CAPITOLUL I
1.OBIECTUL DE ACTIVITATE :
Pentru a porni o afacere trebuie facut un studiu de piata despre consumatori si concurenta pietei .
Acest studiu de piata cuprinde mai multe informatii, cum ar fi:
- date structurale : cote de piata ;
- pozitionarea concurentei (produse , comunicare );
- puncte tari si slabe ale concurentei ;
- gradul de comunicare, tipuri de comunicare ;
- imaginea concurentei si a marcilor concurentiale ;
- gradul de acoperire al pietei/al concurentei ;
- distributie nationala, regionala, zone neacoperite ;
- structurile preturilor in piata ;
Despre consumatori mai putem afla :
- care sunt nevoile consumatorilor din piata;
- cat de bine sunt ele satisfacute;
- care sunt asteptarile consumatorilor (produse, pret, comunicare, distributie )
- identificarea nevoilor nesatisfacute;
- care sunt preferintele lor fata de produse, ambalaje ;
- care sunt elementele de comunicare a caror prezenta este absolute necesara sau binevenita ;
- canalele de distributie preferate si structura acestora ;
- care este nivelul de pret pentru un anumit produs care sa maximizeze vanzarile, profitul .
Toate aceste informatii ne vor ajuta la o mai buna prezentare a firmei noastre S.C. SUPER MOTO S.R.L. .
Firma "S.C. SUPER MOTO S.R.L.'' face parte dintr-o retea de firme ce functioneaza in diferite tari europene, ce are ca obiect de activitate distribuirea si
-1-
comercializarea de motociclete de diferite categorii in special enduro si cross .
Ea este o societate care a pornit de la un capital de 65000Eu si urmand ca pe viitor sa-si extinda domeniul de activitate. Fiind la inceput de drum, firma isi desfasoara activitatea in cele mai puternice judete din punct de vedere economic ale Romaniei .
In ceea ce priveste concurenta, in Romania aceasta este slab manifestata in acest domeniu, intrucat in repertoriul firmei se gasesc motoare de o inalta calitate la preturi cat mai accesibile si la motociclete nu se platesc taxe de prima inmatriculare , ceea ce reprezinta un punct forte impotriva concurentei .
Principalii clienti ai firmei sunt persoanele fizice cu venituri medii si mari, in mod deosebit barbatii. Ei pot alege expuse in vanzare sau pot comanda si alte modele dintr-un catalog de aproximativ 1000 de pagini .
Firma ofera certificat de calitate pentru produsele vandute si respecta prevederile legii protectiei consumatorului.
Societatea este de marime medie, cu un numar de cinci angajati, si anume:
- directorul general care indeplineste rolul de manager si marketer al firmei; de asemenea incheie contracte cu furnizorii si onorifica comenzile clientilor.
- un contabil
- doi vanzatori, cu un program de lucru de noua ore, de la 10 la 19,
in cursul saptamanii, iar sambata de la 10 la 14,
- un sofer/mecanic pentru distributie.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.