Sisteme de frânare (ABS)

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1.Scurt istoric
2.Functionare
3.Eficienta
4.Controlul tractiunii
5.Indicatorul ABS
6.ABS si EBD
7.Asistenta la franare (BA)
8.ABS (Anti Blocking Sistem), ASR (Anti Skid Regulation)
9.ESP - Electronic Stability Programme
10.Franele cu saboti
11.Franele disc
12.Analiza Comparativa
13.Noul Sistem Revolutionar EWB
14.Bibliografie

Extras din proiect:

Sistemul ABS (engleza anti-lock braking system sau germana Antiblockiersystem) este un sistem pentru vehicule motorizate ce previne blocarea rotilor in timpul franarii. Aceasta prezinta doua avantaje: permite soferului sa pastreze controlul directiei si scurteaza distanta de franare.Compania germana Robert Bosch GmbH (cunoscuta, mai popular, drept Bosch) dezvolta tehnologia ABS din anii 1930, dar primele automobile de serie care sa foloseasca sistemul electronic Bosch au fost disponibile in 1978. Au aparut prima data pentru camioane si limuzine nemtesti Mercedes-Benz. Ulterior sistemele au fost portate si pentru motociclete.

Initial, sistemele ABS au fost dezvoltate pentru aeronave. Unul din primele sisteme a fost Maxaret al companiei Dunlop, prezentat in anii 1950, si inca in uz pe unele modele de aeronave. Acesta a fost un sistem complet mecanic. A fost utilizat si pe automobile in anii 1960 (masina de curse Ferguson P99, Jensen FF si masina experimentala Ford Zodiac cu tractiune integrala) dar pentru automobile s-a dovedit scump si nu a fost in totalitate de incredere. Un sistem complet mecanic, cosntruit si vandut de Lucas Girling, a fost echipat din fabrica pe Ford Fiesta generatia a 3-a. S-a numit Stop Control System (sistemul de control al opririi).

2. Functionare

Un sistem ABS tipic e compus dintr-o unitate centrala electronica, patru senzori de viteza (unul pentru fiecare roata) si doua sau mai multe valve hidraulice pe circuitul de franare. Unitatea electronica monitorizeaza constant viteza de rotatie a fiecarei roti. Cand detecteaza ca una din roti se roteste mai incet decat celelalte (o conditie ce o va aduce in starea de blocare), misca valvele pentru a scadea presiunea in circuitul de franare, reducand forta de franare pe roata respectiva.

3. Eficienta

Pe suprafetele cu aderenta mare, uscate sau ude, majoritatea masinilor echipate cu ABS obtin distante de franare mai bune (mai scurte) decat cele fara ABS. Un sofer cu abilitati medii pe o masina fara ABS ar putea, printr-o franare cadentata, sa atinga performantele unui sofer incepator pe o masina cu ABS. Totusi, pentru un numar semnificativ de soferi, ABS imbunatateste distantele de franare in varii conditii. Tehnica recomandata pentru soferi intr-o masina echipata cu ABS, intr-o situatie de urgenta, este sa se apese pedala de frana pana la fund si sa se ocoleasca eventualele obstacole. in asemenea situatii, ABS va reduce semnificativ sansele unui derapaj si pierderea controlului, mai ales cu masinile grele.

Pe zapada si macadam, ABS-ul mareste distantele de franare. Pe aceste suprafete, rotile blocate s-ar adanci si ar opri automobilul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. Unele modele de ABS reduc acest efect marind timpul de ciclare, lasand astfel rotile sa se blocheze in mod repetat, pentru perioade scurte de timp. Avantajul ABS-ului pe aceste suprafete este imbunatatirea controlului masinii, si nu franarea, desi pierderea controlului pe astfel de suprafete ramane totusi posibila.

Odata activat, ABS-ul va face ca pedala sa pulseze. Unii soferi, simtind acest efect, reduc apasarea pe pedala si astfel maresc distanta de franare. Aceasta contribuie la marirea numarului de accidente. Din acest motiv unii constructori au implementat sisteme de asistenta la franare ce mentin forta de franare in situatii de urgenta.

4. Controlul tractiunii

Bibliografie:

- http://www.alfaromeo.ro/common/imagine.php?a=modele/crosswagon/images/siguranta1

- http://www.turatii.ro/index.php?func=articol&domeniu=Know%20your%20Gun&articol=367

- http://www.4-cars.ro/?id_stire=286

- http://www.alfaromeo.ro/modele/crosswagon/siguranta.php

- http://www.toyota.ro/default-ro.asp?ItemID=F7672D5938514E4A9EE3B2AD48FBAF9C

- http://www.eglia.ro/eglia-autocamioane.html

- http://www.volvocars.ro/Showroom/_scf.htm?feature=%7B23CB3AE3-C488-4BB5-91BF-E9E92F326B08%7D&model=S60&id=30

- http://ro.wikipedia.org/wiki/ABS

- http://www.auto.bro.ro/articole/sistemul-de-franare.html

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Sisteme de franare (ABS)
    • sistem de franare -ABS.doc
    • SISTEMUL DE FRANARE.pptx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, pptx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
34 pagini
Imagini extrase:
18 imagini
Nr cuvinte:
3 665 cuvinte
Nr caractere:
19 957 caractere
Marime:
998.37KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Mecanică
Tag-uri:
sisteme, siguranta, franare, masini
Predat:
Facultatea de Constructii de Masini si Management Industrial , Universitatea Tehnica "Gheorghe Asachi" din Iasi
Materie:
Mecanică
Profesorului:
Bejenariu Costica
Sus!