Sistemul de alimentare cu injector pompă

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul I
ROLUL
CONDITII IMPUSE
CLASIFICARE
PARTI COMPONENTE
FUNCTIONAREA
DERANJAMENTE SI REMEDIERI
INTRETINEREA
BIBLIOGRAFI

Extras din proiect:

CAP I. INTRODUCERE

I1 ROLUL INSTALATIEI DE ALIMENTARE

Instalatia de alimentare a motorului asigura trimiterea si injectarea in fiecare cilindru, la momentul corespunzator, a unei cantitati bine determinate de motorina, in functie de sarcina si turatia motorului, precum si pulverizarea fina si distribuirea uniforma in camerele de ardere a particulelor de motorina injectata, in scopul utilizarii eficiente de aer din cilindri. Instalatia este de tipul pompa de injectie si injectoare.

I2 CONDITII IMPUSE

Instalatia de alimentare indeplineste functia de a alimenta cu combustibil si are necesar arderii la motorul cu ardere interna, cat si functia de a evacua gazele arse din cilindru.

Instalatia de alimentare trebuie sa indeplineasca anumite cerinte, si anume:

-sa asigure debitarea combustibilului sau amestecului carburant, in proportie determinata, la momentul necesar;

-sa asigure pornirea motorului in orice conditii de temperatura;

-sa asigure functionarea fara intreruperi la deplasarea automobilului pe drum neuniform, la urcare si coborare, la intoarceri bruste si franari de scurta durata;

-sa aiba partile componente rezistente la uzura; sa fie adaptata pentru interventie comoda privind intretinerea si reparatiile ei;

-sa nu prezinte pericol de incendiu.

I3 TIPURI DE ALIMENTARE - MAS

- MAC

Instalatiile de alimentare se deosebesc functie de tipul motorului(mas sau mac) si functie de modul de formare a amestecului.

La MAS, formarea amestecului incepe inca din carburator si se continua in timpul cursei de admisiune si compresiune; de aceea, aceste motoare se considera cu formarea amestecului in exterior.

MAC, deoarece amestecul se formeaza in cilindru, cand se injecteaza combustibilul la sfarsitul cursei de compresiune, se considera cu formarea amestecului in interior.

In cazul MAS cu injectie de benzina poate avea loc formarea amestecului atat in exterior cat si in interior.

Cap II. Common-rail = instalatie de alimentare cu rampa comuna de injectie. Toate duzele de injectie sunt alimentate de o singura instalatie aflata sub presiune. Momentul injectiei se declanseaza in mod electronic.

Sistemul common-rail cu producere mare de presiune si grade mari de libertate referitor la preinjectie, injectia principala si postinjectie, ofera un nivel maxim de presiune momentan de 1350 bar. O pompa de inalta presiune furnizeaza presiunea de injectie si lucreaza cu o pompa de prealimentare si o clapeta pe partea de aspiratie. Astfel este furnizat si pulverizat doar putin mai mult combustibil decat cel injectat pentru a reducere necesarul de putere al pompei si incalzirea combustibilului. Randurile de cilindri sunt alimentate de cate o conducta comuna (common-rail). Peste conducte toate duzele de injectie sunt legate in acelasi timp cu o conducta comuna. Injectia este controlata cu ventile magnetice. Avantajul sistemului common-rail este presiunea mare obtinuta deja de la turatii mici si sarcina partiala, un inceput flexibil al injectiei cu preinjectie si injectie principala si preluarea uniforma a necesarului pompei.

Avantajele sistemului de injectie common-rail sunt presiunea mare de pana la 1350 bar, care este disponibila de la turatii mici si grade mari de libertate referitoare la preinjectie, injectie principala si postinjectie cu presiuni mari ce pot fi alese liber inca de la turatii mici. Constructia motorului nu este complicata, iar duza de injectie este deosebit de compacta. In cazul sistemului common-rail producerea presiunii si injectia de combustibil sunt despartite una de cealalta. O pompa separata produce continuu presiune. Aceasta este stocata intr-o conducta comuna. Toate duzele de injectie sunt legate de conducta comuna cu ajutorul unor conducte. O presiune constanta este disponibila permanent la duzele de injectie. Injectia este gestionata cu ajutorul ventilelor magnetice.

Beneficiile sistemului common-rail :

- controlul optim pentru : -pornirea injectiei

Bibliografie:

1.Tuzu, C., Motoiu, C., Motoare Diesel, Editura Tehnica, Bucuresti, 1971

2.Saviuc, S., Groza, Al., Metode si lucrari practice pentru repararea automobilelor, Editura Tehnica, Bucuresti, 1985

3.Cristescu, D., Raducu, V., Motorul pentru automobile si tractoare. Constructie si tehnologie, Editura Tehnica, Bucuresti, 1978

4.Chivulescu, C., Ionescu, G., Automobilul, Editura Tehnica, Bucuresti, 1986

5.Danescu, A., Moldovanu, G., Motoare cu ardere interna, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1980

6.Luca, V., Organe de masini si mecanisme, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1975

7.www.east.utcluj.ro

8.www.daciaclub.ro

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Sistemul de alimentare cu injector pompa.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
8 imagini
Nr cuvinte:
914 cuvinte
Nr caractere:
5 965 caractere
Marime:
181.12KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Mecanică
Tag-uri:
mecanica, alimentare, pompe
Predat:
la liceu
Profil:
Tehnic
Sus!