de mașini
Tag-uri:
mecanica, organe de masini
Predat:
la facultate
Materie:
Organe de mașini
Sus!