Mi-am ales ca tema de studiu ,, Intretinerea si repararea sistemului de
alimentare la Dacia Logan" deoarece este o parte componenta a mecanicii unui
automobil si am gasit de cuviinta ca merita o abordare in detaliu.
Pentru a dezbate aceasta tema cat mai in profunzime am studiat materiale de
specialitate si am fost atent supravegheat si indrumat de profesorul coordonator de
lucrare. Orele de laborator practic si cele de specialitate mi-au fost de un real ajutor.
Mecanicul auto este calificat sa evalueze functional, calitativ si cantitativ, starea
partilor mecanice ale autovehiculelor. El executa operatii de reglare, ajustare, instalare,
intretinere si reparare la sistemele, mecanismele si instalatiile autovehiculelor, utilizand
aparate, utilaje si instrumente specifice. Este abilitat sa conduca si exploateze
autovehicule inzestrate pentru depanare la locurile solicitate de clienti. Mecanicul auto isi
desfasoara activitatea principala in unitati organizate ca service-uri auto, dupa standard.
Standardul de pregatire profesionala s-a axat pe relatia prestatorului de servicii
cu clientul, intr-un domeniu deosebit de dinamic si complex, in care sunt implicate valori
materiale semnificative.
Sper ca prin cele prezentate si sustinute sa se reflecte volumul de cunostinte
teoretice si practice pe care le-am dobandit pe parcursul anilor de studiu urmati la
Colegiul Tehnic ,,Transilvania" Deva.
Colegiul Tehnic ,,Transilvania" Deva - 2007
Intretinerea si repararea sistemului de alimentare la Dacia Logan 2
Capitolul I. Introducere
Introducerea injectiei de benzina la M.A.S. a urmarit, cu precadere,
imbunatatirea performantelor de putere si consum, performante plafonate de modul de
formare a amestecului si de umplerea cilindrilor mai putin eficienta la M.A.S. - ul cu
carburator.
Ulterior, restrictiile privind poluarea mediului de catre gazele de evacuare
ale MAS, au descoperit o noua virtute a injectiei de benzina: reducerea emisiilor poluante
din gazele de evacuare.
Injectia de benzina este aplicata cu succes inca din 1930 pe motoarele
Daimler-Benz DB601 si DB603 de 1000 si 2500 CP, destinate propulsiei unor aparate de
zbor. In segmentul rutier injectia de benzina a patruns in 1952 echipand un motor de
competitie M 196 de 3000 CP care a inregistrat performante deosebite de putere si
consum.
Echipamentele de inceput pentru injectia benzinei, puse la dispozitie de
firma BOSCH, specializata in constructia de echipamente pentru injectia motorinei in
MAC, nu difereau esential de acestea din urma. Problema delicata a echipamentelor de
injectie o constituia lubrifierea cuplurilor de piese aflate in frecare de pe traseul de inalta
presiune, care avand in vedere calitatile antilubrifiante ale benzinei, trebuia asigurat un
sistem de ungere separat. Astfel, s-au dezvoltat echipamente de injectie in care benzina
nu intra in contact cu elementele de inalta presiune de injectie.
Avantajele injectiei de benzina la MAS sunt:
- Pulverizarea foarte fina a benzinei la toate regimurile de functionare a MASului;
- Uniformitatea sporita a dozei de benzina intre cilindri motorului;
- Cresterea gradului de umplere a cilindrilor motorului cu 8 12%, datorita
rezistentei gazodinamice reduse a traseului de admisie prin eliminarea
difuzorului carburatorului;
Colegiul Tehnic ,,Transilvania" Deva - 2007
Intretinerea si repararea sistemului de alimentare la Dacia Logan 3
- Cresterea puterii efective cu 10 15%, in special datorita imbunatatirii
BURMAN P., DE LUCA F. ,,Fuel Injection", London, 1962
TURCOIU T., BONCOI J. ,,Echipamente de injectie pentru MAI" Bucuresti, 1987
KASEDORF J., ,,Benzineinspritzung und Katalisatortechnik",
Berlin, 1995
Fratila Gh., Popa M.V. - Automobile sofer mecanic auto - manual pentru scolile
profesionale
Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti - 1993
www.utm.md
www.daciaclub.ro
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.