Tehnologia construcțiilor de mașini

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul 1.STUDIUL PROCESULUI TEHNOLOGIC DE PRELUCRARE IN VEDEREA ALEGERII VARIANTEI OPTIME 4
2.1.Introducere 4
2.1.Intocmirea grafului tehnologic 7
Capitolul 2. CALCULUL DE PROIECTARE A PROCESULUI TEHNOLOGIC 12
2.1.Analiza conditiilor tehnologice impuse piesei si stabilirea semifabricatului 12
2.2.Selectarea procesului tehnologic concret din procesul tehnologic tipizat 13
2.2.1.Calculul adaosurilor de prelucrare si a dimensiunilor intermediare 13
2.2.2.Calculul (adoptarea) parametrilor regimului de aschiere 14
2.2.3.Calculul normelor tehnologice de timp 21
Capitolul 3.ALEGEREA VARIANTEI OPTIME DE PROCES TEHNOLOGIC 44
3.1.Stabilirea lotului optim propus 44
3.2.Stabilirea variantei economice din variantele propuse 46
3.3.Calculul cheltuielilor pentru prelucrarea pieselor in varianta propusa 50
3.4.Calculul economiei anuale adusa prin inlocuirea procesului tehnologic existent cu cel propus 52
Capitolul 4.PROIECTAREA SDV-urilor SPECIALE INDICATE 53
4.1.Proiectarea unui alezor 53
4.1.1.Definire 53
4.1.2.Principiul de lucru 53
4.1.3.Calculul fortelor, momentelor si puterii de aschiere 54
4.1.4.Stabilirea elementelor constructive 55
4.2.Proiectarea unei scule combinate burghiu + tesitor 61
4.2.1.Calculul principalelor elemente ale cinematicii si dinamicii aschierii 61
4.2.2.Stabilirea elementelor constructive 66
4.2.3.Stabilirea parametrilor geometrici constructivi ai burghiului 70
4.2.4.Analiza unghiurilor functionale 74
4.2.5.Calculul de rezistenta si rigiditate 76
4.2.6.Ascutirea si reascutirea burghiului 77
4.3.Dispozitiv de prindere pentru strunjire 80
4.3.1.Date initiale 80
4.3.2.Sinteza schemelor de bazare 81
4.3.3.Selectia schemelor de bazare 82
4.4.Dispozitiv de prindere pentru gaurire 84
4.4.1.Date initiale 84
4.4.2.Sinteza schemelor de bazare 85
4.4.3.Selectia schemelor de bazare 86
4.5.Controlul pieselor cu ajutorul unui calibru tampon 91

Extras din proiect:

In societatea contemporana, una din conditiile de baza pentru ca o societate comerciala sa aiba succes pe piata este iesirea cat mai rapida pe piata cu noile produse socotindu-se timpul din momentul in care s-a sesizat cautarea pe piata a respectivelor produse.Acest interval de timp depinde insa de duratele proiectarii constructive , pregatirii tehnologice a fabricatiei (aici intra conceptia tehnologica cu proiectarea proceselor tehnologice si realizarea fizica a acestora) si fabricatia propriu-zisa.Trebuie mentionat faptul ca intr-un process de conceptie, exprimarea grafica a solutiilor ocupa o pondere foarte mare ca timp.Prin urmare, pentru a avea succes pe piata este absolut necesar ca toti acesti timpi sa fie pe cat posibil micsorati.Micsorarea acestor timpi este o cerinta a stadiului actual de dezvoltare,cerinta care reclama implicit si necesitatea flexibilizarii activitatilor tehnice. Ca o confirmare a acestei idei,astazi,in scopul reducerii semnificative a tuturor acestor timpi se au in vedere noi concepte in inginerie:Ingineria Simultana, Sisteme CAD/CAM/CIM, Sisteme Expert, Sisteme flexibile de fabricatie, Rapid Prototyping,etc.

Astfel,din motive ce tin de necesitatea cresterii eficientei activitatilor implicate in ingineria produselor se impune desfasurarea simultana a unor activitati care tintesc un acelasi rezultat:realizarea unor produse de inalta calitate la un pret convenabil pentru clienti si care sa satisfaca pe deplin si la timp pretentiile acestora. Aceasta este esenta unei strategii care trebuie aplicata astazi numita inginerie simultana iar cuvantul cheie al acesteia este lucrul in echipa si anume echipa interdisciplinara Mai exact este vorba de abordarea simultana,din mai multe directii a realizarii unui produs, in scopul asigurarii succesului pe piata.Simultaneitatea avuta in vedere ,in cadrul acestui concept,vizeaza in primul rand palierul proiectarii, palier in care este gandita si fabricatia.

In aceasta lucrare imi propun prezentarea unei variante optime de proces tehnologic la reperul ,,Capac caseta" reper produs de ARO S.A. Una din tendintele majore ale industriei constructoare de masini si utilaje consta in proiectarea si dimensionarea rationala a pieselor si semifabricatelor , corespunzatoare cerintelor constructiv-functionale, precum si in proiectarea concreta a procesului tehnologic da prelucrare a pieselor.In acest mod devine posibil obtinerea unei economii de energie, manopera si metal precum si planificarea eficienta a consumurilor si aprovizionarea in timp util cu materiale si semifabricate, ceea ce are implicatii serioase in asigurarea ritmicitatii fabricatiei si in micsorarea costului fabricatiei.

Planul de operatii pentru acest reper, in momentul de fata are urmatoarea componenta:

Tabelul 1.1.Planul de operatii existent in acest moment la uzina ARO S.A.

Nr. Operatia Masina

05 Sablare Instalatie de sablaj

10 Vopsire

15 Strunjire Strung paralel

20 Strunjire Strung paralel

25 Strunjire Strung paralel

30 Strunjire Strung revolver

35 Tesire Masina de gaurit

40 Strunjire Strung paralel

45 Burghiere Masina de gaurit

50 Tesire Masina de gaurit

55 Tesire Masina de gaurit

60 Lamare Masina de gaurit

65 Ajustare Banc de lacatuserie

70 Spalare

75 Control

In varianta existenta am facut urmatoarele modificari:

_ operatiile 15 - Strunjire si 25 - Strunjire se unesc si se transpun intr-o singura operatie, in felul acesta executandu-se si strunjirea frontala si strunjirea interioara; operatia se va face pe aceeasi masina, strung paralel, optandu-se pentru un sistem de prindere in univesal ? 200 pneumatic cu bacuri speciale ;

Fig.1.1

_ operatiile 45 - Burghiere si 25 - Tesire se unesc si se transpun intr-o singura operatie ; operatia se va face pe aceeasi masina, masina de gaurit, sistememul de prindere fiind acelasi ;

Fig.1.2

_ operatiile 50 - Tesire si 60 - Lamare se unesc si se transpun intr-o singura operatie; operatia se va face pe aceeasi masina, masina de gaurit, optandu-se pentru o mandrina cu schimbare rapida ;

Fig.1.3

Astfel planul de operatii va avea urmatoarea componenta:

Tabelul 1.2.Planul de operatii propus

Nr. Operatia Masina

05 Sablare Instalatie de sablaj

10 Vopsire

15 Strunjire Strung paralel

20 Strunjire Strung paralel

25 Strunjire Strung revolver

30 Tesire Masina de gaurit

35 Strunjire Strung paralel

40 Burghiere+Tesire Masina de gaurit

45 Lamare +Tesire Masina de gaurit

50 Ajustare Banc de lacatuserie

55 Spalare

60 Control

Avantajele planului de operatii propus:

o scade numarul de operatii ;

o micsorarea timpilor de prelucrare ;

o simplificarea masinilor-unelte prin reducerea posturilor de lucru ;

o reducerea numarului de dispozitive necesare prelucrarilor ;

o costul produsului scade ;

1.2.INTOCMIREA GRAFULUI TEHNOLOGIC

Numerotarea suprafetelor:

Fig. 1.4.

Codificarea suprafatelor :

1 - frontala;

2 - tesitura;

3 - cilindrica;

4 - frontala exterioara;

5 - cilindrica interioara;

6 - frontala exterioara;

7 - cilindrica interioara;

8 - tesitura interioara;

9 - frontala;

10 - cilindrica exterioara;

11 - frontala;

12 - tesitura;

13 - frontala;

14 - tesitura exterioara;

15 - cilindrica interioara;

16 - cilindrica interioara;

17 - tesitura interioara;

Graful tehnologic:

Fig.1.5

X1 - strunjire;

X2 - frezare;

X3 - strunjire;

X4 - strunjire;

X5 - strunjire;

X6 - strunjire;

X7 - strunjire prin copiere;

X8 - frezare;

X9 - strunjire;

X10 - frezare;

X11 - gaurire;

X12 - frezare;

Bibliografie:

Secara,Gh.,Grigoroiu,M.,Rosca,D.,Scule aschietoare, sect.4 ,Editura

Universitatii "Transilvania" din Brasov,1981

[SEC79] Secara,Gh., Proiectarea sculelor aschietoare, E.D.P. Bucuresti,1979

[KLE00] Klein-Marascu,V,Materiale industriale,vol. 1, Editura Universitatii "Transilvania"

din Brasov,2000

[ROS94] Rosca, D., Lupulescu,N., Ditu,V., Proiectarea sculelor aschitoare, vol 2, Editura

"Transilvania" din Brasov,1994

[PIC74] Picos,C.,Alincai,G.,Bohosievici,C.,Pruteanu,O.,Coman,G.,Buta,V.,Paraschiv,D.,

Calculul adaosurilor de prelucrare si a regimurilor de aschiere,Editura Tehnica

Bucuresti,1974

[SEC79] Secara,Gh.,Grigoroiu,M.,Rosca,D.,Indrumar pentru proiectare, sect.3 ,Editura

Universitatii "Transilvania" din Brasov,1979

[VLA85] Vlase,A.,Sturzu,G.,Mihail,A.,Bercea,I.,Regimuri de aschiere,adaosuri de prelucrare

si norme tehnice de timp,vol. 1,Editura Tehnica Bucuresti,1985

[VLA85] Vlase,A.,Sturzu,G.,Mihail,A.,Bercea,I.,Regimuri de aschiere,adaosuri de prelucrare

si norme tehnice de timp,vol. 2,Editura Tehnica Bucuresti,1985

[PIC78] Picos,C.,Alincai,G.,Bohosievici,C.,Pruteanu,O.,Coman,G.,Buta,V.,Paraschiv,D.,

Tehnologia constructiilor de masini,Editura Tehnica Bucuresti,1978

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Tehnologia constructiilor de masini
    • Bibl.doc
    • Bibliografie.doc
    • cap2.Calculul de proiectare a procesului tehnologic.doc
    • cap4proiectarea sculelor aschietoare.doc
    • Capitolul.1 Studiul procesului tehnologic.doc
    • capitolul3.alegerea variantei optime a procesului tehnologic.doc
    • COPERTA1.DOC
    • DISP GAURIRE.dwg
    • DISP STRUNJIRE.DWG
    • FISA 1.dwg
    • FISA 2.dwg
    • GRAF.DWG
    • SCULE2.bak
    • SCULE2.DWG
    • TABEL1.DOC
    • untitled 1.bmp
    • untitled 2.bmp
    • UNTITLED.BMP
    • VERIF AMPLASARI A4.dwg
    • VERIF AMPLASARI.DWG
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, dwg, bmp, bak
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
20 fisiere
Pagini (total):
119 pagini
Imagini extrase:
119 imagini
Nr cuvinte:
12 016 cuvinte
Nr caractere:
108 031 caractere
Marime:
1.41MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Mecanică
Tag-uri:
masini, piese, constructie
Predat:
Facultatea de Inginerie Tehnologica si Management Industrial , Universitatea Transilvania din Brasov
Specializare:
Roboti Industriali
Materie:
Mecanică
Profesorului:
Prof. Dr. Ing. Lates Mihai
Sus!