Strategii de produs

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Mezelurile si perparatele din carne fac parte din alimentatia de zi cu zi a romanului, fie ca se consuma salamuri sau specialitati, fie ca pe masa sunt puse produsele in astrea in care au fost cumparate sau supuse unui al doilea cilcu deprocesare. Potrivit statisticilor, acestea reprezinta jumatate din valoarea totala a pietei alimentare.

I.Analiza externa

Poate fi explorata pe doua niveluri relativ distincte: micromediul si macromediul.

1.1 Analiza la nivel micromediu

Micromediul este compus din agenti externi care se afla in anturajul imediat sau actioneaza in stransa si directa legatura cu firma: clientii, furnizorii, intermediarii si publicul.

a)Cheia micromediului de marketing este clientela. Aceasta poate fi formata din clientii finali, care consuma produsul in starea in care este achizitionat si utilizatori care folosesc insusirile acestuia pentru a realiza alte produse (produse de fast food). Clientii pot fi plasati in unul sau mai multe tipuri de piete:

- Piata bunurilor de consum - punctele de vanzare de unde persoane fizice isi achizitioneaza mezelurile pentru consum (hipermarketuri, supermarketuri);

- Piata industriala - companii care achizitioneaza mezeluri ce vor fi utilizate ca ingrediente in obtinerea altor produse.In aceasta categorie intra de regula lanturile de restaurante, hoteluri, cantine, fast food-uri.

b)Furnizorii

Pentru a iesi pe piata cu o anumita gama de produse, intreprinderea trebuie sa preia, la intrare, o anumita combinatie de resurse necesare productiei. Fabricantul de mezeluri are nevoie de: carne de diferite tipuri, sare, condimente si multe alte ingrediente, materiale, energie, echipamente tehnice, resurse financiare si mana de lucru. Furnizorii pot exercita anumite influente si presiuni asupra intreprinderii deoarece performantele si reputatia lor pot fi surse de avantaje concurentiale, iar pentru aceasta este indicat ca firma sa acorde o atentie deosebita si furnizorilor importatori.

In general, firmele producatoare de mezeluri se aprovizioneaza cu materii prime din import deoarece preturile sunt mai mici iar calitatea este apreciata ca fiind mai ridicata.

Daca pentru alte industrii este caracteristica stabilirea unor relatii de colaborare cu multipli furnizori, in industria carnii si a mezelurilor practicile se schimba, ca urmare a unei nevoi crescute de sigurnata si garantie a marfii din punctul de vedere al calitatii si termenelor de livrare. Astfel se negociaza contracte pe termen lung cu un numar restrans de furnizori pentru a avea un mai bun control al preturilor, al calitatii, al termenilor de livrare, al conditilor de creditare, de plata, cat si pentru a garanta cursivitatea aprovizionarii si siguranta acesteia.

c)Intermediarii

Totii acei agenti de pe piata care intretin legaturile comerciale dintre producatori si consumatori /utilizatori se numesc intermediari(sunt cei care cumpara pentru a vinde). Intermediarii influenteaza adesea in maniera negativa vanzarea produselor ca urmare a comisioanelor sau adausurilor comerciale pe care le practica. Asacumorice lucru are si parti bun si parti rele,relatia cu intermediarii prezinta si un mare avantaj? Prin intermediullor consumatorii si publicul larg au acces la numeroase informatii legate de categoria de produse lacare se face referire, indiferent care este aceasta. In cazul pietei mezelurilor este de observat faptul ca principalii intermediari intre companiile producatoare si consumatori sunt punctele de vanzare, adica magazinele alimentare, hypermarketurile si supermarketurile. In acest caz nu intra in discutie distribuitorii ca si intermediari, majoritatea firmelor producatoare de mezeluri avand implementate propriile retele de distributie. Acest lucru se poate explica fie prin dorinta de a reduce unele costuri fie prin cea de a a avea un control cat mai bun asupra prezentei produselor pe piata.

d)Publicul. Relatii publice

Organismele publice - se impart in componente care pot sau nu sa manifeste influente asupra deciziilor de marketing ale firmei. Acestea sunt:

-lumea financiara (actionari, societati de investitii, banci etc);

-mediile de comunicare in masa (grupuri de presa, posturi de radio, canale de televiziune etc);

-grupuri de interese (miscarile pentru protectia consumatorilor, ecologistii, asociatii ale producatorilor etc);

-administratia publica;

-marele public;

-angajatii proprii.

Publicul poate fi un sprijin sau un accelator al actiunilor firmei, dar la fel de bine, poate fi un obstacol sau o frana in calea actiunilor si intereselor sale. In masura in care intreprinderea afecteaza interesele publicului, este normal ca aceasta sa reactioneze, la randul sau, lovind in interesul intreprinderii.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Strategii de produs.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
51 pagini
Imagini extrase:
51 imagini
Nr cuvinte:
17 711 cuvinte
Nr caractere:
89 331 caractere
Marime:
5.97MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
produse, servicii, marketing
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi
Materie:
Marketing
Sus!