Marketing internațional - apa minerală Borsec

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Rezumat introductiv
Capitolul I Prezentarea produsului si a tarii
I.1 Prezentarea produsului
I.2 Prezentarea tarii
I.3 Produse similare comercializate pe piata Belgiei
I.3.1 Produse locale
I.3.2 Produse straine
Capitolul II Mediul de marketing international
II.1 Mediul economic
II.2 Mediul cultural
II.3 Mediul politic
II.4 Mediul legal
Capitolul III Propuneri

Extras din proiect:

Ca si aerul apa este foarte vitala pentru om. Fara apa, omul nu poate supravietui mai mult de cateva zile. Apa este principalul compus chimic din organismul unui om, reprezentand aproximativ 60% din greutatea noastra. Este la fel de importanta pentru metabolismul nostru ca si sangele, deoarece apa ne elibereaza corpul de toxine, duce nutrientii la celule, mentine temperatura corpului constanta, lubrifiaza articulatiile, constituie principalul mediu in care au loc majoritatea reactiilor chimice din organism si ajuta la digestie. In apa potabila se gasesc dizolvate pana la 0,5 g/l saruri minerale si mici cantitati de aer. Exista multe afectiuni in care apa poate ajuta la remedierea situatiei. De exemplu pielea sanatoasa se poate mentine consumand cel putin opt pahare pe zi de apa. De asemenea apa ajuta la vindecarea aciditatii gastrice, la vindecarea artritei, ameliorarea durerilor de spate, amelioreaza durerile de cap, previne hipertensiunea, ajuta la reducerea colesterolului, ajuta in situatii de depresie etc.

Acesta este probabil si motivul pentrui care medicii recomanda un consum zilnic de 1,5l - 2l pe zi de persoana. Producatorii profita intr-un mod direct, sau indirect de acest sfat al medicilor, incercand astfel sa consolideze educatia populatiei din Romania in ceea ce priveste consumul de apa Totodata scopul este de asi creste atat productia cat si vanzarile firmei de la un an la altul. Intrucat populatia altor tari are o educatie mai solidificata in ceea ce consta consumul de apa, cateva dintre firmele producatoare din Romania au decis sa isi extinda aria teritoriala de acoperire, unele ajungand sa fie recunoscute la diverse concursuri internationale ca branduri de renume.

Pe parcursul acestei lucrari se va evidentia modalitatea de implementare a marcii romanesti de apa minerala numita Borsec, pe una dintre pietele europei, Belgia.De ce Belgia? Pentru ca este una din tarile dezvoltate, in care consumul de apa este pe an de 95-110 litri/locuitor.

I.Prezentarea produsului si a tari

I.1 Prezentarea produsului:

Romania se numara printre cele mai bogate tari in resurse hidrominerale, detinand peste 50 % din resursele de ape minerale ale Europei. Resursele de apa minerala din Romania se evidentiaza prin debite insemnate si calitate remarcabila a izvoarelor. Consumul de apa minerala in Romania este inca extrem de redus, dar se va majora fata de anul 2005 cu 3-4 litri, ajungindu-se ca un roman sa consume in medie de 43 litri/cap locuitor/an, in conditiile in care in tarile est-europene, consumul anual de apa minerala ajunge in medie la 50 de litri/cap de locuitor, in timp ce in Uniunea Europeana acesta depaseste 100 litri/cap locuitor. Pe piata apelor minerale din Romania cei mai importanti jucatori sunt Romaqua Group - Borsec, Bibco - Biborteni, European Drinks - Izvorul Minunilor, Coca-Cola HBC - Dorna, Perla Harghitei, Carpatina, Zizin, Herculane, Bucovina, Tusnadforte.

Fabrica de imbuteliere de la Busteni are o vechime de 200 de ani si a fost inregistrata sub denumirea Romaqua Group in 1999, dupa ce Comchim Bucuresti (acum Romaqua Holdings) a cumparat societatea de stat Regina Apelor Minerale Borsec. In a doua jumatate a secolului al XVIII-lea, Borsec era deja o cunoscuta statiune balneara, dotata cu cabane din lemn si bai practicabile. Bolnavi din toate partile Europei veneau aici sa-si vindece suferintele. In 1806, Anton Zimmetshausen, consilier municipal la Viena si Eisner, incepe imbutelierea industriala a apei Borsec. Borsec intra in gratiile Imparatului Franz Josef, care, in 1873, ii acorda Medalia de Aur si o incoroneaza cu titlul de "Regina a Apelor Minerale". Au urmat "Medalia de Merit" la Targul International de la Viena, in 1873, "Diploma de Onoare" la Expozitia Mondiala de la Paris, in 1878, "Medalia de Argint" si "Diploma de Onoare" la Expozitia de la Berlin si Trieste, in 1876, "Medalia de Argint" la Expozitia de la Budapesta, in 1885. In ultimii sase ani, ca urmare a participarii la diverse expozitii interne si internationale, Borsec a fost recompensat cu peste 20 de titluri si medalii. In februarie 2004, Borsec este desemnata drept "Cea Mai Buna Apa Minerala din Lume" in cadrul Berkely Springs International Water Tasting Awards in West Virginia, SUA. In anul 2005, apa carbogazoasa Borsec a fost premiata cu Medalia de Aur Speciala, iar apei plate Borsec i s-a decernat Medalia de Aur la "Selectia Mondiala a Calitatii", Bruxelles, Belgia. Recunoasterea acestui veritabil brand romanesc a venit si in 2006, cand Borsec a primit doua titluri remarcabile, cel de Trusted Brand si cel de Superbrand.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketing international - apa minerala Borsec.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
21 pagini
Imagini extrase:
21 imagini
Nr cuvinte:
5 414 cuvinte
Nr caractere:
32 191 caractere
Marime:
78.70KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
produs, promovare, marketing
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi
Materie:
Marketing
Profesorului:
Oana Anton
Sus!