Dinamica autovehiculelor

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Cap. 1. Studiul solutiilor similare si al tendintelor de dezvoltare.
1.1. Solutii similare.
1.1.1. Parametrii constructivi:
- Solutia de organizare generala;
- Dimensiunile geometrice exterioare si ale amenajarii
interioare;
- Masa autovehiculului si capacitatea de incarcare.
1.1.2. Parametrii energetici si de adaptare:
- Tipul motorului;
- Parametrii motorului;
- Tipul si caracteristicile transmisiei.
1.1.3. Performantele autovehiculului:
- Viteza maxima;
1.2. Tendinte de dezvoltare.
Cap. 2. Alegerea parametrilor principali ai automobilului:
2.1. Solutia de organizare generala si amenajare interioara.
2.1.1. Dimensiunile principale;
2.1.2. Amenajarea interioara;
2.2. Masa autovehiculului, repartizarea masei pe punti si determinarea
coordonatelor centrului de masa;
2.3. Alegerea pneurilor si determinarea razelor rotilor;
Cap. 3. Definirea conditiilor de autopropulsare.
3.1. Rezistentele la inaintarea automobilului (definire, cauze fizice,
factori de influenta, evaluare analitica).
3.1.1. Rezistenta la rulare;
3.1.2. Rezistenta aerului;
3.1.3. Rezistenta la urcarea pantei;
3.1.4. Rezistenta la demarare.
3.2. Ecuatia generala de miscare rectilinie a automobilului.
Cap. 4. Calculul de tractiune.
4.1. Alegerea marimii randamentului transmisiei.
4.2. Determinarea caracteristicii exterioare a motorului.
4.2.1. Alegerea tipului motorului;
4.2.2. Determinarea analitica a caracteristicii exterioare.
4.3. Determinarea rapoartelor de transmitere ale transmisiei.
4.3.1. Determinarea valorii maxime a raportului de transmitere;
4.3.2. Determinarea valorii minime a raportului de transmitere;
4.3.3. Determinarea valorii raportului de transmitere al primei
trepte din cutia de viteze;
4.3.4. Determinarea numarului de trepte si calculul rapoartelor de
transmitere din cutia de viteze.
Cap. 5. Estimarea performantelor.
5.1. Performante dinamice de trecere.
5.1.1. Bilantul de tractiune si caracteristica de tractiune;
5.1.2. Bilantul de putere si caracteristica de puteri;
5.1.3. Factorul dinamic si caracteristica dinamica.
5.2. Performante de demarare.
5.2.1. Acceleratia automobilului si caracteristica acceleratiilor;
5.2.2. Timpul si spatiul de demarare.
5.3. Performante de franare.
5.3.1. Capacitatea de decelerare a automobilului;
5.3.2. Caracteristica timpului si spatiului de franare.

Extras din proiect:

Pentru abordarea proiectarii unui nou tip de autovehicul, tinand seama de datele impuse prin tema, care precizeaza anumite particularitati legate de destinatia si performantele acestuia, este nevoie, intr-o prima etapa, sa se caute solutii constructive, deja existente, avand caracteristici asemanatoare cu cele ale

autovehiculului cerut. Literatura de specialitate cuprinde, pentru fiecare categorie de autovehicule, informatii legate de organizarea generala, de modul de dispunere a echipamentului de tractiune, de parametrii constructivi si de capacitatea de incarcare, de organizarea transmisiei, tipul sistemelor de directie, franare,suspensie, etc.

Analizand toate aceste informatii si avand in vedere tendintele de dezvoltare pentru fiecare categorie de autovehicul, se pot stabili printr-o metoda de studio comparativa, ca punct de plecare de la datele initiale din tema de proiectare,caracteristici constructive si de utilizare necesare calculului de predimensionare,cum ar fi: organizarea generala, amenajarea interioara, dimensiunile geometrice,greutatea autovehiculului si repartizarea sa pe punti, alegerea pneurilor.etc.

Pentru exemplificare, in tabelul 1.1. se prezinta, pentru segmentul

autobuzelor turistice principalii parametrii constructivi si ai performantelor pentru un numar de 5 autofurgoane.

In privinta dimensiunilor principale, in figurile 1.1....1.5 se prezinta, pentru fiecare dimensiune, denumita criteriu de analiza, analize comparative.

Pentru fiecare criteriu s-a determinat cate o valoare medie care, va fi folosita ca referinta pentru reprezentarea autovehiculului ce urmeaza a fi proiectat.

De retinut ca in vederea omogenizarii segmentului autoturismelor de referinta in analiza comparativa efectuata se exclud, dupa caz, modelele care depasesc in mod valoare medie a criteriului, dupa care se reface valoarea medie a criteriului.

Marimea ampatamentului (fig.1.1) este orientata spre valoarea aleasa ca medie cu mici abateri de la aceasta pentru fiecare model in parte (Valoarea medie: 4336 mm)

Lungimea (fig.1.2) se prezinta de asemenea ca o dimenisiune compacta datorata asemanarii solutiilor de organizare (Valoarea medie: 7563 mm)

Latimea (fig.1.3.) (Valoarea medie: 2293 mm)

Inaltimea (figura 1.4) acestor autovehicule este apropiata ca valoare pentru toate modele mentionate datorita clasei din care fac parte. (Valoarea medie: 2533 mm ) In continuare, pe baza datelor din tabelul 1.1, in figurile 1.6....1.10, s-a extins studiul de analiza comparativa pentru o serie de criterii definite cu ajutorul performantelor energetice ale motoarelor,

In figura 1.6. este prezentat ca marime de interes raportul Pmax/ma

dintre puterea maxima dezvoltata de motorul autovehiculului, (Pmax) si masa autovehiculului, (ma).

Acest parmetru are semnificatia unui indice de ,,motorizare". Valoarea medie a acestui parametru este de 0.038 [kW/kg], imbunatatirea performantei de motorizare facandu-se la cresterea valorii acestui parametru.

Amenajarea interioara a autovehiculelor

Se extind preocuparile pentru imbunatatirea conditiilor de lucru pentru conducatorul autocamionului prin creerea unui microclimat optim pentru conducerea in siguranta pe distante mari; se folosesc tot mai des echipamente de ghidare prin satelit, echipamente de aer conditionat, de incalzire a scaunului conducatorului si de masaj al spatelui pentru detensionarea muschilor si mentinerea in forma a conducatorului autocamionului.

Tot pentru sporirea confortului conducatorului autocamionului se folosesc din ce in ce mai des scaune reglabile in inaltime si volan reglabil atat in inaltime cat si ca unghi de inclinare.

1.2. Tendinte de dezvoltare

Pentru alegerea sau determinarea parametrilor initiali care intervin in calcul este necesar, pe langa studiul solutiilor constructive asemanatoare, deja existente in lume, sa se faca si o cercetare a tendintelor de dezvoltare specifice categoriei de autovehicule studiate.

Directiile de dezvoltare au in vedere sa sublinieze orientarea generala in ceea ce priveste modul de organizare a familiei de autovehicule studiate, modul de dispunere

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Dinamica Autovehiculelor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
48 pagini
Imagini extrase:
48 imagini
Nr cuvinte:
8 899 cuvinte
Nr caractere:
52 119 caractere
Marime:
328.12KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Mecanică
Tag-uri:
parametri initiali, autovehicule
Predat:
la facultate
Materie:
Mecanică
Profesorului:
Ion Tabacu
Sus!