Proiect marketing - HDD extern

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

SC.ASA.RO este o firma producatoare de periferice si accesorii IT, printre care si hard disk-uri externe.

1. Elementele specifice ale mediului de marketing:

I. Micromediu

Atunci cand mentionam tehnologii de ultima ora ne referim la utilajele ce participa la productia produsului nostru. Fiind un produs nou pe piata, dorim sa iesim in evidenta prin calitatea inalta a bunului nostru. Personalul ce foloseste aceasta tehnologie este unul cu experienta si instruit sa utilizeze responsabil materia prima premium.

Firma are sedii in majoritatea oraselor importante din Romania, pentru a asigura o buna desfacere a produsului.

Fiind un produs nou, dorim sa ne axam pe piata IT, care este si piata tinta dar si pe persoanele fizice, care doresc sa experimenteze un hard disk de calitate si atributiile acestuia. Momentan pe piata exista deja concurenti puternici pe aceasta categorie de produs, cu notorietate, cum ar fi Adata, Samsung, WD Elements si Seagate.

Pentru a mari sansele de reusita pe piata, am intemeiat parteneriate de distributie cu magazine cunoscute la nivelul tarii, ca de exemplu: Altex, Emag, Flanco si CEL.

Micromediu intern: tehnologie de ultima ora, personal cu experienta, materie prima de cea mai inalta calitate, locatie diversificata, vad comercial

Micromediu extern: clienti potentiali, concurenti puternici cu experienta cu procese bine stabilite, distribuitori-contracte pe termen mediu si lung(Altex, Emag, Flanco)

Macromediu politic: noi ordonante de guvern care ar afecta activitatea intreprinderii

Macromediu economic: preturi medii produse similare, aspecte ce tin de costurile materiilor prime, venitul populatiei(salariile clientilor)

Macromediu social: varsta populatiei, factori demografici, tendinte

Macromediu tehnologic: evolutia tehnologiei, reducerea costurilor cu echipamentele

Macromediu ecologic: colectare selectiva, ambalaj environmentally friendly

II. Macromediu

Din punct de vedere al macromediului, firma noasta a studiat piata si preturile produselor concurente, astfel incat produsul nostru sa se incadreze in preferintele clientior nostri atat din punct de vedere al pretului cat si din punct de vedere al calitatii. Ne-am asigurat ca produsul nostru sa fie in pas cu tendintele din aceasta perioada. Cand vorbim de componenta produsului finit, vrem sa asiguram clientii nostri ca acesta a fost testat din toate punctele de vedere, oferindu-ne un feedback pozitiv.

2. Cumparatorii

Piata pe care ne dorim sa intram este alcatuita din consumatori si non-consumatori. Printre acestia, se enumera categoriile: consumatorii loiali, consumatorii loiali concurentei, consumatori economici si consumatori indecisi. Fiind noi pe piata din Romania, avem intentia de a atrage consumatorii indecisi in prima faza, iar ulterior clientii loiali concurentei.

Anticipam faptul ca vom avea succes in ceea ce priveste consumul si vanzarile, deoarece avem o echipa cu experienta in domeniu si plina de energie, iar noi ne dorim sa punem dorintele consumatorilor pe primul loc. Pe viitor, vom realiza sondaje si promotii de tip sampling pentru a incerca sa lansam noi produse pe placul clientilor nostri.

Produsul nostru se adreseaza populatiei Romaniei. Asta insemnand 22 de milioane de persoane, din care 11 milioane sunt consumatori, 5 milioane non-consumatori relativi si 6 milioane nonconsumatori absoluti.

3. Concurentii

In momentul de fata, pe piata sunt mai multe firme concurente care comercializeaza hard disk-uri externe. Momentan concurentii principali sunt Samsung si WD Elements, care detin o cota de piata foarte ridicata. Pe piata din Romania mai sunt si alte firme producatoare hard disk-uri externe, ce detin impreuna o cota de piata de 29.6%.

Cota noastra de piata este de 10%, iar din aproximarile noastre preconizam ca vom atrage 5% din consumatorii loiali concurentei si 5% din non-consumatorii relativi.

4. Tendinte ale pietei

In opinia ASA, in urmatorii 2-3 ani piata hard disk-urilor externe va creste considerabil. Anticipam faptul ca numarul de consumatori va creste, un motiv ar fi posibila creste a salariului minim pe economie in Romania, de aceea suntem pregatiti sa facem fata unui val de cereri din partea consumatorilor. De asemenea, ne pregatim si din punct de vedere financiar pentru a ne dezvolta tehnologia folosita in productie pentru a usura munca personalului si pentru a ne mentine calitatea produselor. Suntem pregatiti si de aparitia unor noi concurenti, prin faptul ca ne dorim sa ne dezvoltam si diversitatea produselor, pentru a ne surprinde clientii.

TEMA 2 - CERCETAREA DE PIATA

1. Problema decizionala

Problema decizionala a firmei ASA este cea ca doreste sa lanseze pe piata din Romania un nou hard disk extern.

2. Obiectivele cercetarii

Prin aceasta cercetare dorim sa aflam nevoile si dorintele clientilor nostri pentru a le putea satisfice pe de deplin nevoile si dorintele.

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2017
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
12 imagini
Nr cuvinte:
2 152 cuvinte
Nr caractere:
12 705 caractere
Marime:
53.38 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Data publicare:
06.06.2017
Structură de fișiere:
  • Proiect marketing - HDD extern.docx
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Cap. 1. Introducere in metodologia de proiectare a bazelor de date Atunci cand se proiecteaza o...
Schimbarile intervenite in structura productiei materiale, adancirea continua a diviziunii...
- istoric OOML, standardizare, UML 2.1 si Draft UML 3 (ce aduce nou vs 2.1) - ANSI SQL, Oracle...
1. Stabilirea Bugetului A. CHELTUIELI DE CONSTITUIRE Pentru infiintarea unei firme, vom...
Argument HDD este o componenta de baza fara de care calculatorul nu ar putea functiona. Daca la...
Sus!