Analiza economico-financiară a firmei S.C. Modin S.A.

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

S.C. MODIN S.A. este situata in orasul Suceava cu sediul social pe str. Grigore Alexandru Ghica, nr. 18. Societatea este inregistrata la Oficiul Registrului Comertului cu numarul J33/55/1991, obtinand prin inregistrare fiscala Codul Fiscal R2560080.

S.C. "MODIN" S.A. este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate pe actiuni, cu capital de stat. S-a infiintat prin preluarea integrala a patrimoniului fostei intreprinderi de piele si incaltaminte "STRADUINTA", conform prevederilor H.G. 1296/13.12.990N. La data constituirii S.C."MODIN" S.A. , capitalul social a fost de 10.100 lei (RON), capital social care a fost majorat succesiv la 386.850 lei. Acest capital este divizat intre cei doi actionari si anume FPS si FPP II- Moldova.

S.C. MODIN S.A. are ca obiect de activitate producerea si comercializarea de semifabricate (precum capute, parti ale caputelor, talpi, branturi, tocuri) si incaltaminte din piele.

Analiza cifrei de afaceri

Cifra de afaceri este un indicator care reflecta cresterea economica a intreprinderii, conditioneaza pozitia sa strategica si defineste locul intreprinderii, in raport cu concurentii, in ramura de activitate careia ii apartine. Potrivit Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 1752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cifra de afaceri neta, inscrisa in Contul de profit si pierdere, reprezinta suma provenita din vanzarea de produse si furnizarea de servicii care se inscriu in activitatea curenta a intreprinderii, dupa scaderea reducerilor comerciale, a taxei pe valoarea adaugata si a altor taxe legate direct de cifra de afaceri. Cifra de afaceri include valorile incasate sau de incasat din vanzarea bunurilor, furnizarea serviciilor sau desfasurarea activitatilor de leasing de catre intreprindere.

Obiectivele analizei cifrei de afaceri sunt urmatoarele:

1. analiza dinamicii si structurii cifrei de afaceri;

2. analiza factoriala a cifrei de afaceri;

3. analiza cifrei de afaceri in corelatie cu cererea si capacitatea de productie;

4. analiza cifrei de afaceri de echilibru.

Analiza factoriala a cifrei de afaceri studiaza sistemul de factori care influenteaza si explica modificarea indicatorului, cu ajutorul a numeroase modele.

1) Pentru un produs nediferentiat pe clase de calitate, analiza factoriala a cifrei de afaceri se realizeaza pe baza urmatorului model:

CA = q x p,

unde: - q este volumul productiei vandute;

-p este pretul de vanzare unitar.

Pentru exemplificarea acestui model de analiza a cifrei de afaceri consideram datele din urmatorul tabel:

Tabelul nr.1 Analiza factoriala a cifrei de afaceri

Nr.

crt. Specificare U.M. Simbol Anul Abateri ?

Influente ?

2005 (p0) 2006 (p1) absolute relative absolute relative

Cifra de afaceri lei CA 12046342 9649613 -2396729 -19,90% - -

1. Volumul productiei vandute bucati q 194286 137800 -56486 -29,07% - 3502309,349 - 29,07

2. Pret mediu de vanzare lei/

bucata p 62,0031397 70,02621916 8,01988796 12,94% 1105580,349 9,17

a) Analiza in marimi absolute

?CA = CA1 - CA0 = 9649613 - 12046342= - 2396729 lei

1. ?q = q1 x p0 - q0 x p0 = 8544032,651 - 12046342 = - 3502309,349 lei

2. ?p = q1 x p1 - q1 x p0 = 9649613 - 8544032,651 = 1105580,349 lei

?CA = ?q + ?p = - 3502309,349 + 1105580,349 = - 2396729 lei

b) Analiza in marimi relative

?rCA = 100 - 100 = 100 - 100 = - 19,90%

1. ?rq = 100 = 100 = - 29,07%

2. ?rp = 100 =

?rCA = ?rq + ?rp = -

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza Economico-financiara A Firmei S.C. Modin S.A..doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
26 pagini
Imagini extrase:
26 imagini
Nr cuvinte:
5 691 cuvinte
Nr caractere:
37 179 caractere
Marime:
109.00KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
firma, evidente, acte
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!