Autovehicule rutiere

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

CAP I Analiza modelelor similare .
4
CAP II Organizarea generală și alegerea parametrilor principali 22
2.1 Modul de dispunere a echipamentului de tracțiune . 22
2.2 Dimensiunile principale 24
2.3 Masa autovehiculului, repartizarea acesteia pe punți . 25
2.3.1 Masa utilă 25
2.3.2 Masa proprie 25
2.3.3 Centrul de masa. Coordonatele centrului de masă . 25
2.4 Alegerea pneurilor .. 27
CAP III Determinarea rezistențelor la înaintare .. 29
3.1 Determinarea rezistentenței la rulare . 31
3.2 Determinarea rezistenței aerului . 32
3.3 Determinarea rezistenței rampei 34
3.4 Determinarea rezistenței totale a drumului . 34
CAP IV Calculul de tracțiune ... 34
4.1 Alegerea randamentului transmisiei ... 35
4.2 Motoare pentru automobile . 35
4.2.1 Motorul-sursa de energie pentru autopropulsare ... 36
4.3 Determinarea mărimii rapoartelor de transmitere ale transmisiei autovehiculului 37
4.3.1 Raportul de transmitere maxim it max .. 38
4.3.2 Raportul de transmitere a tranmisiei principale i0 38
4.3.3 Raportul de transmitere minim itmin .. 38
4.3.4 Raportul de transmitere din prima treapta a cutei de viteză 38
4.3.5 Determinarea numarului de trepte din cutia de viteze si calculul rapoartelor de transitere din fiecare treaptă ... 38
CAP V Calculul performanțelor dinamice ale autovehiculului . 40
5.1 Performante de accelerare .. 41
5.1.1 Bilantul de tracțiune și caracteristica de tracțiune ... 41
5.1.2 Caracteristica dinamica ... 43
5.1.3 Caracteristica accelerației .. 45
5.1.4 Caracteristica timpului de demarare 46
5.1.5 Caracteristica spațiului de demarare ... 47
5.2 Performanțe de franare ... 48
5.2.1 Caracteristica timpului de frânare 48
5.2.2 Caracteristica spațiului de frânare ... 49
Cap VI Bibliografie 50

Extras din proiect:

CAP I Tema proiectului

Tema proiectului la dinamnica autovehiculelor rutiere este alegererea și proiectarea, din punct de vedere dinamic, a unui autovehicul rutier.

Am ales spre proiectare un autocamion,de 7,5 tone care sa dezvolte o viteză maximă de 110 de km/h,tipul motorului MAC.

Pentru a ajunge la aceste date am efectuat comparația între mai multe autocamioane, pe care le voi prezenta mai jos, după cum urmează:

Nr.crt Marca și modelul Cilindree

[cm3] Puterea kW la rot/min Moment motor Nm la rot/min Dimensiunea anvelopelor

1 IVECO 70C 2998 150/3500 330/1500-2500 225/75 R16

2 ISUZU N75.150 Chassis Cab 2999 110/2800 375/1600-2800 215/75 R17.5

3 IVECO ML75 E LWB 2001 3920 118/2700 530/1200 205/75 R 17,5

4 ISUZU N75.190(E) Box Column 5193 140/2600 320/2000 215/75 R17.5

5 Mercedes Atego Bluetec 5 4250 115/2200 610/1200-1600 215/75R 17.5

6 MAN 8.180 City Lifter 4600 110/2400 570/1400 215/75 R 15

7 Iveco ML75E21 4485 152/2050-2500 750/1350-1750 205/75R17.5

8 DAF Lf45.160 4500 118/1900-2500 600/1000-1300 215/7517.5

9 MAN TGL 8.180 BL 4x2 4580 132/2500 300/1800 215/70 R 16

10 Nissan Cabstar NT 400 2498 180/3600 250/1600 205/65 R 15

Media 3542.3

Nr.crt Marca și modelul Ampatament [mm]

1 IVECO 70C 3750

2 ISUZU N75.150 Chassis Cab 4475

3 IVECO ML75 E LWB 2001 3105

4 ISUZU N75.190(E) Box Column 4475

5 Mercedes Atego Bluetec 5 4820

6 MAN 8.180 City Lifter 3300

7 Iveco ML75E21 4815

8 DAF Lf45.160 4300

9 MAN TGL 8.180 BL 4x2 4035

10 Nissan Cabstar NT 400 2500

Media 3957.5

Nr.crt Marca și modelul Ecartament fata [mm] Ecartament spate [mm]

1 IVECO 70C 1725 1660

2 ISUZU N75.150 Chassis Cab 1680 1650

3 IVECO ML75 E LWB 2001 1272 1313

4 ISUZU N75.190(E) Box Column 1680 1650

5 Mercedes Atego Bluetec 5 1665 1500

6 MAN 8.180 City Lifter 1293 1775

7 Iveco ML75E21 1272 2505

8 DAF Lf45.160 1270 2360

9 MAN TGL 8.180 BL 4x2 1685 2505

10 Nissan Cabstar NT 400 1300 1625

Media 1484.2 1854.3

Nr.crt Marca și modelul Lungime [mm] Latime [mm] Inaltime [mm]

1 IVECO 70C 6553 2350 2350

2 ISUZU N75.150 Chassis Cab 7870 2500 2265

3 IVECO ML75 E LWB 2001 5690 2200 2545

4 ISUZU N75.190(E) Box Column 8300 2439 2040

5 Mercedes Atego Bluetec 5 9065 2321 2522

6 MAN 8.180 City Lifter 6368 2300 2545

7 Iveco ML75E21 8592 2200 2545

8 DAF Lf45.160 7930 2200 3250

9 MAN TGL 8.180 BL 4x2 8500 2550 3450

10 Nissan Cabstar NT 400 5210 1845 2045

Media 7407.8 2290.5 2555.7

Nr.crt Marca și modelul Masa proprie [kg] Masa totala [kg]

1 IVECO 70C 5350 7200

2 ISUZU N75.150 Chassis Cab 5350 7500

3 IVECO ML75 E LWB 2001 4530 7490

4 ISUZU N75.190(E) Box Column 4502 7500

5 Mercedes Atego Bluetec 5 3532 7500

6 MAN 8.180 City Lifter 3425 7500

7 Iveco ML75E21 7500 11000

8 DAF Lf45.160 7500 11000

9 MAN TGL 8.180 BL 4x2 4530 7500

10 Nissan Cabstar NT 400 4540 7500

Media 5075.9 8169

Nr.crt Marca și modelul Acceleratia 0-100 km/h[s] Viteza maxima [km/h] Consum mediu L/100 km

1 IVECO 70C 11 90 15

2 ISUZU N75.150 Chassis Cab 12 90 18

3 IVECO ML75 E LWB 2001 12 110 12

4 ISUZU N75.190(E) Box Column 10 120 25

5 Mercedes Atego Bluetec 5 11.5 100 20

6 MAN 8.180 City Lifter 11 90 25

7 Iveco ML75E21 12 100 20

8 DAF Lf45.160 11 90 24

9 MAN TGL 8.180 BL 4x2 10 110 25

10 Nissan Cabstar NT 400 11 100 20

Media 11.15 100 20.4

Bibliografie:

[1]. Macarie, T., - Automobile. Dinamica, Editura Universității din Pitești, 2003

[2]. www.mobile.de

[3]. www.wikipedia.com

[4]. www.imaginigoogle.ro

[5]. Dascal, A.,Macarie,T.-Bazele ingineriei autovehiculelor rutiere.

[6]. Macarie, T.N. ,Dinamica autovehiculelor,Editura Universitatii din Pitesti,1999

[7]. Tabacu, I.,Transmisii mecanice pentru autoturism,Editura Tehnica,Bucuresti,1999

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Autovehicule rutiere.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
38 pagini
Imagini extrase:
38 imagini
Nr cuvinte:
4 651 cuvinte
Nr caractere:
35 906 caractere
Marime:
1.81MB (arhivat)
Publicat de:
Adelina A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Mecanică
Predat:
la facultate
Materie:
Mecanică
Sus!