Studiu de caz CSR Coca-Cola Romania

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul 1. Prezentare firmei 3
1.1 Scurt istoric 3
1.2 Obiectul de activitate 4
1.3 Portofoliul de produse 4
1.4 Portofoliul de proiecte CSR 5
1.5 Structura organizatorica 14
Capitolul 2. Analiza resurselor RSC la nivelul firmei 15
2.1 Analiza SWOT 15
2.2 Analiza perceptiei angajatilor privind RSC 16
2.3 Analiza perceptiei parteneri/clienti 16
Concluzii 17
Capitolul 3. Propunere proiect campanie CSR 18
Webografie 19

Extras din proiect:

Capitolul 1. Prezentare firmei

Coca-Cola HBC Romania este lider in industria bauturilor nonalcoolice din Romania si face parte din Grupul Coca-Cola Hellenic Bottling Company - al doilea cel mai mare imbuteliator de produse ale The Coca-Cola Company in ceea ce priveste volumul - cu vanzari de peste 2 miliarde de unitati anual, la nivel global.

Societatea isi desfasoara activitatea pe o zona geografica vasta, desfasurand operatiuni in 28 de tari si deservind o populatie de peste 589 de milioane de persoane. In Romania, Sistemul Coca-Cola este format din Coca-Cola Romania, o filiala a The Coca-Cola Company si Coca-Cola HBC Romania (CCHBC). Coca-Cola Romania este responsabila pentru marketingul strategic, managementul marcilor, strategia de ambalare, promovarea catre consumatori, publicitate, relatii publice si studii de piata. Coca-Cola HBC Romania achizitioneaza concentratele, bazele pentru bauturi si siropurile pentru producerea bauturilor conform contractului de franciza incheiat cu The Coca-Cola Company.

In Romania, activitatea companiei a inceput in anul 1991 si, inca de atunci, detine si functioneaza pe baza unui sistem propriu care include productia si distributia unei game variate de bauturi racoritoare imbuteliate in cele trei fabrici ale sale - amplasate in Ploiesti, Timisoara si Poiana Negri (unde imbuteliem doar ape minerale naturale). Actionarul majoritar al Coca-Cola HBC Romania este CC BEVERAGES HOLDINGS II B.V., avand sediul in Olanda.

In tara noastra, sistemul Coca-Cola este format din Coca-Cola Romania, o filiala a The Coca-Cola Company si Coca-Cola HBC(Hellenic Bottling Company) Romania (CCHBC).

- Coca-Cola Romania este compania responsabila pentru marketingul strategic, managementul marcilor, strategia de ambalare, promovarea catre consumatori, publicitate, relatii publice si studii de piata.

- Coca-Cola HBC Romania achizitioneaza concentratele, bazele pentru bauturi si siropurile pentru producerea bauturilor conform contractului de imbuteliere incheiat cu The Coca-Cola Company. CCHBC asigura imbutelierea, distributia, vanzarea si marketingul operational pentru produsele Coca-Cola.

1.1 Scurt istoric

Coca-Cola este o bautura racoritoare, carbogazoasa, produsa de The Coca-Cola Company, cu sediul in Atlanta, Georgia.Este vanduta in magazine, restaurante si aparate in peste 200 de tari. Este denumita simplu, Coke (o marca a The Coca-Cola Company in Statele Unite ale Americii din 27 martie, 1944) sau (in Europa si America) cola sau popular Coca-Cola a fost inventata la sfarsitul secolului al XIX-lea (1886) de John Pemberton, un farmacist din Atlanta. Initial a fost brevetata ca medicament. Mai tarziu, licenta a fost cumparata de omul de afaceri, Asa Griggs Candler. Tacticile de marketing folosite de acesta au condus produsul spre dominarea pietei bauturilor racoritoare in secolul al XX-lea.

Aroma distinctiva de "cola" provine in principal din amestecul de zahar, ulei de portocala, ulei de lamaie si vanilie, restul ingredientelor avand doar contributii minore. Firma producatoare, Coca-Cola Corporation, este cel mai mare consumator de extract natural de vanilie din lume

1.2 Obiectul de activitate

Coca-Cola Hellenic este unul dintre cei 300 de parteneri imbuteliatori care formeaza Sistemul Coca-Cola, cel mai mare sistem de distributie a bauturilor racoritoare non-alcoolice din lume. Coca-Cola HBC Romania este cea mai mare companie din industria bauturilor non-alcoolice din Romania si imbuteliator francizat al Companiei Coca-Cola. Coca-Cola HBC Romania ofera o gama variata de bauturi nonalcolice: bauturi racoritoare carbonatate si necarbonatate, bauturi energizante, apa, ceai si cafea.

1.3 Portofoliul de produse

Portofoliul companiei este structurat pe categorii si clasificat in functie de marci. Fiecare categorie are propria viziune de abordare a pietei. Categoriile din portofoliul includ marci pe care consumatorii le recunosc cu usurinta.Toate beneficiaza de o strategie internationala de branding si de o pozitionare locala solida. Produce, vinde si distribuie o mare varietate de bauturi racoritoare de cea mai inalta calitate - inclusiv Coca-Cola, cea mai cunoscuta si cea mai bine vanduta bautura racoritoare din istorie - Fanta si Sprite, dar si sucuri, ape minerale naturale, ceaiuri reci, cafea ready-to-drink, bauturi energizante si cafea, intr-o gama tot mai diversificata de ambalaje.

Categoria de bauturi carbogazoase este un segment important al portofoliului nostru si include produsele noastre traditionale Coca-Cola, Fanta, Sprite si Schweppes. Ne propunem sa oferim o gama larga de produse, inclusiv produse cu continut scazut de zahar si fara zahar intr-o gama tot mai mare de ambalaje concepute pentru a se potrivi diferitelor stiluri de viata si nevoilor consumatorilor nostri. Bauturile carbogazoase contin dioxid de carbon, care da senzatia de ,,bautura revigoranta". Dioxidul de carbon este un ingredient sigur, natural, inodor si incolor.

Gama larga de bauturi necarbogazoase din portofoliul nostru consta in principal din suc cu pulpa si/sau bucati de fructe, concentrat de fructe si extract de ceai. Coca-Cola HBC Romania produce si comercializeaza mai multe marci de bauturi necarbogazoase, inclusiv Cappy Pulpy si Nestea.

Sucuri & nectaruri de fructe Brandurile incluse in aceasta categorie sunt: Cappy Nectar, Cappy Apple, Cappy Tomato, Cappy Orange, Cappy Orange 100% si alte arome Cappy 100%. Cu un continut de fruct situat intre 50% si 100% din bautura racoritoare, acestea satisfac gusturile celor mai exigenti consumatori.

Apa minerala naturala Portofoliul nostru include atat apa minerala carbogazoasa, cat si apa minerala naturala plata sub marca Dorna Izvorul Alb, Dorna si Poiana Negri, toate provenind din izvoare subterane si imbuteliate la fabrica din Poiana Negrii. Apa este extrasa din regiunea protejata Vatra Dornei si este imbuteliata cu mare grija pentru a-i pastra puritatea.

Bauturi energizante & cafea instant- Aceasta categorie include brandurile Burn, Monster Energy si illy issimo, bauturi al caror grup tinta este compus din persoane care au un stil de viata dinamic si care au nevoie de pauze energizante.

Bibliografie:

https://www.csrmedia.ro/csr-brand-coca-cola-hbc/

https://www.zf.ro/info/p-coca-cola-hbc-romania-pentru-al-treilea-an-consecutiv-cea-mai-responsabila-companie-de-pe-piata-locala-17310008

https://ro.coca-colahellenic.com/ro/sustenabilitate/performanta-noastra-privind-sustenabilitatea/

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2019
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
19 pagini
Imagini extrase:
19 imagini
Nr cuvinte:
3 230 cuvinte
Nr caractere:
18 472 caractere
Marime:
4.06 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Data publicare:
04.06.2019
Structură de fișiere:
  • Studiu de caz CSR Coca-Cola Romania.docx
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea Dunarea de Jos din Galati (master)
Specializare:
Marketing si comunicare in afaceri
Materie:
Responsabilitate Socială Corporatistă
An de studiu:
I
Nota primita:
Nota 10

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Identitatea brandului Coca-Cola Un brand este bazat pe: - Nume - Elemente fizice:logo,...
1.Marketing social 1.1 Definire Marketingul social este un program de CSR(Corporate social...
I. Responsabilitatea sociala a companiilor romanesti - un pas pentru dezvoltarea durabila In...
CAPITOLUL I. MILENIILE COMUNICARII FINANCIAR-BANCARE 1.1 Comunicarea. Afirmarea unei noi...
O reclama de succes nu este posibila fara cercetarea psihologica. Acest adevar este recunoscut de...
Sus!