In ceea ce urmeaza se prezinta un calcul termic efectuat dupa metoda prupusa, motorul avind urmatoarele caracteristici: puterea nominala Pn= 75 C.P. ( 55,14 kw); turatia nominala nn= 4400 rot/min si numarul de cilindri i= 4
1.1 Alegerea parametrilor initiali.
O serie de valori preliminare necesare calcului se aleg pe baza datelor existente in literatura de specialitate, cit si pe baza constructiilor existente.
temperatura initiala : T0 = 293K;
presiunea initiala : p0 = 1,02?105 N/m2;
temperatura gazelor reziduale : Tr = 900 K;
presiunea gazelor reziduale : pr = 1,25?105 N/m2;
coeficientul de exces de aer : ? = 1,4;
raportul de comprimare : ? = 18,4.
1.2 Parametrii procesului de shimbare a gazelor.
Se adopta urmatoarele marimi ( tabelul 2 ):
presiunea la sfirsitul admisiei : pa = 0,86?105 N/m2 ;
preincalzirea amestecului : ?T = 15oK;
coeficientul de post umplere : ?p = 1,15 ;
Se calculeaza in continuare coeficientul gazelor reziduale:
?_r=(T_0+?T)/T_r p_r/(??p_a ?_p-p_r )=(293+15)/900 (1,25??10?^5)/((18,4?0.86?1,15-1,25)??10?^5 )=0,025
Temperatura la sfirsitul admisiei vafi :
T_a=(T_0+?T+?_r T_r)/?1+??_r =(293+15+0,025?900)/(1+0,025)=322,5 K
Coeficientul de umplere rezulta :
?_?=(p_a T_0)/?p_0 T?_a ??/(?-1)??_p/(1+?_r )=(0,86??10?^5?293)/(1,02??10?^5?322,5)?18,4/(18,4-1)?1,15/(1+1,15)=0,908
Valorile calculate se vor compara cu cele din tabele 4 si 6.
1.3 Parametrii procesului de comprimare.
Se adopta pentru coeficientul politropic de comprimare valoarea n1 = 1,4
Presiunea la sfirsitul comprimarii rezulta :
p_c=p_a ?^(n_1 )=?0,86?10?^5??18,4?^1,4=?50,7?10?^5 N/m^2
Temperatura la sfirsitul comprimarii va fi :
T_c=T_a ?^(n_1-1)=?322,5?18,4??^(1,4-1)=1034 K
Valorile calculate se vor compara cu cele din tabelul 6.
1.4 Parametrii procesului de ardere.
Conform tabelului 5 se adopta urmatoarea compozitie a motorinei : C=0,857 kg; H=0,133 kg; O=0,01 kg; si avind puterea calorica Qi =41868 kJ/kg.
Se mai adopta conform recomandarilor din tabelul 2.
coeficientul de utilizare a caldurii : ? = 0,9;
coeficientul de crestere a temperaturii : ? = 1,4;
Aerul minim necesar arderii a 1 kg de combustibil se calculeaza cu relatia :
L_min=1/0,21 (c/12+h/4-o/32)=1/0,21 (0,857/12+0,133/4-0,01/31)=0,496 (kmol aer)/(kg.comb)
Cantitatea reala de aer necesara arderii combustibilului este :
L=??L_min=1,4?0,496=0,695 (kmol aer)/(kg.comb)
Coeficientul teoretic de variatie molara a incarcaturii este :
u_o=(L+h/4+c/12)/L=(0,695+0,133/4+0,01/32)/0,695=1,151
Coeficientul real de variatie molara a incarcaturi proaspete rezulta :
u_f=(u_0+?_r)/?1+??_r =(1,151+0,025)/(1+0,025)=1,147
1. Gheorghe Bobescu - Motoare pentru automobile si tractoare ,volumul I , Chisinau Editura Tehnica 1996, 238 pag.
2. Gheorghe Bobescu - Motoare pentru automobile si tractoare ,volumul II , Chisinau Editura Tehnica 1998. - 409 pag.
3. ?????? ?.?. - ?????? ????????????? ? ?????????? ??????????. 4-? ??????? , ?oc??? , ?????? ?????, 2008?. - 496 pag.
4. http://www.google.ru/
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.