Întreținerea și repararea sistemului de alimentare la Dacia Logan

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

CAPITOLUL I. INTRODUCERE 2
CAPITOLUL II. INSTALATIA DE ALIMENTARE K-JETRONIC 4
II.1 CALITATEA AMESTECULUI 6
II.2 POMPA DE BENZINA 6
II.3 ACUMULATORUL DE COMBUSTIBIL 7
II.4 INJECTORUL 8
II.4.1 INJECTORUL DE PORNIRE LA RECE 9
II.5 FILTRUL DE COMBUSTIBIL 9
II.6 SISTEMUL DE REGLARE A PRESIUNII AMESTECULUI 10
II.7 REGULATORUL DE PRESIUNE A AMESTECULUI 11
II.8 TERMOCONTACTUL TEMPORIZAT 11
II.9 CORECTORUL DE PRESIUNE 12
II.10 COMANDA AERULUI ADITIONAL 13
II.11 CIRCUITUL DE COMANDA 13
II.12 REGULATORUL DE PRESIUNE DIFERENTIAL 14
CAPITOLUL III. INTRETINEREA SISTEMULUI DE ALIMENTARE CU
COMBUSTIBIL 15
III.1 INTRETINEREA REZERVORULUI METALIC DE COMBUSTIBIL SI A CONDUCTELOR DE
ALIMENTARE 15
III.2 INTRETINEREA CURENTA A FILTRULUI DE AER SI A FILTRULUI DE COMBUSTIBIL 16
CAPITOLUL IV REPARAREA SISTEMULUI DE ALIMENTARE CU COMBUSTIBIL
17
IV.1. INLOCUIREA SI REPARAREA POMPEI DE BENZINA 17
Bibliografie
Cuprins

Extras din proiect:

Mi-am ales ca tema de studiu ,, Intretinerea si repararea sistemului de

alimentare la Dacia Logan" deoarece este o parte componenta a mecanicii unui

automobil si am gasit de cuviinta ca merita o abordare in detaliu.

Pentru a dezbate aceasta tema cat mai in profunzime am studiat materiale de

specialitate si am fost atent supravegheat si indrumat de profesorul coordonator de

lucrare. Orele de laborator practic si cele de specialitate mi-au fost de un real ajutor.

Mecanicul auto este calificat sa evalueze functional, calitativ si cantitativ, starea

partilor mecanice ale autovehiculelor. El executa operatii de reglare, ajustare, instalare,

intretinere si reparare la sistemele, mecanismele si instalatiile autovehiculelor, utilizand

aparate, utilaje si instrumente specifice. Este abilitat sa conduca si exploateze

autovehicule inzestrate pentru depanare la locurile solicitate de clienti. Mecanicul auto isi

desfasoara activitatea principala in unitati organizate ca service-uri auto, dupa standard.

Standardul de pregatire profesionala s-a axat pe relatia prestatorului de servicii

cu clientul, intr-un domeniu deosebit de dinamic si complex, in care sunt implicate valori

materiale semnificative.

Sper ca prin cele prezentate si sustinute sa se reflecte volumul de cunostinte

teoretice si practice pe care le-am dobandit pe parcursul anilor de studiu urmati la

Colegiul Tehnic ,,Transilvania" Deva.

Colegiul Tehnic ,,Transilvania" Deva - 2007

Intretinerea si repararea sistemului de alimentare la Dacia Logan 2

Capitolul I. Introducere

Introducerea injectiei de benzina la M.A.S. a urmarit, cu precadere,

imbunatatirea performantelor de putere si consum, performante plafonate de modul de

formare a amestecului si de umplerea cilindrilor mai putin eficienta la M.A.S. - ul cu

carburator.

Ulterior, restrictiile privind poluarea mediului de catre gazele de evacuare

ale MAS, au descoperit o noua virtute a injectiei de benzina: reducerea emisiilor poluante

din gazele de evacuare.

Injectia de benzina este aplicata cu succes inca din 1930 pe motoarele

Daimler-Benz DB601 si DB603 de 1000 si 2500 CP, destinate propulsiei unor aparate de

zbor. In segmentul rutier injectia de benzina a patruns in 1952 echipand un motor de

competitie M 196 de 3000 CP care a inregistrat performante deosebite de putere si

consum.

Echipamentele de inceput pentru injectia benzinei, puse la dispozitie de

firma BOSCH, specializata in constructia de echipamente pentru injectia motorinei in

MAC, nu difereau esential de acestea din urma. Problema delicata a echipamentelor de

injectie o constituia lubrifierea cuplurilor de piese aflate in frecare de pe traseul de inalta

presiune, care avand in vedere calitatile antilubrifiante ale benzinei, trebuia asigurat un

sistem de ungere separat. Astfel, s-au dezvoltat echipamente de injectie in care benzina

nu intra in contact cu elementele de inalta presiune de injectie.

Avantajele injectiei de benzina la MAS sunt:

- Pulverizarea foarte fina a benzinei la toate regimurile de functionare a MASului;

- Uniformitatea sporita a dozei de benzina intre cilindri motorului;

- Cresterea gradului de umplere a cilindrilor motorului cu 8 12%, datorita

rezistentei gazodinamice reduse a traseului de admisie prin eliminarea

difuzorului carburatorului;

Colegiul Tehnic ,,Transilvania" Deva - 2007

Intretinerea si repararea sistemului de alimentare la Dacia Logan 3

- Cresterea puterii efective cu 10 15%, in special datorita imbunatatirii

Bibliografie:

BURMAN P., DE LUCA F. ,,Fuel Injection", London, 1962

TURCOIU T., BONCOI J. ,,Echipamente de injectie pentru MAI" Bucuresti, 1987

KASEDORF J., ,,Benzineinspritzung und Katalisatortechnik",

Berlin, 1995

Fratila Gh., Popa M.V. - Automobile sofer mecanic auto - manual pentru scolile

profesionale

Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti - 1993

www.utm.md

www.daciaclub.ro

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Intretinerea si repararea sistemului de alimentare la Dacia Logan.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
20 pagini
Imagini extrase:
20 imagini
Nr cuvinte:
3 536 cuvinte
Nr caractere:
20 510 caractere
Marime:
385.63KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Mecanică
Tag-uri:
logan, cupluri, lubrefiere, alimentare
Predat:
Colegiul Tehnic Transilvania din Deva
Profil:
Tehnic
Sus!