Selectarea piețelor externe

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

BULGARIA

Informații economice: Bulgaria este un stat european în dezvoltare ce numără o populație de aproximativ 7 milioane de locuitori și cu potențial economic destul de mare pentru companiile noi, interesate să pătrundă sau să se extindă pe piața est-europeană. De asemenea, în ultimii ani, Bulgaria prezintă o creștere economică anuală de aproximativ 3% iar un alt factor extrem de important este faptul că are cele mai mici taxe din Europa, cu o taxă pe venit de numai 10%.

PIB: 56,83$ miliarde

PIB/loc: 8.031$

Cheltuielile de consum: 10.965$

Standardul de viață: 43 în lume

Potențialul pieței: Piața produselor de frumusețe și îngrijire personală din Bulgaria este într-o fază de început. Aceasta a cunoscut creșteri substanțiale în 2018 și 2019 ca urmare a intensificării interesului general al consumatorilor pentru produsele de îngrijire și frumusețe. Acest trend crescător al interesului populației pentru produsele cosmetice se datorează și îmbunătățirii nivelului de trai și al puterii de cumpărare, dar și mediului online și al persoanelor publice care promovează astfel de produse și beneficiile lor.

Dacă este să luăm în considerare cifrele acest segment de piață a înregistrat un volum al vânzărilor de 515.00$ în 2019 cu un profit de 74.22$ de dolari pe persoană. Cele mai populare produse au fost cele de îngrijire personală, urmate de cosmetice, apoi de cele pentru îngrijirea pielii.

Competiția: Principalii competitori în Bulgaria sunt L'Oreal (lider de piață), Beierdsorf (Nivea), Henkel și Sarantis. Conform statisticilor și a trendurilor de creștere, piața este una cu potențial, iar odată cu creșterea veniturilor și cu conștientizarea tot mai ridicată în ceea ce privește sănătatea și îngrijirea corporală, consumatorii devin mai interesați de produsele în materie de frumusețe și îngrijire personală care promit o calitate superioară și o eficacitate sporită. De asemenea, produsele de nișă și cele artizanale devin alternative la produsele cosmetice de masă și la mărcile premium.

POLONIA

Informații economice: Economia Poloniei este a șasea ca mărime în Uniunea Europeană și cea mai mare economie din blocul estic al Uniunii și numără o populație de aproape 38 milioane de locuitori. Economia Poloniei este una în dezvoltare, aceasta înregistrează creșteri anuale ce variază între 3% și 5%, iar PIB-ul real al acesteia crește anual cu aproximativ 6%. În ceea ce privește taxele, acestea sunt la un nivel mediu față de celelalte din Uniunea Europeană, taxa pe venit este de 19%. Spre deosebire de celelalte țări analizate, Polonia este singura țară de blocul estic care a trecut de la statutul de piață emergentă la țară dezvoltată.

PIB: 524,5$ miliarde

PIB/loc: 13.811$

Cheltuielile de consum: 16.018$

Standardul de viață: 36 în lume

Potențialul pieței: Piața produselor de frumusețe și îngrijire personală din Polonia este printre cele mai mari din Europa Estică datorită numărului mare de locuitori, dar și a economiei poloneze care se află într-o creștere constantă și stabilă. De asemenea, în ultimii ani, Polonia a început să-și facă un renume în industria cosmeticelor și a produselor de îngrijire personală devenind unul dintre cei mai importanți jucători în Europa. Aceasta ocupă locul 6 pe piața produselor cosmetice, curând 5 după ieșirea UK din EU. Piața a cunoscut o creștere constantă în ultimii 15% chiar și atunci când celelalte piețe din EU erau în declin.

Dacă este să luam în considerare cifrele, acest segment de piață a înregistrat un volum al vânzărilor de 4,609$ milioane în 2019, cu un profit de 121.77$ de dolari pe persoană. Cele mai populare produse au fost cele de beauty, urmate de cele pentru îngrijirea pielii.

Competiția: Ușurința de a intra pe această piață se va dovedi mai dificilă comparativ cu celelalte țări. Piața produselor de beauty și îngrijire personală din Polonia este una extrem de competitivă cu multe companii naționale și internaționale care practică un marketing agresiv. Cele mai căutate produse sunt cele naturale și produsele premium, ce oferă calitate la un preț avantajos. De asemenea, s-a observat o creștere a reticenței și atenției pe care consumatorii polonezi o acordă produselor de îngrijire. Aceștia preferă produsele fără alergeni pentru pielea sensibilă și produsele fără silicon și parabeni.

Cei mai importanți concurenți ce își împart segmentele de piață sunt Nivea, ce deține poziția de lider, Unilever și Coty Polska, un brand polonez extrem de respectat. Mai există multe alte branduri de mici dimensiuni, însă acestea nu ar reprezenta neapărat o problemă deoarece sunt mai mult locale și concentrate pe o anumită nișă din piață.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Selectarea pietelor externe.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2020
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
9 pagini
Imagini extrase:
9 imagini
Nr cuvinte:
2 807 cuvinte
Nr caractere:
14 495 caractere
Marime:
35.02KB (arhivat)
Publicat de:
Stefan B.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Predat:
Facultatea de Relatii Economice Internationale , Academia de Studii Economice din Bucuresti
Materie:
Marketing
An de studiu:
III
Sus!