Poziționarea vinurilor SC Murfatlar România SA pe piețele externe

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Pozitionarea vinurilor SC Murfatlar Romania SA pe pietele externe

Vinul este un produs alimentar complex, caracterizat printr-o multitudine de insusiri care il fac apt utilizarilor de natura economica, sociala, terapeutica, religioasa, politica etc., si care este procurat, in principal, prin intermediul pietei. La obtinerea acestui produs contribuie activitati ce apartin sectoarelor primar, secundar, tertiar si quaternar, ceea ce imprima vinului atat aspecte tangibile (bautura alcoolica), cat si intangibile (servicii si idei). Ca atare, pe piata vinului se desfasoara schimburi de activitati intre agenti economici ce apartin diferitelor sectoare ale economiei nationale, si care se interconditioneaza in cadrul filierei vitivinicole si nu numai.

In acest context, piata vinului stimuleaza diferitele activitati economico-sociale, adancind procesul diviziunii sociale a muncii si asigurand satisfacerea mai deplina a nevoilor sociale, inclusiv aparitia de noi nevoi ce se pot manifesta pe piata vinului. Pe acest fond, concurenta pe piata vinului devine si mai complexa si mai acerba, ea nereducandu-se doar la concurenta dintre companiile de vinuri, ci si intre cei care adauga noi valori produsului final sub forma ambalajului, serviciilor, publicitatii, instructiunilor de consum si de folosire, recomandarilor date consumatorilor, facilitatilor de finantare si creditare, angajamentelor de livrare, depozitare si a altor servicii apreciate de catre consumatori. In aceste conditii, piata vinului se inscrie printre pietele caracterizate printr-o confruntare acerba intre participantii la derularea filierei vitivinicole, devenind o piata practic inchisa, in interiorul careia se intra cu mari eforturi. In consecinta, mentinerea firmelor vitivinicole pe piata vinului, ca si posibilitatea penetrarii acesteia de catre noi operatori, depinde hotarator de calitatea vinului ofertat.

Piata produselor vitivinicole este o piata integrata a pietei agoalimentare. Piata agroalimentara reprezinta un segment al pietei globale, unde bunurile si serviciile se transpun in oferta de marfuri, iar nevoile de consum creeaza cererea de marfuri. Aceasta se aseamana cu orice alta piata, in care productia agricola apare sub forma de oferta iar nevoile de consum ale populatiei, sub forma cererii (produse agricole si agroalimentare).

Particularitatile pietei vinului

Piata vinului se dovedeste a fi una dintre cele mai complexe piete agroalimentare datorita capacitatii sale de a se intersecta cu celelalte piete. Agentii economici care actioneaza in sectorul vitivinicol, in calitatea lor de purtatori ai cererii si ofertei, sunt prezenti in toate segmentele pietei contemporane. In aceste conditii, desfasurarea relatiilor de piata necesita cunoasterea particularitatilor pietei vinului de catre manageri, pe baza carora sa fundamenteze strategia de piata a firmei si a elementelor ei componente: produs, pret, promovare, distributie. In principal, particularitatile pietei vinului se compun din complexitatea si calitatea produsului, consumul de vin si comportamentul consumatorului, diversitatea sortimentala, fiscalitatea, disparitatea preturilor si eterogenitatea operatiilor de piata.

Consumul de vin

Daca la produsele industriale si a unor produse agroalimentare, adaptarea la cerintele pietei se face relativ repede, aceasta adaptabilitate a produsului vin la cerintele pietei se face mai anevoios, mai dificil de infaptuit. O astfel de particularitate rezulta din caracterul peren al vitei de vie, care are o durata de viata de cel putin 30 de ani. In aceasta perioada, odata intrata in exploatare, compozitia sortimentala a plantatiei de vita de vie nu se mai poate schimba, decat dupa trecerea duratei ei de viata, cu toate ca cerintele pietei pentru un anumit sortiment de vin se schimba mai repede.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Pozitionarea Vinurilor SC Murfatlar Romania SA pe Pietele Externe.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
23 pagini
Imagini extrase:
23 imagini
Nr cuvinte:
8 710 cuvinte
Nr caractere:
47 542 caractere
Marime:
1.38MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
vin, piata
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!