Marketing Politic

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul 1. Propaganda
1.1. Definitii
1.2. Scurt istoric al propagandei
1.3. Propaganda si totalitarismul
1.4. Regulile propagandei
Capitolul 2. Campaniile electorale din Romania. Prezentare cronologica
2.1. De la totalitarism la democratie
2.2. Decembrie 1989 - mai 1990
2.3. Mai 1990 - septembrie 1992
2.4. Septembrie 1992 - noiembrie 1996
2.5. Perioada 1996 - 2000
2.6. Perioada 2000 - 2004
Capitolul 3. Marketingul electoral
3.1. Introducere
3.2. Resursele folosite intr-o campanie electorala
3.3. Tipologia campaniilor electorale
3.4. Mesajul electoral
3.5. Imaginea publica si portretul media
3.6. Masurarea imaginii in contextul politic
3.7. Dezbaterile electorale
3.8. Echipa de campanie
2
Capitolul 4. Marketingul institutional
4.1. De la marketingul electoral la marketingul institutional
4.2. Institutiile sociale
4.3. Imaginea - o perceptie sociala
4.4. Imaginea institutionala
4.5. Increderea in institutii
Capitolul 5. Schita a imaginarului politic romanesc
5.1. Cultura ca mediu al comunicarii
5.2. Miturile fondatoare
5.3. Personaje exemplare

Extras din proiect:

Cuvantul ,,propaganda", asa cum a fost folosit in ultimele secole, provine din denumirea

Congregatiei pentru Propagarea Credintei (Congregatio de Propaganda Fide), o organizatie a

cardinalilor romano-catolici fondata in 1622. Confruntata cu trei provocari majore - existenta unei

presiuni islamice in sud-estul european, proaspat izbucnitul Razboi de 30 de ani (1618-1648) ca expresie

a sucesului Reformei protestante si, nu in ultimul rand, necesitatea misionariatului pe continentul

american, descoperit de Columb cu 130 de ani in urma, dominat inca de religiile considerate pagane -

Biserica Romano-Catolica infiinteaza o institutie al carei rol vizeaza tocmai coordonarea actiunilor in

vederea unei mai bune raspandiri (propagari) a dogmei catolice. Urcat in scaunul pontifical la 67 de ani,

Alessandro Lodovisi - papa Grigore XV - emite la 22 iunie 1622 bula papala Inscrutabili divinae, care

institutionalizeaza Congregatia. Organizatia a numarat, la inceput, 16 persoane - 13 cardinali, doi

episcopi si un secretar - si a functionat din 1622 intr-o cladire aflata in Roma, in Piazza di Spagna, la

intersectia dintre Via Due Macelli si Via di Propaganda.1

Propaganda a cunoscut o multitudine de definitii datorita, in primul rand, modului diferit de analiza a

fenomenului si de plasare in contextul general al comunicarii de masa. Jack Plano si Milton Greenberg

considera propaganda ca fiind ,,comunicarea al carei scop este sa influenteze gandirea, emotiile si

actiunile unui grup prin selectarea si manipularea atenta a informatiilor"2. Harold Lasswell o defineste ca

fiind ,,prezentarea deliberata in fata unei mase de oameni a unui punct de vedere subiectiv" si tot el

afirma ca propaganda este ,,tehnica de influentare a actiunilor umane prin intermediul reprezentarilor"3.

Michael Balfour crede ca propaganda este ,,arta convingerii oamenilor sa treaca la concluzii fara a mai

examina realitatea problemei"4. Anthony Pratkanis si Elliot Aronson definesc propaganda ca fiind

,,comunicarea unui punct de vedere, cu scopul de a determina subiectul caruia i se adreseaza

comunicarea sa accepte de buna voie acest punct de vedere ca si cum ar fi al lui insusi"5. Lindley Fraser

identifica propaganda ca fiind ,,inducerea comportamentului dorit unui grup folosind doar mijloace

comunicationale"6, in timp ce Enciclopedia Britanica o considera ,,efortul sistematic de a manipula

credintele, atitudinile sau actiunile altor persoane prin intermediul diverselor simboluri"7. J. Schumpeter

caracterizeaza propaganda drept ,,orice declaratie provenita dintr-o sursa care nu ne place", iar Garth

Jowett si Victoria O'Donnell, ca fiind ,,planul minutios si predeterminat de a comunica ceva unui public

pe baza manipularii unor simboluri, in vederea indeplinirii unui obiectiv"8.

4

1.2. Scurt istoric al propagandei

Oliver Thomson propune in lucrarea sa dedicata istoriei propagandei o impartire a acesteia in sapte

categorii, in functie de obiectivele pentru care este folosita si de natura emitentului: politica, religioasa,

economica, morala (etica), sociala, diplomatica, militara si de tip diversionist.9 Autorul porneste de la

ideea ca istoria umanitatii este paralela cu istoria propagandei si ca fiecare moment al acestei istorii a

cunoscut tendinta structurii dominante de a determina, si prin mijloace comunicationale, supunerea

maselor. Fie ca este vorba de impunerea unui sistem politic, a unei credinte religioase sau a unei formule

etice, dezvoltata in coduri morale sau de legi, sau de variante combinate ale acestora, toate s-au realizat

prin tehnicile propagandei.

Desi considerata a fi fundamental legata de media si, deci, de realitatile secolului XX, propaganda s-a

dezvoltat in intreaga istorie a umanitatii ca fiind acea cale prin care liderul unui sistem impunea

ascultarea supusilor sai folosind informatia si imaginea, nu alte cai de constrangere. Pana sa existe

ziarele, televiziunile, radiourile si cinematografele care sa directioneze cetateanul, au existat templele,

scribii, artistii ambulanti si monumentele, monedele si slujbele religioase, legendele si miturile,

ceremoniile si tot cortegiul de ritualuri, si nu in ultimul rand educatia. Desigur, nimic nu

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketing Politic.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
234 pagini
Imagini extrase:
234 imagini
Nr cuvinte:
134 648 cuvinte
Nr caractere:
678 139 caractere
Marime:
1.40MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
politica, constitutie
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!