Optionalul raspunde nevoilor de dezvoltare a personalitatii elevilor prin formarea de capacitati, competente si atitudini bazate pe gandirea critica, logica, divergenta si creativa.
In alegerea optionalului au fost implicati si parintii, iar continuturile invatarii au fost stabilite in functie de aptitudinile si interesele elevilor.
Strategia didactica are ca dominanta lucrul in echipa care favorizeaza comunicarea si asumarea de catre elevi a diverselor roluri in cadrul unui grup.
Abordarea optionalului ca activitate de rezolvare a unor contexte problematice variate asigura alternative in invatare si evaluare, ducand la o destindere sanatoasa in urma unor lectii dificile sau pot face obiectul de studiu individual pentru elevii dotati.
Optionalul ii pregateste pe elevi pentru rezolvarea unor situatii problematice din viata cotidiana prin cultivarea perseverentei, increderii in sine, a vointei de a duce la bun sfarsit un lucru inceput.
Artur Balauca si co.- Teme pentru activitatile optionale, Editura Taida
Iasi 2005
Artur Balauca si co. - Aritmetica cl. 4-5, Editura Axa Botosani 2000
Marius Ardelean - Matematica recreativa, EdituraMilitara Bucuresti 1995
Armand Martinov - Matematica ... o placere, Editura Sigma
Bucuresti 2003
Consiliul National pentru Curriculum - Ghid metodologic pentru aplicarea
programelor de matematica, MEC Bucuresti 2001
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.