BCR VS BRD

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

II. Demersurile comunicationale ale marcii BCR in perioada 2007 - 2008

BCR este membra a grupului Erste, si gestioneaza active de peste 16 miliarde de euro. Banca are, in prezent, 520 sucursale si agentii.

Erste Group este unul dintre liderii sistemului financiar din Europa Centrala si de Est, cu peste 50.000 de angajati care deservesc peste 16 milioane de clienti in mai mult de 2.700 de unitati din opt tari. Erste Group gestiona, la sfarsitul anului 2007, active in valoare de 198 miliarde de eruo, si inregistra un profit de 566 milioane de euro.

1.Emitatorul. Banca BCR a fost cumparata ulterior, principalul actionar fiind ERSTE GROUP BANK(69.14%), iar urmatorii fiind:

SIF BANAT CRISANA 6%

SIF MOLDOVA 6%

SIF TRANSILVANIA 6%

SIF MUNTENIA 6%

SIF OLTENIA 6.11%

MEI-ROEMENIE EN BULGARIJE FONDS N.V. 0.02%

MIDDLE EUROPE OPPORTUNITY FUND II N.V. 0.01%

HTI VALORI MOBILIARE SA 0.01%

SC ACTINVEST SA 0.001%

SC CERTINVEST SA 0.0001%

Persoane 0.68%

2.Analiza marcii

- Trasaturi de personalitate : Personalitatea marcii este una dintre cele mai eficiente metode de diferentiere a marcilor pe piata, mai ales atunci cand avem marci care nu se diferentiaza prea mult sub raportul produsului, al beneficiilor, al utilizatorilor sau din punctul de vedere al situatiilor de utilizare.

Astfel, trasaturile semnificative ale BCR sunt tineretea si modernismul marcii ; aici fiind vorba nu de noutatea pe piata a acesteia, ci de faptul ca periodic reinnoieste oferte si adauga noi credite avantajoase pentru studenti si nu numai. Aceasta marca putem spune ca este si calda si prietenoasa, o alta trasatura care evidentiaza apropierea de client prin intermediul serviciilor oferite. Acestia au o gama variata de credite si alte produse bancare avantajoase pentru ei, din care pot alege.

- Identitate : Denumirea bancii este BCR - Banca Comerciala Romana

Logoul bancii

Banca Comerciala Romana (BCR) a lansat pe data de 3 septembrie 2007 noul logo al bancii, rezultat din imbinarea celei mai importante banci romanesti cu prestigiosul brand Erste, cel mai de important furnizor de servicii financiare din Europa Centrala si de Est. Insotind lansarea noului logo, pe 3 septembrie a demarat si o noua campanie de imagine a bancii, se arata in comunicatul de presa remis la NewsChannel.

Noua sigla adopta elemente de indentitate vizuala a grupului mama, respectiv grafica si culorile brand-ului Erste, iar cea mai importanta schimbare adusa de noul logo consta in alaturarea cunoscutului S rosu la BCR. Litera S rosie este un simbol traditional al bancilor de economii si al Erste Bank, precum si un element comun al tuturor subsidiarelor Grupului Erste. Culorile noului logo BCR, albastru si rosu, transmit profesionalism si deschidere, respectiv o atitudine proactiva, dinamism si inovatie

- Tipul marcii este 'marca-umbrela' deoarece numele BCR este atribuit intregii game de produse, si anume : BCR Leasing, BCR Asigurari, Divers BCR, BCR Securities, BCR Asset Management, BCR Asigurari de viata, BCR Administrare fond de pensii. Acest tip de marca ofera notorietate puternica si imagine favorabila , iar noile produse pot beneficia de imaginea de prestigiu gamelor de produse existente, precum si de reputatia numelui corporativ.

3.Pozitionarea marcii Dupa un studiu efectuat de Synovate, in data de Joi, 25.09.2008, s-a publicat clasamentul brandurilor romanesti ca notorietate. Astfel, BCR ocupa locul 1 in domeniul bancar, fiind primul brand mentionat de catre 13.7% dintre repondenti si ca marca aleasa spontan de catre 38.8% dintre participantii la studiu, urmat de BRD si Banca Transilvania. Semestrul I al acestui an a confirmat clasamentul de anul trecut al bancilor de pe piata romanesca. Primele trei banci de anul trecut: BCR, BRD-Societe Generale si Raiffeisen ocupa podiumul si dupa primul semestru din 2008, atat din punctul de vedere al activelor, cat si al profitului obtinut. Conform datelor oferite de BNR, BCR detine cel mai mare numar de active (21,6% din activele totale), fiecare dintre cele 588 de unitati generand active de peste 28 de milioane de euro. Cu o valoare totala de 16,6 miliarde euro, banca a inregistrat o crestere de doar 1,8% fata de valoarea activelor detinute anul trecut.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • BCR VS BRD
    • BCR VS BRD.doc
    • BCRvsBRD.ppt
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, ppt
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
42 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
3 592 cuvinte
Nr caractere:
20 587 caractere
Marime:
24.44MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
banci, servicii, produse bancare
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!