Organe de mașini

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. Tema de proiectare pag. 2
2. Memoriu de prezentare pag. 3
3. Memoriu de calcul pag. 4
3.1. Alegerea motorului pag. 4
3.1.1 Determinarea puterii minime necesare motorului pag. 4
3.1.2 Determinarea puterii efective a motorului pag. 4
3.1.3 Stabilirea rapoartelor de transmisie pag. 4
3.1.5 Stabilirea caracteristicilor geometrice ale motorului pag. 5
3.2. Alegerea profilului curelelor late pag. 6
3.2.1. Stabilirea valorii coeficientului dinamic pag. 6
3.2.2. Calculul puterii corectate pag. 6
3.2.3. Calculul valorii diametrului minim al rotii motoare de curea pag. 6
3.2.4. Alegerea valorii diametrului rotii de motoare curea pag. 6
3.2.5. Preliminarea frecventei flexiunii cureli pag. 6
3.2.6. Alegerea profilului de curea pag. 6
3.2.7. Stabilirea numarului de straturi de rezistenta si a grosimii unui strat pag. 7
3.2.8. Verificarea gradului de curbare al cureli pag. 7
3.2.9. Verificarea vitezei periferice a curelei pag. 7
3.3. Geometria transmisiei cu arbori paraleli si un consumator pag. 7
3.3.1. Calculul diametrului rotii conduse pag. 7
3.3.2. Stabilirea distantei intre axe pag. 8
3.3.3. Calculul unghiului dintre ramurile transmisiei pag. 8
3.3.4. Calculul unghiului de infasurare pag. 8
3.3.5 Calculul lungimii preliminare a curelei pag. 8
3.3.6. Recalcularea distantei intre axe pag. 8
3.3.7. Variatia distantei intre axe la montarea curelei pag. 9
3.3.8. Verificarea frecventei flexiunilor pag. 9
3.4. Dimensionarea curelelor late multistrat pag. 9
3.4.1. Determinarea puterii transmise de unitatea de latime a curelei pag. 9
3.4.2. Calculul coeficientului unghiului de infasurare pag. 9
3.4.3. Calculul latimii curelei pag. 9
3.4.4. Stabilirea valorii coeficientului de frecare pag. 9
3.4.5. Calculul coeficientului maxim de tractiune pag. 10
3.4.6. Stabilirea coeficientului optim de tractiune pag. 10
3.4.7. Calculul unghiului de alunecare pag. 10
3.4.8. Calculul fortei tangetiale transmise pag. 10
3.4.9. Calculul fortelor active din curea pag. 10
3.4.10. Calculul efortului masic pag. 10
3.4.11. Calculul efortului initial pag. 10
3.4.12. Calculul tensiunii active din curea pag. 11
3.4.13. Calculul tensiunii masice din curea pag. 11
3.4.14. Calculul tensiunii de incovoiere din curea pag. 11
3.4.15. Calculul tensiunii maxime din curea pag. 11
3.4.16. Verificarea sigurantei la tractiune a curelei pag. 11
3.4.1.7 Dimensionarea sistemului de tensionare pag. 12
4. Caiet de sarcini pag. 13
5. Bibliografie pag. 18

Extras din proiect:

Sa se proiecteze un sistem mecanic mobil (grup de antrenare) compus din masina motoare (motor electric asincron trifazat) si o transmisie prin curea echipata cu un sistem de tensiionare prin deplasarea sau bascularea motorului avind rolul de a asigura antrenarea mecanica a unei masini de lucru(ferestrau disc pentru industria lemnului)

Parametrii tehnico functionali ai grupului proiectat vor fii:

1. Cod de tema: GA- 160

2. Puterea minima necesara de antrenare: P2min = 0,94 [Kw]

3. Turatia de antrenare a masinii de lucru: [rot/min]

4.Durata de functionare estimata: DH = 32 [h/zi]

5. Tipul masinii de lucru: Ferastrau circular pentru industria lemnului

6. Suprasarcina estimata:

7. Tipul sistemului de tensionare al curelei: prin deplasarea sau bascularea motorului

8. Tipul curelei de transmisie: curea sincrona

2. Memoriu de prezentare

Sistemul mecanic va fi compus dintr-un motor electric trifazat, miscarea transmitindu-se la masina de lucru (separator) prin intermediul unui sistem de transmisie prin curea. Sistemul de tensionare al curelei va fi unul permanent, prin intinderea sau bascularea motorului. S-a optat pentru acest tip de grup de antrenare deoarece este recomandabil din punct de vedere economic, ne necesitind precizii foarte mari in transmisie. S-a optat pentru curea sincrona deoarece prezinta caracteristici superioare celorlaltor curele, tehnologia fabricarii rotilor de curea fiind mai accesibila decit in alte cazuri.

3. Memoriu de calcul

3.1. Alegerea motorului

3.1.1 Determinarea puterii minime necesare motorului:

Tinind cont ca randamentul teoretic al transmisiei este

3.1.2 Determinarea puterii efective a motorului

3.1.3 Stabilirea rapoartelor de transmisie

3.1.4 Alegerea propriu zisa a motorului

Tabel 1

Cod Pn

[Kw] n1

[rot/min] ief [-]

n2ef ?n m[Kg] Pret Decizii

m1 m2 Nr. pct. Cal.

(1)AT 132M - 2 9 2890 12,04 240,03 -0,012 52 70 0 Nu

(1)AT 132M - 4B 9 55545 5,95 240,33 -0,137 55 71 0 Nu

(1)AT 160L - 6 11 955 3,97 240,55 -0,229 - 115 1 Nu

AT180L - 8 11 725 3,02 240,06 -0,025 - 146 2 DA

Datorita faptului ca singurul motor care asigura un raport de transmisie rational (1,5-3), s-a ales AT 180L - 8.

3.1.5 Stabilirea caracteristicilor geometrice ale motorului

Fig. 3.1

3.2. Alegerea profilului curelelor late

3.2.1. Stabilirea valorii coeficientului dinamic

supraincarcarea de scurta durata este

Bibliografie:

Dreucean A., Ionescu, N.: Transmisii cu element flexibil de tip curea, Editura Solness, Timisoara, 1999

- Catalog de motoare electrice, Electromotor, Timisoara, 2006

- Culegere de standarde de organe de masini, A. Constantinescu, E. Diaconescu, Editura Didactica si pedagocica Bucuresti, 1977

- Anghel Stefan ;Proiect transmisii mecanice Lito U.P.T.

- Draghici I. Organe de masini probleme EDP.1980

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Organe de masini.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
18 pagini
Imagini extrase:
18 imagini
Nr cuvinte:
2 974 cuvinte
Nr caractere:
21 553 caractere
Marime:
193.74KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Mecanică
Tag-uri:
mecanica, organe de masini
Predat:
la facultate
Materie:
Mecanică
Sus!