1. Formularea obiectivului
Introducerea gamei de produse dermatocosmetice in cadrul magazinului Mon Parfum Iasi, pana la data de 27 iunie 2009
2. Argumentatie
Majoritatea respondetelor s-au aratat entuziasmate de ideea de a aduce in magazinul Mon Parfum o gama de produse dermatocosmetice. Pentru a satisface aceasta cerere , vom contacta 5 furnizori pentru a alege cea mai buna oferta.
3. Strategii posibile
- Introducerea gamei prin achizitie direct de la producator;
- Introducerea gamei prin achizitia de la un distribuitor autorizat;
4. Strategia recomandata
- Introducerea gamei prin achizitia de la un distribuitor autorizat
4.1 Argumentatie
Majoritatea producatorilor sunt din Franta :
? L'Oreal ,
? Pierre Fabre si
? Medi Plus.
A lua direct de la producator inseamna a suporta costurile de transport, a purta negocierile in euro, termene de plata mult mai sticte. Un alt aspect este faptul ca nici un producator nu va accepta sa se realizeze vanzarea decat prin distribuitori. Ceea ce face argumentul alegerii noastre.
4.2 Programul operational
Activitate
Descriere Resurse Durata Responsabil
A1 Analizarea gamelor de dermatocosmetice ce vor fi introduse in magazin 28 mai 2009 Directorul comercial + coordoantorul marketing
A2 Documentare privind distribuitorii de dermatocosmetice 28 mai Directorul comercial
A3 Creare cerere de oferta
1 iunie 2009 Director comercial
A4 Stabilirea metodei de selectie 1 iunie 2009 Director general
A5 Trimiterea cererii de oferta 2 iunie 2009 Coordonator marketing
A6 Analiza ofertelor
3- 4 iunie 2009 Director comercial
A7 Contactarea distribuitorului 4 iunie 2009 Responsabil marketing
A8 Deplasare la locul de intalnire 400 ron 7 iunie 2009 Director general +directorul comercial
A9 Negociere conditii vanzare-cumparare 10 iunie 2009 Director general, director comercial
A10 Incheiere contract 10 iunie 2009 Director general
A11 Receptie marfa 25 iunie 2009 Beauty adiviserii
5. Detalii tehnice
1. Analizarea gamelor de dermatocosmetice ce vor fi introduse in magazin
In urma raportului de cercatare au iesit la procente asemanatoare 3 game de dermatocosmetice :
? Vichy ,
? Avene si
? Eucerin.
Se vor studia aceste 3 game , se vor cauta informatii in presa despre lansarea produselor, reactia pietei si modalitatile de vanzare. In functie de procentele primite de la respondente se va accepta o oferta direct proportionala cu acestea.
2. Documentare privind distribuitorii de dermatocosmetice
In urma anlizei din raportul de cercetare se poate consta ca primele 5 branduri preferate de catre respondente sunt : Vichy , Avene Eucerin, Bioderma si Galenic.
Se va face o studiere a acestora, cum s-au initiat pe piata din Romania, cati furnizori de astfel de produse sunt si cum s-au dezvoltat pe piata.
3. Creare cerere de oferta
Se va crea cererea de oferta pentru a putea fi trimisa la fiecare funzior in parte.
Avand in vedere faptul ca magazinul nu are o experienta anterioara cu astfel de produse aceasta va include doar datele de identificare ale companiilor si solicitare unei oferte de catre furnizori.
4. Stabilirea metodei de selectie
Selectia se va face prin acordarea de puncte de calitate pentru pret, timpul de livrare, distanta, buy-back, incarcare suplimentara. Aceste metode de selectie se afla in caietul de sarcini.
Astfel punctajele maxime sunt:
- Pret - 30
- Livrare - 15
- Buy-back - 25
- Termen de plata - 30
TOTAL - 100 puncte
Incarcarea suplimentara se refera la produsele si brandurile impuse spre achizitionare de catre distribuitor pe langa brendurile dorite de societate.
Calculul punctajului pentru factorul de avaluare pret este:
a) pentru cel mai scazut pret se acorda punctajul maxim
b) pentru alt pret decat cel de la litera a) punctajul se acorda astfel:
P(n)=(pret min/pret(n))*punctaj maxim alocat
Calculul punctajului pentru factorul de evaluare termen livrare este:
c) pentru termenul de livrare limita prevazut in caietul de sarcini se acorda punctajul maxim
d) pentru alt termen de livrare decat cel de la litera a) punctajul se acorda astfel:
P(n)=(termen minim/termen(n))*punctaj maxim alocat
Calculul punctajului pentru factorul de avaluare buy-back este:
e) pentru cea mai ridicata valoare se acorda punctajul maxim
f) pentru alta valoare decat cela de la litera a) punctajul se acorda astfel:
P(n)=(valoare(n)/valoare max)*punctaj maxim alocat
Calculul punctajului pentru factorul de avaluare termen de plata este:
g) pentru termenele care sunt egale sau depasesc 60 zile se acorda punctajul maxim
h) pentru alta valoare decat cea de la litera a) punctajul se acorda astfel:
P(n)=(termen(n)/termen max)*punctaj maxim alocat
5. Trimiterea cererii de oferta
Cererea de oferta va fi trimisa via e-mail la primii 5 distribuitori din tara. S-au ales primii 5 pentru ca numarul de branduri este limitat , o data de spatiul magazinului , de competitia dintre brandurile din industrie si de procentele de pe care le-au acumulat aceste branduri in urma cercatarii de piata
6. Analiza ofertelor
Din raportul de cercetare reyulta ca cele mai cunoscute branduri de dermatocosmetice sunt:
- 23,3% Vichy
- 17% Avene
- 15,6% Eucerin
- 10,7% Bioderma
- 8,4% Galenic.
Notorietatea brandurilor pe categorii de varsta este urmatoarea.
Vichy
-este ridicata pe segmentul de varsta 24 -30 de ani,
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.