Plan marketing - Mon Parfum

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Obiectivul nr. 1
Introducerea gamei de produse dermatocosmetice in cadrul magazinului Mon Parfum Iasi, pana la data de 27 iunie 2009
Obiectivul nr. 2
Selectia si recrutarea a doua beauty adviser, pentru magazinul Mon Parfum Iasi, pana la data de 12 iunie 2009.
Obiectivul nr. 3
Cresterea vanzarilor cu 30% a magazinului Mon Parfum, pana la data de 1 oct 2009.
Subobiectiv : Cresterea notorietatii cu 5 % pana la data de 1 oct 2009.
Obiectivul nr. 4
Informarea a minim 25% din vizitatorii complexului comercial Iulius Mall Iasi, cu privire la introducerea gamei de produse dermatocosmetice, in cadrul magazinului Mon Parfum Iasi, in perioada 27 mai-27 iulie 2009.
Obiectivul nr. 5
Organizarea suprafetei de vanzare pentru noua gama de produse dermatocosmetice, in cadrul magazinului Mon Parfum Iasi, pana la data de 27 iunie 2009.
Obiectivul nr. 6
Realizarea unui target de vanzari de cate 10 produse pe fiecare brand in parte per angajat in perioada 27 iunie-27 iulie

Extras din proiect:

1. Formularea obiectivului

Introducerea gamei de produse dermatocosmetice in cadrul magazinului Mon Parfum Iasi, pana la data de 27 iunie 2009

2. Argumentatie

Majoritatea respondetelor s-au aratat entuziasmate de ideea de a aduce in magazinul Mon Parfum o gama de produse dermatocosmetice. Pentru a satisface aceasta cerere , vom contacta 5 furnizori pentru a alege cea mai buna oferta.

3. Strategii posibile

- Introducerea gamei prin achizitie direct de la producator;

- Introducerea gamei prin achizitia de la un distribuitor autorizat;

4. Strategia recomandata

- Introducerea gamei prin achizitia de la un distribuitor autorizat

4.1 Argumentatie

Majoritatea producatorilor sunt din Franta :

? L'Oreal ,

? Pierre Fabre si

? Medi Plus.

A lua direct de la producator inseamna a suporta costurile de transport, a purta negocierile in euro, termene de plata mult mai sticte. Un alt aspect este faptul ca nici un producator nu va accepta sa se realizeze vanzarea decat prin distribuitori. Ceea ce face argumentul alegerii noastre.

4.2 Programul operational

Activitate

Descriere Resurse Durata Responsabil

A1 Analizarea gamelor de dermatocosmetice ce vor fi introduse in magazin 28 mai 2009 Directorul comercial + coordoantorul marketing

A2 Documentare privind distribuitorii de dermatocosmetice 28 mai Directorul comercial

A3 Creare cerere de oferta

1 iunie 2009 Director comercial

A4 Stabilirea metodei de selectie 1 iunie 2009 Director general

A5 Trimiterea cererii de oferta 2 iunie 2009 Coordonator marketing

A6 Analiza ofertelor

3- 4 iunie 2009 Director comercial

A7 Contactarea distribuitorului 4 iunie 2009 Responsabil marketing

A8 Deplasare la locul de intalnire 400 ron 7 iunie 2009 Director general +directorul comercial

A9 Negociere conditii vanzare-cumparare 10 iunie 2009 Director general, director comercial

A10 Incheiere contract 10 iunie 2009 Director general

A11 Receptie marfa 25 iunie 2009 Beauty adiviserii

5. Detalii tehnice

1. Analizarea gamelor de dermatocosmetice ce vor fi introduse in magazin

In urma raportului de cercatare au iesit la procente asemanatoare 3 game de dermatocosmetice :

? Vichy ,

? Avene si

? Eucerin.

Se vor studia aceste 3 game , se vor cauta informatii in presa despre lansarea produselor, reactia pietei si modalitatile de vanzare. In functie de procentele primite de la respondente se va accepta o oferta direct proportionala cu acestea.

2. Documentare privind distribuitorii de dermatocosmetice

In urma anlizei din raportul de cercetare se poate consta ca primele 5 branduri preferate de catre respondente sunt : Vichy , Avene Eucerin, Bioderma si Galenic.

Se va face o studiere a acestora, cum s-au initiat pe piata din Romania, cati furnizori de astfel de produse sunt si cum s-au dezvoltat pe piata.

3. Creare cerere de oferta

Se va crea cererea de oferta pentru a putea fi trimisa la fiecare funzior in parte.

Avand in vedere faptul ca magazinul nu are o experienta anterioara cu astfel de produse aceasta va include doar datele de identificare ale companiilor si solicitare unei oferte de catre furnizori.

4. Stabilirea metodei de selectie

Selectia se va face prin acordarea de puncte de calitate pentru pret, timpul de livrare, distanta, buy-back, incarcare suplimentara. Aceste metode de selectie se afla in caietul de sarcini.

Astfel punctajele maxime sunt:

- Pret - 30

- Livrare - 15

- Buy-back - 25

- Termen de plata - 30

TOTAL - 100 puncte

Incarcarea suplimentara se refera la produsele si brandurile impuse spre achizitionare de catre distribuitor pe langa brendurile dorite de societate.

Calculul punctajului pentru factorul de avaluare pret este:

a) pentru cel mai scazut pret se acorda punctajul maxim

b) pentru alt pret decat cel de la litera a) punctajul se acorda astfel:

P(n)=(pret min/pret(n))*punctaj maxim alocat

Calculul punctajului pentru factorul de evaluare termen livrare este:

c) pentru termenul de livrare limita prevazut in caietul de sarcini se acorda punctajul maxim

d) pentru alt termen de livrare decat cel de la litera a) punctajul se acorda astfel:

P(n)=(termen minim/termen(n))*punctaj maxim alocat

Calculul punctajului pentru factorul de avaluare buy-back este:

e) pentru cea mai ridicata valoare se acorda punctajul maxim

f) pentru alta valoare decat cela de la litera a) punctajul se acorda astfel:

P(n)=(valoare(n)/valoare max)*punctaj maxim alocat

Calculul punctajului pentru factorul de avaluare termen de plata este:

g) pentru termenele care sunt egale sau depasesc 60 zile se acorda punctajul maxim

h) pentru alta valoare decat cea de la litera a) punctajul se acorda astfel:

P(n)=(termen(n)/termen max)*punctaj maxim alocat

5. Trimiterea cererii de oferta

Cererea de oferta va fi trimisa via e-mail la primii 5 distribuitori din tara. S-au ales primii 5 pentru ca numarul de branduri este limitat , o data de spatiul magazinului , de competitia dintre brandurile din industrie si de procentele de pe care le-au acumulat aceste branduri in urma cercatarii de piata

6. Analiza ofertelor

Din raportul de cercetare reyulta ca cele mai cunoscute branduri de dermatocosmetice sunt:

- 23,3% Vichy

- 17% Avene

- 15,6% Eucerin

- 10,7% Bioderma

- 8,4% Galenic.

Notorietatea brandurilor pe categorii de varsta este urmatoarea.

Vichy

-este ridicata pe segmentul de varsta 24 -30 de ani,

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Plan marketing - Mon Parfum.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
86 pagini
Imagini extrase:
86 imagini
Nr cuvinte:
17 192 cuvinte
Nr caractere:
99 909 caractere
Marime:
1.33MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, produs, parfum
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!