Parțile componente și funcționarea instalației de aprindere

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Cuprins 1
Memoriu Explicativ 2
Capitolul 1 Instalatia de aprindere 3
1.1Introducere
Capitolul 2 Componentele instalatiei de aprindere a automobilului 4
2.1Bobina de inductie 4
2.2 Ruptor - Distribuitorul 6
2.3 Bujia 13
Capitolul 3 Instalatii electronice de aperindere 16
3.1 Instalatia de apriondere cu tranzistor si ruptor mecanic 17
3.2 Instalatia de aprindere cu tranzistoare si ruptor electromagnetic sau fotoelectric 18

Extras din proiect:

In cazul motoarelorcu ardere interna cu carburator aprinderea amestecului se face electric, cu ajutorul instalatiilordeaprindere.

Datele statistice demonstreaza ca peste 50 % din defectiunile in exploatare apar la instalatia de aprindere. Din acest motiv multe din cercetarile legate de optimizarea functionarii automobilului au fost conditionate de gasirea unor solutii noi in ceea ce priveste constructia si functionarea instalatiei de aprindere. De la instalatiile de arindere clasice, pana la instalatiilede aprindere electronice, constructia de automobile a inregistrat progrese substantiale. In acelasi timp specialistii ( de la muncitor pana la cercetator ) au fost nevoiti sa opereze cu un volum din ce in ce mai mare de informatii si sa-si dezvolte deprinderi noi in ceea ce priveste exploatarea , intretinerea, verificarea, reglarea, diagnostcarea si repararea instalatiilor de aprindere.

Lucrarea prezinta constructia si functionarea instalatiilor de aprindere clasice si electronice. De asemenea sunt prezentate cateva procedee de testare rapida a instalatiilor de aprindere.

Capitolul 1

1.1Introducere

La motoarele cu carburator, dupa aspiratia si compresia amestecului carburant in cilindru, amestecul carburant este aprins de ctre o scanteie electrica produasa de bujie. Pentru producerea scanteii intre electrozii bujiei nu este suficienta o tensiune de 6 sau 12, respectiv tensiunea pe care o are bateria de acumulatoare. Scanteia nu se poate produce decat daca bujia este alimentata cu tensiunea de 15 000 - 20 000 V. Pentru a se produce o tensiune atat de puternica, este nevoie de un ansamblu de piese care, lucrand impreuna, sa transforme curentul electric de joasa tensiune in curent electric de inalta tensiune.

In sistemul de aprindere prin scanteie cu baterie- bobina, prin intermediul unui transformator de tensiune denumit " bobina de inductie " se transforma curentul de joasa tensiune, provenit de la bateria de acumulatoare, in curent de inalta tensiune necesar producerii scanteii inre electrozii bujiei. In afara de acest sistem mai exista aprinderea electrica cu m,agnetou, intalnita mai rar ( in special la automobilele de curse si la unele tractoare si motociclete ).

Fig 8.9 Schema instalatiei de aprinere cu baterie -bobina

Capitolul 2

Compnentele instalatiei de aprindere

Instalatia de aprindere prin bateria - bobina are doua circuite si anume circuitul primar, prin care trece curentul de joasa tensiune, si circuitul secundar, prin care trece curentul de inalta tensiune.

Circuitul primar se compune din bateria de acumulatoare10, Ampermetrul9, Contactul8, Tabloul de sigurante, infasurarea primara a bobinei6, variatorul ( rezistenta suplimentara ), ruptorul cu contactorul mobil 3, si contactul fix4 si masa

Circuitul secundar cuprinde infasurarea secundara din bobina de inductie 2, distribuitorul 12, si bujiile 14. De la bujii, curentul trece sub masa si se intoarce la infasurarea secundara.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Partile componente si functionarea instalatiei de aprindere.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
20 pagini
Imagini extrase:
20 imagini
Nr cuvinte:
3 679 cuvinte
Nr caractere:
21 723 caractere
Marime:
3.70MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Mecanică
Tag-uri:
motoare, instalatii, aprindere
Predat:
la liceu
Profil:
Tehnic
Sus!