Selectarea pietelor externe

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

BULGARIA

Informatii economice: Bulgaria este un stat european in dezvoltare ce numara o populatie de aproximativ 7 milioane de locuitori si cu potential economic destul de mare pentru companiile noi, interesate sa patrunda sau sa se extinda pe piata est-europeana. De asemenea, in ultimii ani, Bulgaria prezinta o crestere economica anuala de aproximativ 3% iar un alt factor extrem de important este faptul ca are cele mai mici taxe din Europa, cu o taxa pe venit de numai 10%.

PIB: 56,83$ miliarde

PIB/loc: 8.031$

Cheltuielile de consum: 10.965$

Standardul de viata: 43 in lume

Potentialul pietei: Piata produselor de frumusete si ingrijire personala din Bulgaria este intr-o faza de inceput. Aceasta a cunoscut cresteri substantiale in 2018 si 2019 ca urmare a intensificarii interesului general al consumatorilor pentru produsele de ingrijire si frumusete. Acest trend crescator al interesului populatiei pentru produsele cosmetice se datoreaza si imbunatatirii nivelului de trai si al puterii de cumparare, dar si mediului online si al persoanelor publice care promoveaza astfel de produse si beneficiile lor.

Daca este sa luam in considerare cifrele acest segment de piata a inregistrat un volum al vanzarilor de 515.00$ in 2019 cu un profit de 74.22$ de dolari pe persoana. Cele mai populare produse au fost cele de ingrijire personala, urmate de cosmetice, apoi de cele pentru ingrijirea pielii.

Competitia: Principalii competitori in Bulgaria sunt L'Oreal (lider de piata), Beierdsorf (Nivea), Henkel si Sarantis. Conform statisticilor si a trendurilor de crestere, piata este una cu potential, iar odata cu cresterea veniturilor si cu constientizarea tot mai ridicata in ceea ce priveste sanatatea si ingrijirea corporala, consumatorii devin mai interesati de produsele in materie de frumusete si ingrijire personala care promit o calitate superioara si o eficacitate sporita. De asemenea, produsele de nisa si cele artizanale devin alternative la produsele cosmetice de masa si la marcile premium.

POLONIA

Informatii economice: Economia Poloniei este a sasea ca marime in Uniunea Europeana si cea mai mare economie din blocul estic al Uniunii si numara o populatie de aproape 38 milioane de locuitori. Economia Poloniei este una in dezvoltare, aceasta inregistreaza cresteri anuale ce variaza intre 3% si 5%, iar PIB-ul real al acesteia creste anual cu aproximativ 6%. In ceea ce priveste taxele, acestea sunt la un nivel mediu fata de celelalte din Uniunea Europeana, taxa pe venit este de 19%. Spre deosebire de celelalte tari analizate, Polonia este singura tara de blocul estic care a trecut de la statutul de piata emergenta la tara dezvoltata.

PIB: 524,5$ miliarde

PIB/loc: 13.811$

Cheltuielile de consum: 16.018$

Standardul de viata: 36 in lume

Potentialul pietei: Piata produselor de frumusete si ingrijire personala din Polonia este printre cele mai mari din Europa Estica datorita numarului mare de locuitori, dar si a economiei poloneze care se afla intr-o crestere constanta si stabila. De asemenea, in ultimii ani, Polonia a inceput sa-si faca un renume in industria cosmeticelor si a produselor de ingrijire personala devenind unul dintre cei mai importanti jucatori in Europa. Aceasta ocupa locul 6 pe piata produselor cosmetice, curand 5 dupa iesirea UK din EU. Piata a cunoscut o crestere constanta in ultimii 15% chiar si atunci cand celelalte piete din EU erau in declin.

Daca este sa luam in considerare cifrele, acest segment de piata a inregistrat un volum al vanzarilor de 4,609$ milioane in 2019, cu un profit de 121.77$ de dolari pe persoana. Cele mai populare produse au fost cele de beauty, urmate de cele pentru ingrijirea pielii.

Competitia: Usurinta de a intra pe aceasta piata se va dovedi mai dificila comparativ cu celelalte tari. Piata produselor de beauty si ingrijire personala din Polonia este una extrem de competitiva cu multe companii nationale si internationale care practica un marketing agresiv. Cele mai cautate produse sunt cele naturale si produsele premium, ce ofera calitate la un pret avantajos. De asemenea, s-a observat o crestere a reticentei si atentiei pe care consumatorii polonezi o acorda produselor de ingrijire. Acestia prefera produsele fara alergeni pentru pielea sensibila si produsele fara silicon si parabeni.

Cei mai importanti concurenti ce isi impart segmentele de piata sunt Nivea, ce detine pozitia de lider, Unilever si Coty Polska, un brand polonez extrem de respectat. Mai exista multe alte branduri de mici dimensiuni, insa acestea nu ar reprezenta neaparat o problema deoarece sunt mai mult locale si concentrate pe o anumita nisa din piata.

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2020
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
9 pagini
Imagini extrase:
9 imagini
Nr cuvinte:
2 807 cuvinte
Nr caractere:
14 495 caractere
Marime:
35.02 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Data publicare:
13.01.2020
Structură de fișiere:
  • Selectarea pietelor externe.docx
Predat:
Facultatea de Relatii Economice Internationale , Academia de Studii Economice din Bucuresti
An de studiu:
III

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
StarFitness este o firma din Statele Unite, producatoare de echipament pentru exercitii fizice,...
Obiectivul acestui proiect este de a face cunoscute atat publicului larg, studentilor cat si...
Complexitatea mediului de afaceri a determinat separarea practicilor de marketing in doua mari...
Piata reprezinta totalitatea relatiilor generate de actele de vanzare cumparare, impreuna cu...
1.0 Introducere Penetrarea unei piete externe poate fi facuta prin mai multe modalitati printre...
Sus!