Plan de Marketing

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1. INTRODUCERE 3
2. S.C. AGRICOLA INTERNATIONAL S.A. 4
2.1. GRUPUL DE FIRME AGRICOLA BACAU 4
2.2. DEPARTAMENTELE COMPANIEI 5
2.2.1. Fabrica de nutreturi concentrate 5
2.2.2. Avicola 5
2.2.3. Abatorul de pasari si oua de consum 5
2.2.4. Suinprod 6
2.2.5. Carbac 6
2.2.6. Marketing - vanzari 7
2.3. CONAGRA 7
2.4. EUROPROD 7
3. PLANUL DE MARKETING 8
3.1. ANALIZA SITUATIEI PREZENTE 8
3.1.1. Mediul economic si de afaceri 9
3.1.2. Evolutia vanzarilor 11
3.1.3. Produsele cheie 13
3.1.4. Pietele strategice - competitori 15
3.2. PIATA SI PROFILUL CONSUMATORULUI 19
3.3. OBIECTIVELE DE MARKETING 21
3.4. DECLARATIA DE POZITIONARE 21
3.4.1. AVANTAJE FATA DE CONCURENTA 22
3.4.2. LIMITARI COMPETITIVE 22
3.5. STRATEGIILE DE MARKETING 22
3.5.1. Strategia de produs 22
3.5.2. Strategia de pret 23
3.5.3. Strategia de promovare 24
3.5.4. Strategia de distributie 26
4. ASIGURAREA CALITATII 28
4.1. ASPECTE GENERALE ALE CALITATII PREPARATELOR DIN CARNE - SPECIALITATI 28
5. CONCLUZIE 30
6. BIBLIOGRAFIE 31

Extras din proiect:

Planul de marketing este un document care formuleaza un plan pentru vanzarea produselor si serviciilor. Desi cuprinde o structura formala, planul de marketing poate fi folosit fie ca document formal (oficial), fie informal (de lucru), caracteristica fiindu-i flexibilitatea. Poate fi folosit la:

- pregatirea unei argumentatii pentru a introduce un nou produs

- regandirea abordarii de marketing pentru produsele existente, sau

- construirea unui intreg plan de marketing pentru un departament, compartiment sau firma, pentru a fi inclus in planul de afaceri.

Planul de marketing poate analiza o piata regionala, nationala sau internationala. Scopul marketing-ului este de a identifica si indeplini nevoile clientilor. Un marketing de success necesita existenta unui produs potrivit la locul potrivit si la momentul potrivit, si implica constientizarea clientului de existenta produsului.

Planul de marketing este o parte a planului de afaceri, ce are un rol esential in evolutia firmei. Pentru a fi eficient, este necesar sa fie construit in corelatie cu planificarea si gestionarea generala a bugetului. Managementul unei firme are numeroase responsabilitati. Planificarea este doar una dintre acestea; una dintre cele mai importante. Planul de afaceri este cel care conduce firma.

Necesitatea - unele firme evita planificarea de marketing din cauza timpului si efortului necesar pentru a concepe propria politica in forma scrisa. Unii directori considera ca timpul lor este prea pretios pentru a si-l cheltui cu altceva decat problemele operationale de zi cu zi. Multi cred ca firmele lor pot supravietui si fara asemenea planuri de marketing.

Nu este posibil sa vinzi ceva fara sa concepi - intr-o forma oricat de rudimentara - un plan de marketing. In aceste timpuri, cand pietele din intreaga lume devin din ce in ce mai competitive, este necesara utilizarea "marketing-ului" pentru a canaliza vanzarile in directia cea buna. Ca document cu o structura formala, planul de marketing il disciplineaza pe cel care il concepe, il ajuta sa isi aranjeze gandurile, cifrele si concluziile intr-o ordine logica, ce poate fi urmarita si de catre altii.

2. S.C. Agricola International S.A.

Agricola International a devenit in timp un nume de rezonanta in economia judetului Bacau, la nivel national si chiar pe pietele externe. Infiintata de un grup de specialisti din Bacau, impreuna cu firma Prodexport Bucuresti si concernul Moksel AG din Germania, Agricola Bacau a reprezentat in 1992 o premiera nationala, fiind prima investitie straina importanta orientata spre realizarea unui flux de productie integrat, incepand cu producerea nutreturilor concentrate, cresterea si ingrasarea pasarilor si animalelor si continuand cu procesarea si comercializarea carnii, produselor din carne si oualor pe piata interna si la export.

Agricola International, Comcereal, Aicbac, Europrod, Conagra, Agriconstruct, Bac Print formeaza astazi o structura moderna de grup, in care firma Agricola International are rolul integratorului ce coordoneaza activitatile, armonizand resursele sale spre realizarea obiectivelor propuse si indeplinirea misiunii asumate atat in departamentele de productie ale Agricola Bacau, cat si in celelalte societati din Grup.

2.1. Grupul de firme Agricola Bacau

Din punct de vedere economic, Agricola a reusit In cei aproape 14 ani de existenta sa se impuna si sa ocupe pozitia de lider de piata, In special la carne de pasare, unde detine aproape 17% din productia unitatilor specializate din Romania. Performantele obtinute de Agricola au la baza investitiile importante care s-au facut atat pentru cresterea valorii biologice a efectivelor de animale si pasari, cat si pentru modernizarea capacitatilor de productie In vederea obtinerii unor produse agroalimentare de calitate In Romania.

Zilnic, sub marca Agricola Bacau se obtin aproape 100 tone de carne si produse din carne si peste 300 de mii de oua. Pe piata interna, produsele Agricola Bacau sunt comercializate direct, prin reteaua nationala de distributie si prin magazinele Agricola International din Bacau, Iasi, Piatra Neamt, Buzau, Galati si Bucuresti. Aproape 30% din productia marfa se comercializeaza prin retelele de supermarket : Metro, Billa, Selgros, Carrefour, Universall, iar 10% la export, In Germania, Franta, Olanda, Grecia, Elvetia si pe alte piete.

In anul 2003 s-a lansat pe piata din Romania brandul Agricola Bacau, care este usor recunoascut de consumatori dupa imaginea ce Imbina cu naturalete tr

Bibliografie:

- Balaure V. (coord.) - Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2002

- Balaure V., Serbanica D., Popescu I. C. - Tehnici promotionale, Editura Metropol, Bucuresti, 1994

- Bologa N. - Merceolgie alimentara, Editura Oscar Print, Bucuresti, 2001

- Balaure V., Serbanica D., Popescu I. C. - Tehnici promotionale, Editura Metropol, Bucuresti, 1994

- Florescu, C. ; Malcomete, P.; Pop, N., Al. (coordonatori) - Marketing - Dictionar explicativ, Editura Tehnica, Bucuresti, 2003

- Baciu, V. - Marketing, Sinteze, Studii de caz, Teste, Editura Ecomar, Bucuresti, 2004

- Caprarescu, G. - Managementul strategic al firmei de comert si turism, Editura Rosetti, Bucuresti, 2005;

- Strategii de diferentiere pe piata mezelurilor - Saptamana Financiara - Monica Cercelescu, 14 Mai 2007

- Mezeluri: calitatea bate pretul - Revista PIATA - Maria luiza Badescu, nr. 24, Octombrie 2006

- http://www.agricola.ro/

- http://www.rubinian.com/marketing.php

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Plan de Marketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
31 pagini
Imagini extrase:
31 imagini
Nr cuvinte:
11 279 cuvinte
Nr caractere:
83 724 caractere
Marime:
610.11KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
retea de distributie, magazine, consumatori
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!