Sa se proiecteze un sistem mecanic mobil (grup de antrenare) compus din masina motoare (motor electric asincron trifazat) si o transmisie prin curea echipata cu un sistem de tensiionare prin deplasarea sau bascularea motorului avind rolul de a asigura antrenarea mecanica a unei masini de lucru(ferestrau disc pentru industria lemnului)
Parametrii tehnico functionali ai grupului proiectat vor fii:
1. Cod de tema: GA- 160
2. Puterea minima necesara de antrenare: P2min = 0,94 [Kw]
3. Turatia de antrenare a masinii de lucru: [rot/min]
4.Durata de functionare estimata: DH = 32 [h/zi]
5. Tipul masinii de lucru: Ferastrau circular pentru industria lemnului
6. Suprasarcina estimata:
7. Tipul sistemului de tensionare al curelei: prin deplasarea sau bascularea motorului
8. Tipul curelei de transmisie: curea sincrona
2. Memoriu de prezentare
Sistemul mecanic va fi compus dintr-un motor electric trifazat, miscarea transmitindu-se la masina de lucru (separator) prin intermediul unui sistem de transmisie prin curea. Sistemul de tensionare al curelei va fi unul permanent, prin intinderea sau bascularea motorului. S-a optat pentru acest tip de grup de antrenare deoarece este recomandabil din punct de vedere economic, ne necesitind precizii foarte mari in transmisie. S-a optat pentru curea sincrona deoarece prezinta caracteristici superioare celorlaltor curele, tehnologia fabricarii rotilor de curea fiind mai accesibila decit in alte cazuri.
3. Memoriu de calcul
3.1. Alegerea motorului
3.1.1 Determinarea puterii minime necesare motorului:
Tinind cont ca randamentul teoretic al transmisiei este
3.1.2 Determinarea puterii efective a motorului
3.1.3 Stabilirea rapoartelor de transmisie
3.1.4 Alegerea propriu zisa a motorului
Tabel 1
Cod Pn
[Kw] n1
[rot/min] ief [-]
n2ef ?n m[Kg] Pret Decizii
m1 m2 Nr. pct. Cal.
(1)AT 132M - 2 9 2890 12,04 240,03 -0,012 52 70 0 Nu
(1)AT 132M - 4B 9 55545 5,95 240,33 -0,137 55 71 0 Nu
(1)AT 160L - 6 11 955 3,97 240,55 -0,229 - 115 1 Nu
AT180L - 8 11 725 3,02 240,06 -0,025 - 146 2 DA
Datorita faptului ca singurul motor care asigura un raport de transmisie rational (1,5-3), s-a ales AT 180L - 8.
3.1.5 Stabilirea caracteristicilor geometrice ale motorului
Fig. 3.1
3.2. Alegerea profilului curelelor late
3.2.1. Stabilirea valorii coeficientului dinamic
supraincarcarea de scurta durata este
Dreucean A., Ionescu, N.: Transmisii cu element flexibil de tip curea, Editura Solness, Timisoara, 1999
- Catalog de motoare electrice, Electromotor, Timisoara, 2006
- Culegere de standarde de organe de masini, A. Constantinescu, E. Diaconescu, Editura Didactica si pedagocica Bucuresti, 1977
- Anghel Stefan ;Proiect transmisii mecanice Lito U.P.T.
- Draghici I. Organe de masini probleme EDP.1980
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.