Responsabilitatea socială

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Cap. 1 Aspecte teoretice despre responsabilitatea sociala
1.1. Responsabilitatea sociala corporatista (RSC)
1.2. Top 10 al fortelor ce sustin CSR-ul
1.3. Tipurile de programe de responsabilitate sociala
1.4. Ce trebuie sa faca companiile pentru ca actiunile lor de CSR sa fie recunoscute si apreciate?
Cap. 2 Diverse analize cu privire la responsabilitatea sociala
2.1. De ce elaboreaza companiile rapoarte de CSR?
2.2. Analiza pe tari in ceea ce priveste numarul companiilor ce au o strategie de CSR publica
2.3. Analiza impactului rapoartelor de CSR asupra perceptiei publice a companiilor
Cap. 3 Diverse premii acordate organizatiilor si corporatiilor pe partea de CSR
3.1. Castigatorii TOP Corporate Awards 2008
3.2 Castigatorii CR Reporting Awards 2007
3.3 Castigatorii Celor mai Bune Rapoarte Anuale
3.4. Castigatorii Romanian Public Relations Award 2008
Bibliografie

Extras din proiect:

Responsabilitatea sociala - este o conceptie referitoare la contributia pe care trebuie sa o aiba companiile la dezvoltarea societatii moderne.

Responsabilitatea sociala corporatista (RSC) - s-au nascut pe piata americana in 1920, iar ca evolutie putem spune ca in SUA gasim o abordare pozitiva, cu strategii si practici autoimpuse de companii, in Europa se defineste o abordare negativa, bazata pe reguli si principii impuse de catre stat si societate.

In Romania, ideile responsabilitate sociala risca sa fie compromise de:

- Neconcordanta intre activitatea firmei si domeniul social vizat (BCR si turneul de tenis BCR Open Romania si sponsorizarea Asociatiei Pro Rapid de catre Ana Group).

- Lipsa de transparenta a programelor de responsabilitate sociala

- Suprareglementarea va inhiba initiativele etice.

- Amatorismul

- Dorinta firmelor de a urma un trend

- Neprofesionalismul

Cu toate astea in Romania avem deocamdata doua site-uri specializate, www.responsabilitatesociala.ro, respectiv www.csr-romania.ro. La randul lor, unele companiile au inceput sa-si construiasca propriile site-uri pentru acest tip de activitati.

1.2 Top 10 al fortelor ce sustin responsabilitatea sociala a corporatiilor:

- Reputatie si incredere

- Valori

- Mediul inconjurator (schimbarile de clima, poluarea, folosirea resurselor)

- Sanatate si bunastare (boli, alimentatie defectuoasa/subalimentare, calitatea vietii)

- Populatia si demografia (imbogatirea, educatia, tendintele consumatorilor)

- Drepturile omului si diversitate (standardele si condittile de munca)

- Transparenta si responsabilitate (raportare si agajament)

- Guvernare (conducere, functionarea ministerelor)

- Activismul actionarilor si presiunea grupurilor

- Regulament.

1.3.Tipurile de programe de responsabilitate sociala

1. Promovarea unei cauze

Studiu de caz: British Airways. Aproximativ 16 milioane de americani calatoresc anual in Europa. Sansele sunt mari ca la intoarcere sa le ramana prin buzunare monezi straine, pe care nu le vor mai folosi. Din acest motiv ei au fdemarat un proiect prin care ii indeamna pe pasagerii curselor sale sa doneze monedele si bancnotele straine pentru un fond al UNICEF destinat ajutorarii copiilor defavorizati. Pentru a face asta, calatorii gasesc la urcare plicuri speciale, pe scaunele lor

Studiu de caz: brandul The Body Shop, atributele ,,natural" si ,,activist" sunt centrale. Din 1990, compania s-a angajat sa convinga publicul ca testarea produselor cosmetice pe animale este nu numai inumana ci si inutila din punct de vedere stiintific. Produsele companiei au fost inscriptionate cu mesajul cheie: ,,Against Animal Testing". In 2003 Parlamentul European a adoptat o decizie prin care le-a impus tuturor producatorilor din industria cosmetica sa inceteze orice teste pe animale pana cel tarziu in 2009.

2.Marketingul legat de o cauza - prin care

Bibliografie:

Popescu Doina - "Cultura organizationala si etica in afaceri" - Editura ASE, 2006

2. Sava Diana, Oprea Romanita ,,Cat si cum doneaza companiile din Romania", in Biz, Nr. 103, 22 aprilie-6 mai 2005

3. Roman Elisabeta - emisiunea,,Business responsability", miercuri 7.01.2009 ora 23.00; Programul ,,The money channel"

4. http/www. Corporaterregister.com/crra

5. http//evado.ro/?p=168

6.http//www.dailybuisiness.ro&stiri-media/marketing&firmele-din-romania-confunda-responsabilitatea-sociala-cu-filantropia-8648

7.http://www.donorsforum.ro/fdr.php?b=Stiri&lg=ro&id=91&s=

8.http//www.edumark.ase.ro/RePEc/rmko/2/6.pdf

9.http://www.euractiv.ro/uniuneaeuropeana/articles%7CdisplayArticle/articleID_15404/Vodafone_si_Petrom_cei_mai_mari_donatori_din_Romania.html

10.http://www.iaa.ro/Articole/Opinii/Luminita-oprea-top-10-al-fortelor-ce-sustin-csr/900.html

11.http://www.financialdirector.ro/cat-ne-costa-factura-de-mediu/responsabilitate-sociala-dilema-reconcilierii-cererilor-conflic.html

12.http://www.kpmg.com/Global/IssuesAndInsights/ArticlesAndPublications/Pages/Sustainability-corporate-responsibility-reporting-2008.aspx 13.http://www.praward.ro/presa/comunicate-de-presa/romanian-public-relations-award-si-a-desemnat-castigatorii-celei-de-a-sasea-editii.html

14.http://www.responsabilitatesociala.ro/aparitii-in-presa/jurnalul-national/strategie-implicarea-sociala-beneficii-pentru-firme.html

15.http://www.responsabilitatesociala.ro/editoriale/raportarea-sociala-un-instrument-indispensabil-pentru-companii.html

16.http://www.responsabilitatesociala.ro/ghid-csr.html

17.http://www.responsabilitatesociala.ro/stiri-csr/forumul-donatorilor-din-romania-anunta-castigatorii-top-corporate-awards-2008.html

18.http://www.responsabilitatesociala.ro/stiri-csr/romanian-pr-award-2008-si-a-anuntat-castigatorii.html

19.http://www.responsabilitatesociala.ro/stiri-csr/un-studiu-gri-analizeaza-influenta-rapoartelor-de-csr-asupra-imaginii-companiilor.html

20.http://www.responsabilitatesociala.ro/stiri-csr/vodafone-abn-amro-si-bp-premiate-pentru-cele-mai-bune-rapoarte-de-csr-din-lume.html

21.http://www.zf.ro/marketing-media/responsabilitatea-sociala-un-bun-marketing-pentru-companii-2876897/

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Responsabilitatea sociala.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
14 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
2 142 cuvinte
Nr caractere:
13 712 caractere
Marime:
123.28KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
responsabilitate sociala, contributii, activitati sociale
Predat:
Facultatea de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor , Universitatea Transilvania din Brasov
Materie:
Marketing
Sus!