Tehnici Promoționale

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul I LOCUL SI IMPORTANTA ACTIVITATII PROMOTIONALE IN ECONOMIA MODERNA 3
1.Activitatea promotionala - componenta a marketingului modern 3
2.Comunicatia promotionala 4
2.1.Sistemul de comunicatie al firmei si activitatea promotionala 5
2.2.Componentele comunicatiei promotionale 10
Capitolul II CONTINUTUL SI CARACTERISTICILE PUBLICITATII 17
1.Continutul si rolul publicitatii 17
2.Caracteristici si principii ale publicitatii 18
Capitolul III FORMELE PUBLICITATII 25
Capitolul IV MIJLOACELE SI TEHNICILE UTILIZATE IN PUBLICITATE (PARTEA I) 31
- A].Publicitatea media - publicitatea prin presa 31
Capitolul V MIJLOACELE SI TEHNICILE UTILIZATE IN PUBLICITATE (PARTEA II) 41
A].Publicitatea media (continuare) - publicitatea prin radio, televiziune si cinematografie, 41
B].Publicitatea exterioara - afise panouri publicitare, insemne luminoase, 43
C].Publicitatea prin tiparituri - catalogul, pliantul, prospectul, brosura, agendele si calendarele, 45
D].Publicitatea directa - scrisorile de publicitate, 46
E].Publicitatea gratuita - interviuri, articole de presa. 47
Capitolul VI INTRODUCERE IN CREATIA PUBLICITARA SI PRINCIPIILE CONCEPERII UNEI ACTIUNI DE PUBLICITATE 51
1.Principiile conceperii unei actiuni de publicitate 51
2.Notiuni generale si principii ale creatiei publicitare 52
3.Alegerea axului psihologic: 53
3.1.Alegerea axului psihologic bazat pe o motivatie 54
3.2.Alegerea axului psihologic bazat pe un element de franare 56
4.Selectionarea elementului motor al axului psihologic 56
Capitolul VII CREATIA PUBLICITARA (PARTEA a II a) 61
1..Crearea conceptului de comunicatie 61
2..Elaborarea schemelor de transmisie 65
Capitolul VIII ELABORAREA PLANULUI DE COMUNICATIE PUBLICITARA 71
1).Elaborarea planului de comunicatie publicitara 71
2).Etapele planului de comunicatie publicitara 72
Capitolul IX PROMOVAREA VANZARILOR 83
1..Continutul si obiectivele promovarii vanzarilor 83
2..Promovarea vanzarilor si politica de marketing a firmei 86
Capitolul X TEHNICI DE PROMOVARE SUSTINUTE DE PRODUS (Partea I) 93
A]..Reducerile temporare de pret 93
B]..Primele si cadourile 97
Capitolul XI TEHNICI DE PROMOVARE SUSTINUTE DE PRODUS (Partea II) 101
C]..Concursuri, jocuri si loterii 101
D]..Operatiuni cu caracter gratuit: distribuirea de esantioane; degustarile; demonstratiile; incercarile gratuite. 103
Capitolul XII TEHNICI DE PROMOVARE A VANZARILOR CARE URMARESC ATRAGEREA TINTEI CATRE PRODUS 109
A]..Punerea in valoare a produselor la locul vanzarii: 109
a)..Tehnici de merchandising; 110
b)..Publicitatea la locul vanzarii (PLV). 112
B]..Publicitatea directa 113
Capitolul XIII RELATIILE PUBLICE 117
1..Continutul activitatii de relatii publice 117
2..Factorii dezvoltarii activitatii de relatii publice 119
3..Tehnici specifice activitatii de relatii publice 121
Capitolul XIV ETAPELE PROCESULUI DE RELATII PUBLICE 125
1..Cercetarea in activitatea de relatii publice - metode de cercetare utilizate 125
2..Planificarea relatiilor publice 127
3..Comunicarea 128
4..Evaluarea de imagine 129
Capitolul XV MARCA 137
1..Repere istorice ale marcii 137
2..Notiuni preliminare legate de marca 137
3..Functiile marcii 138
4..Caracteristici de calitate ale unei marci 140
5..Forme de constituire a marcii 141
Capitolul XVI STRATEGII DE MARCA ALE FIRMEI 145
1..Strategii de marca ale firmei producatoare 145
2..Strategii de marca ale distribuitorilor 149
3..Strategiile de marca si segmentarea pietei 150
Capitolul XVII MANIFESTARILE PROMOTIONALE 153
Sponsorizarea (partea I) 153
1..Definirea sponsorizarii 153
2..Cele trei dimensiuni ale sponsorizarii 154
3..Domeniile in care se aplica sponsorizarea 156
4..Problemele sponsorizarii 158
Capitolul XVIII SPONSORIZAREA (PARTEA II) 161
1..Continutul contractului de sponsorizare 161
2..Remunerarea sponsorizatului 163
3..Masurarea eficientei actiunii de sponsorizare 164
Capitolul XIX MANIFESTARILE PROMOTIONALE (partea II) 169
Targurile si expozitiile 169
1..Notiuni generale. Obiective si caracteristici, clasificari 169
2..Factori determinanti ai succesului unui targ 171
3..Obiectivele participarii la targuri si expozitii 173
Capitolul XX FORTELE DE VANZARE 179
1..Notiuni generale - definitie, rol si obiective 179
2..Gestionarea fortelor de vanzare 180
Bibliografie 187

Extras din proiect:

1 Activitatea promotionala - componenta a

marketingului modern

Activitatea de marketing a firmei moderne nu se limiteaza la producerea si distribuirea de bunuri (servicii), si la alegerea unui pret. Ea implica o permanenta si complexa comunicare cu mediul extern, cu piata, care presupune o informare atenta a consumatorilor potential si a intermediarilor, actiuni specifice de influentare a comportamentelor de cumparare si de consum, de sprijinire a procesului de vanzare. Toate aceste activitati, cu obiective si mijloace de actiune extrem de variate alcatuiesc politica promotionala - componenta importanta a politicii de marketing.

Includerea politicii promotionale in mixul de marketing este determinata uneori de rolul decisiv pe care actiunile promotionale il au in procesul realizarii marfurilor si serviciilor pe piata, ca si prin costul acestor actiuni. Promovarea este apreciata a fi una din cele mai costisitoare componente ale strategiei de marketing. Cele mai multe dintre firme aloca in prezent bugete importante in actiunile promotionale. In cazul bugetelor promotionale cele mai stringente probleme sunt cele referitoare la marimea bugetelor ce vor fi alocate si repartizarea acestora pe diferite instrumente promotionale.

In fapt, orice firma este angajata intr-un amplu proces de comunicare promotionala, comunicand atat cu consumatorii si distribuitorii produselor si serviciilor sale, cat si cu diverse categorii de public. La randul lor, distribuitorii comunica cu consumatorii, iar acestia comunica intre ei. Astfel fiecare se constituie intr-o veritabila sursa de informatii si in acelasi timp reactioneaza la informatiile pe care le receptioneaza.

In economia contemporana, importanta activitatii promotionale este amplificata de existenta unor piete din ce in ce mai concurentiale, ceea ce explica eforturile firmelor pentru sporirea calitatii produselor si pentru adaptarea lor la cerintele si exigentele consumatorilor. In conditiile in care produsele se banalizeaza prin activitatile de natura promotionala se pot imprima atat produselor, cat si firmelor elemente distincte care sa le confere identitate si personalitate. Pentru aceasta sunt insa necesare actiuni specifice de comunicatie, investitiile in acest domeniu alaturandu-se celor alocate activitatilor de cercetare-dezvoltare. In acest fel, activitatea promotionala devine un instrument de actiune strategica, multe firme datorandu-si succesele economice unor enorme investitii in activitatea de comunicatie promotionala.

2.Comunicatia promotionala

Activitatea promotionala corespunde uneia din cele patru variabile ale mixului de marketing si totodata ea se integreaza perfect in intregul proces de comunicatie al firmei. Mai mult, si celelalte trei variabile ale mixului comunica cu mediul exterior al firmei, si anume:

-produsul ? este cel mai important mediu;

-distributia ? este de asemenea un puternic factor de comunicatie promotionala;

-pretul ? comunica si el o imagine care poate caracteriza fie produse foarte ieftine (asociate cu o calitate scazuta), fie produse de lux, si deci inaccesibile pentru anumite categorii de consumatori.

Actiunile promotionale fac parte numai dintr-o anumita parte a comunicatiei firmei, respectiv din comunicatia formala sau organizata.

Comunicatia formala include ansamblul actiunilor organizate sub forma unor programe sau campanii.

Ea recurge la doua tipuri de instrumente:

-actiunile ,,media", respectiv publicitatea desfasurata prin intermediul presei, televiziunii, afisajul, radioul si cinematograful

-actiunile in afara ,,media", care sunt specifice marketingului direct, tehnicilor de promovare, relatiilor publice, sponsorizarii, participarii la targuri, saloane, expozitii, etc

Bibliografie:

1. AROMAR - "Marketing", Bucuresti, 1990

2. Baker J. - "Marketing", "Editura Stiintifica si Tehnica", Bucuresti, 1995.

3. Bruhn M. - "Marketing", Editura "Economica", Bucuresti, 1999.

4. Curta I. C. - "Sponsorizarea - Teorie si practica", Editura Expert, Bucuresti, 1993.

5. Dubois P. si Al. Jolibert - "Marketing - teorie si practica", vol. 1, Editura Economica, Bucuresti 1992.

6. Dubois P. si Al. Jolibert - "Marketing - teorie si practica", vol. 2, Editura Economica, Bucuresti, 1989.

7. Dobrescu Emilian, T. Postolache - "Consemnari economice", Editura Academiei Romane, 1990.

8. Florescu C. - s.a. "Marketing", Editura "Marketer", Bucuresti, 1992.

9. Hill Elizaberth - "Marketing", Editura "Antet", Bucuresti, 1998.

10. J. C. Dragan - "Practica prospectarii pietei", Editura "Europa Nova", 1995.

11. Kotler Ph. - "Managementul marketingului", Editura "Teora", Bucuresti, 1997.

- "Principiile Marketingului", Editura "Teora", Bucuresti, 1998.

12. Levinson Jay Conrad - "Guerrilla Marketing - ATTACK", Editura B.T.I Press S.R.L., Bucuresti, 1995.

13. Levinson Jay Conrad - "Guerrilla Advertising", Editura B.T.I Press S.R.L., Bucuresti, 1996.

14. M. C. Demetrescu - "Marketing", Editura "Europa Nova", 1992.

15. Maleon McDonald - "Marketing strategic", Editura "Codecs", 1998.

16. Medrihan G. - "Marketing", Editura "Gama", 1997.

17. Milo K., Gross P. - "Introducere in Relatii Publice", Editura NIM, Bucuresti, 1998.

18. Moise Z. - "Marketing prin intermediul targurilor si expozitiilor", Editura "ALL", Bucuresti, 1997.

19. Moldoveanu M., Miron Doina - "Psihologia reclamei", Editura LIBRA, Bucuresti, 1995.

20. Munteanu C. - "Inteligenta marketing plus", Editura "Polirom", Bucuresti, 1998

21. Negrut C. - "Marketing" vol. 1 si 2, Editura "Amphora", 1995.

22. Niculescu E. - "Marketing modern", Editura "Polirom", Bucuresti, 2000.

23. Popescu I.C., Serbanica D., Balaure V. - "Tehnici promotionale", Editura METROPOL, Bucuresti, 1994.

24. Pruteanu St., Munteanu C., Cabischi C - "Inteligenta Marketing Plus", Editura POLIROM, Bucuresti 1999.

25. Ralrner Kurt - "Ciber-marketing", Editura "All", Bucuresti, 1999.

26. Stanu V.; Stoica M., Stoica A. - "Relatii Publice - succes si credibilitate", Editura CONCEPT Publishing, Bucuresti, 1997.

27. Stefanescu Paul - "Bazele Marketingului", Bucuresti, 1995

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Tehnici Promotionale
    • Pagina TitluTehnici Promotionale.doc
    • Tehnici Promotionale.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (4 voturi)
Anul redactarii:
2002
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
190 pagini
Imagini extrase:
190 imagini
Nr cuvinte:
47 238 cuvinte
Nr caractere:
264 639 caractere
Marime:
276.76KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
publicitatea, campanii
Predat:
Facultatea de Stiinte Administrative , Universitatea "Eftimie Murgu" din Resita
Materie:
Marketing
Sus!