Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Introducere (Iulia Margarit) 4
Brandingul de natiune (Andreea Mitan) 18
Relatia dintre brand si natiune (Ruxandra Mocean) 29
Rebrandingul (Margareta Marza) 35
Asocieri de branduri (Ruxandra Mocean) 44
Ce fac brandurile in Romania? (Svetlana Mardar) 48
Brandul - o promisiune(Marina Muncescu) 67
Brandurile si cultura (Ruxandra Mocean)
Bibliografie

Extras din proiect:

<< Brandingul nu inseamna ca publicul-tinta te alege in urma comparatiei cu concurentii, ci ca te vede ca unica solutie la problema lui. >> (Rob Frankel).

In acceptiunea actuala , brandingul este procesul de creare si de intretinere a unui brand. Este totalitatea metodelor prin care o organizatie sau un produs comunica, simboliteata si se diferentiaza catre audientele sale. Insa, pentru a intelege mai bine notiunea de ,,branding", ar trebui sa vedevm ce este un brand.

Termenul brand are origini norvegiene, unde ,,brand" inseamna ,,a arde". Termenul a inceput sa fie folosit in engleza ca element care semnifica proprietatea--vitele erau marcate cu insemnul proprietarului. Notiunea a fost preluata la sfarsitul secolului al XIX-lea pentru a denumi produsele de pe raft. ,,Branded products" erau acele produse care purtau insemnul producatorului, si care reprezenta mai mult decat un identificator--era o dovada a calitatii, a unei experiente garantate. Semnificatia termenului a evoluat, in prezent brandul fiind definit ca un set de asocieri definit pe baze rationale si emotionale intre o organizatie sau un produs si publicul/publicurile acesteia. In secolul XX, Philip Kotler defineste brandul ca fiind ,,un logo, un simbol sau un design, un nume sau combinatia lor definind si diferentiind un produs sau o companie" si se remarca prin ,,sase tipuri de semnificatii pozitive transmise: atribute, beneficii, valori, cultura, personalitate, tip de consumator caruia i se adreseaza". Wally Olins afirma in acest sens: ,,Intr-o lume in care concurenta este tot mai mare si unde, de cele mai multe ori, factorii rationali precum calitatea, pretul si asistenta se uniformizeaza, brandul reprezinta definitia ultima a produsului" Potrivit Landor Lexicon, brandul este suma tuturor caracteristicilor tangibile si intangibile, care individualizeaza o oferta si o fac unica. Dincolo de aceste definitii, insa, un brand inseamna tot ceea ce vrei sa comunici consumatorului despre produsul sau compania ta, dar si tot ceea ce comunici fara sa vrei. Un brand reprezinta tot ceea ce consumatorul si--prin extensie--mediul inconjurator gandeste despre produsul sau compania respectiva, cand ii aude sau ii vede numele, simbolul etc. Este o imagine reflectata. Diferenta intre brand si marca

In mediul romanesc, adeseori, termenul de brand se identifica cu cel de ,,marca". In trecut, nu exista nici o diferenta notabila intre semnificatiile brand/marca (doar ca branding insemna marcare cu un fier inrosit). Insa--dupa cum vom arata si prin intermediul celor ce urmeaza--brandul reprezinta astazi mai mult decat ceea ce defineste marca. Dictionarul Explicativ al Limbii Romane defineste marca astfel: Semn distinct aplicat pe un obiect, produs sau pe un animal etc. pentru a-l deosebi de altul, pentru a-l recunoaste etc. - - - Tip, model, inscriptie (care indica sursa) de fabricatie - - - (Inv.) Stema, blazon, emblema. La modul general, marca reprezinta un semn (sau un insemn) suplimentar care are rolul de a permite consumatorului sa deosebeasca doua sau mai multe produse identice sau similare. Ea este asociata produselor sau serviciilor si are rolul de a-l determina pe consumator sa realizeze ca produsele similare nu au neaparat aceeasi sursa de provenienta. Pentru consumator, marca reprezinta cel mai comod mijloc de a recunoaste rapid o categorie de produse si servicii care i-au fost recomandate sau pe care experienta l-a determinat sa o prefere altor produse sau servicii de aceeasi natura. Pentru intreprindere, marca reprezinta un mijloc de a cuceri si de a pastra o clientela. O problema care apare in contextul caracteristicilor de baza ale marcii este inregistrarea acesteia. Cu privire la acest subiect, pot fi inregistrate

Bibliografie:

1. Oaks, John, Cartea Parfumurilor, [1996], (1998), Ed Humanitas, Bucuresti

"1000 de parfumuri" - Coifan Octavian Sever, Curtea veche, vol I si II

2. Olins, Wally, ,,Noul ghid de identitate Wolf Olins"( cum se creeaza si se sustine schimbarea prin managementul identitatii), Bucuresti, Comunicare.ro, 2003

3. Bogdan, Aneta, "Brand sau marca?", Capital, nr. 38, 19 septembrie 2002

4. Kotler, Philip, ,,Despre marketing"( cum sa cream, cum sa castigam si cum sa dominam pietele), The Free Press, 1999

5. Liute, Stefan, ,,In numele brandului",Revista Bizcity, Nr. din 8 Ianuarie 2003

6. Klein, Naomi, ,,No Logo", Bucuresti, Comunicare.ro, 2006

7. Anholt, Simon, ,,Brand New Justice - the upside of global branding", Ed. ButterworthHeinemann, 2002.

8. http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Nation_branding

9. http://www.nationbrandindex.com/

10. http://www.earthspeak.com/br

11. http://www.brandinggreece.com/

12. http://www.palgrave-journals.com/pb/index.html

13. http://www.brandchannel.com/features_effect.asp?pf_id=206

14. http://en.wikipedia.org/wiki/Nation_branding

15. http://eastwestcoms.com/Branding-Nations.htm

16. http://www.allaboutbranding.com/index.lasso?article=238

17. http://theses.lub.lu.se/archive/sob//soc/soc04020/SOC04020.pdf

18. http://www.placebrands.net/

19.http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/15766/Brandurile-cu-cel-mai-mare-impact-asupra-romanilor-in-2006.html

20.http://www.iqads.ro/stire_6197/brandient_a_realizat_pentru_businessweek_primul_top_al_celor_mai_valoroase_50_de_branduri_romanesti.html

21. http://www.media-ad.ro/article.php?articleId=1552

22.http://www.businessmagazin.ro/articole/Ce-branduri-romanesti-au-rezistat-celor-15-ani-de-capitalism--1918-1.html

23. http://www.ecursuri.ro

24. http://www.ccisv.ro

25. http://www.brandingromania.com

26. http://www.phenomena.md/ro

27. http://www.mihaidragan.ro

28. http://www.wall-street.ro

29. http://www.anadesign.info

30. http://www.cotidianul.ro

31. http://www.iqads.ro

32. http://www.academz.ro

33. http://www.managusamv.ro

34. http://www.brandacademy.ro

35. http://www.andyszekely.ro

36.http://www.rebrand.com/stuff/contentmgr/files/8132c23e437cbdad2e5f4206e9f782c8/miscdocs/top_20_rebrand_mistakes.pdf

37.http://www.entrepreneur.com/marketing/branding/imageandbrandingcolumnistjohnwilliams/article159470.html

38.http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/7247/Face-liftul-de-marca-o-operatie-scumpa-pentru-firme.html

39.http://www.entrepreneur.com/marketing/branding/imageandbrandingcolumnistjohnwilliams/article159470.html

40. http://en.wikipedia.org/wiki/Rebranding

41.http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Business/34693/Cele-mai-puternice-si-proaspete-rebrandinguri-din-Romania

42. http://www.sfin.ro/articol_5311/rebrandingul__o_sabie_cu_doua_taisuri.html

43.http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/18688/Rebrandingul-inghite-zeci-de-milioane-de-euro.html

44. http://www.eafacere.ro/art_item.asp?artCatID=10&artID=3924

45. http://www.iqads.ro/stire_6897/rebranding_pentru_masterfoods_romania.html

46.http://www.iqads.ro/revistapresei_1306/face_liftul_de_marca__o_operatie_scumpa_pentru_firme.html

47.http://www.prwave.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=56

48. http://revistapresei.rol.ro/content/view/179216/4/

49. http://www.adacademy.ro/article.php/Rebranding-Amsterdam-Grand-Cafe/250/

50.http://www.wall-street.ro/pdf/9944/Producatorii-de-medicamente-au-trecut-la-rebranding.pdf

51. http://www.grapefruit.ro/clients/antibiotice/strategy/ro/

52. http://www.brandient.com/ro/portofoliu/studii_de_caz/albalact/

53.http://www.brandient.com/ro/noutati_si_opinii/interviuri_si_articole/rebranding_tvr.html

54.http://www.smartfinancial.ro/smartfinancial/publicitate&marketing/credit+europe+leasing+ifn+-+rebranding+finans+international+leasing+ifn

55.http://www.bloombiz.ro/article--x-Marketing,_Publicitate Rebranding:_Headvertising_va_gestiona_contul_de_creatie_al_Unicredit_Tiriac_Bank--287794.html

56. http://www.futurenet.org/article.asp?ID=447

57. http://www.ipsos.com/ideas Adding Emotion to the Loyalty Mix, Ipsos Ideas, January 2007

58.http://tenayagroup.com/blog/2006/06/30/a-new-role-for-brands-at-the-core-of-business/

59.http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/15569/Cum-masori-potentialul-brandului/pagina-6.html

60. http://marketallica.wordpress.com/2006/05/21/outstanding-ads-of-ikea/

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
79 pagini
Imagini extrase:
79 imagini
Nr cuvinte:
29 653 cuvinte
Nr caractere:
149 578 caractere
Marime:
199.46KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
promovare, brand, marketing
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!