Înlocuirea arborelui primar al cutiei de viteze cu trei arbori

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

CAP.I. Generalitati
1.1.Rol,Conditii impuse,Clasificarea.
1.2.Constructia de functionare.
CAP.II. Inlocuirea arborelui primar
2.1.Defecte si cauze
2.2.Tehnologia de reparare
CAP.III. Norme N.T.S.M. si P.S.I. specifice inlocuirii

Extras din proiect:

Schimbatoarele de viteze cu etaje prezinta unele dezavantaje, din cauza numarului limitat de etaje. Din aceasta cauza, adaptarea momentului motor, a carui variatie este redusa, la momentul rezistent, a carui variatie este foarte mare, se face discontinuu, iar calitatile dinamice si economice ale automobilului scad. Transmisiile continue inlatura dezavantajele transmisiei cu schimbatorul de viteze cu etaje. Ele ofera o variatie continua a raportului de transmisie intre anumite limite.

Din cele aratate mai sus rezulta urmatoarele avantaje ale transmisiilor continue:

-usureaza conducerea automobilului, prin faptul ca se suprima partial sau total schimbarea comenzilor, si deci se mareste si siguranta de circulatie;

-maresc confortabilitatea prin aceea ca se elimina socurile la schimbarea etajelor si la pornirea din loc;

-se maresc performantele automobilului

In comparative cu schimbatoarele de viteze cu etaje, transmisiile continue prezinta urmatoarele dezavantaje:

-constructie mai complicate;

-pret de cost ridicat;

-greutate si volum mare;

-randament redus;

-intretinere pretentioasa.

Dupa principiul de functionare (de transformare a momentului motor), transmisiilecontinue pot fi: mecanice, electrice si hidraulice (hidrostatice si hidrodinamice).

Dintre aceste transmisii continue, in constructia de automobile, s-au impus numai transmisiile continue hidrodinamice, deoarece celelalte prezinta dezavantaje mai mari.

1.1.1. Rolul;Cond impuse; Clasificare.

Rezistentele la inaintarea automobilului variaza in limite foarte largi in functie de conditiile de deplasare. Ele sunt foarte mari la pornire, la urcarea unei pante si pe drumurile rele.

De asemenea, rezistentele la inaintare variaza cu directia si intensitatea vantului si cu incarcarea automobilului.

In functie de marimea rezistentelor care apar la inaintarea automobilului, la rotile motoare trebuie sa se obtina forta de tractiune sufficient der mari pentru a invinge aceste rezistente.

Forta de tractiune va trebui sa aiba o valoare limita inferioara, la circulatia cu viteze moderate pe drumuri orizontale, si o valoare limita superioare, la pornire si la urcarea unei pante.

In functie de valoarea rezistentei care se opune inaintarii automobilului, trebuie modificata forta de tractiune a acestuia. Motoarele cu ardere interna a automobilelor permit o variatie limitata a momentului motor, respective a fortei de tractiune.

Din aceasta cauza, automobilele echipate cu motoare cu ardere interna trebuie sa fie prevazuta cu cutie de viteza cu scopul:

-sa permita modificarea fortei de tractiune in functie de variatia rezistentelor la inaintare;

-sa realizeze intreruperea indelungata a legaturi dintre motor si restul transmisiei in cazul in care automobilul sta pe loc cu motorul in functiune;

-sa permita mersul inapoi al automobilului fara a inverse sensul de rotatie a motorului.

1.1.2. Conditii impuse cutiei de viteza:

Cutia de viteza a unui automobile trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

-sa prezinte o constructie simpla, rezistenta si sa fie usor de manevrat;

-sa prezinte o functionare fara zgomot si sa aiba randament cat mai ridicat;

-sa aiba o rezistenta mare la uzura

-sa fie usor de intretinut

-sa asigure calitati dinamice si economice bune;

-sa prezinte siguranta in timpul functionari.

1.1.3.Clasificarea cutiei de viteze:

Cutiile de viteze utilizate la automobile se clasifica dupa modul de variatie a raportului de transmisie si dupa modul de schimbare a treptelor de viteza.

Dupa modul de variatie a raportului de transmisie, cutiile de viteza pot fi:

-cu trepte (etaje) la care variatia raportului de transmitere este discontinua;

-continue sau progresive, care asigura intre anumite limite a variatiei continue a raportului de transmisie.

Dupa felul miscarii axei arborilor, cutiile de viteze cu trepte pot fi:

-cu axe fixe (simple)la care arborii au axa geometrica fixa;

-planetara, la care axele unor arbori ai cutiei de viteze au o miscare in jurul unui ax central.

Dupa numarul treptelor de viteze, cutiile de viteze pot fi cu trei, patru, cinci, sase sau chiar mai multe trepte.

Dupa modul de schimbare a treptelor de viteza, cutiile de viteza pot fi cu actionare directa, cu actionare semiautomata, cu actionare automata.

Cutia de viteze a automobilului Aro organizat dupa solutia clasica este de tipul cu trei arbori si permite obtinerea a patru trepte pentru mersul inainte

Bibliografie:

,,Repararea Automobilelor" Editura Tehnica, Bucuresti 1972

Ing. Alexandru Groza

Ing. Ioan Ghita

Groza, Al. s.a. ,,Conditii tehnice pentru repararea capitala a autoturismului ARO".

Bucuresti , Ministerul Transporturilor- Institutul de Studii si Cercetari Transporturi, 1970

,,Automobile : Cunoastere, Intretinere si Reparare"

Manual pentru scoli profesionale - anii I, II si III

Meseria SOFER MECANIC AUTO

Prof. Dr.ing.GH.Fratila

Prof.dr.ing. Mariana Fratila

Ing. St.Samoila prof.gr.I

Editura Didactica si Pedagogica, R.A. Bucuresti.

,,Manualul Lacatusului Mecanic Auto"

GH.Fratila

E. Negrus

N. Chimu

Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1969

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Inlocuirea arborelui primar al cutiei de viteze cu trei arbori.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
19 pagini
Imagini extrase:
19 imagini
Nr cuvinte:
4 100 cuvinte
Nr caractere:
24 438 caractere
Marime:
1.44MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Mecanică
Tag-uri:
arbori, cutie de viteze, mecanica, mecanisme
Predat:
Gr. Sc. Anghel Saligny din Tulcea
Profil:
Tehnic
Profesorului:
Ing.Teodorescu Vasile
Sus!