Micul și Marele Bussines

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Micul business in lume este supranumit ,,coloana vertebrala a economiei" gratie celei mai mari contributii la crearea noilor locuri de munca, stimularea concurentei, favorizarea inovatiilor si tehnologiilor. Cu toate acestea, nu putem vorbi despre o definitie exhaustiva a micului business. Se poate spune ca micul business intruneste micro-intreprinderile si intreprinderile mici. In practica mondiala, cele mai raspindite criterii de apreciere a marimii intreprinderii sint volumul anual al vinzarilor si numarul de angajati. Astfel, intreprinderile cu un numar de angajati de 1 - 9 persoane si un volum anual al vinzarilor de pina la 3 mil. lei, sint calificate, in legislatia Republicii Moldova, drept micro-intreprinderi, iar intreprinderile cu 10-50 angajati si un volum anual de vinzari de pina la 10 mil. lei, se numesc intreprinderi mici. Limitele mentionate difera de la o tara la alta. Spre exemplu in SUA intreprinderi mici sint considerate acelea care au pina la 500 de angajati.

Rolul social-economic al micului business

In tarile dezvoltate din punct de vedere economic (unde micul business este considerat promotor al dezvoltarii economice gratie avantajelor pe care le ofera), micul business cunoaste o dezvoltare accelerata mai ales in domeniile serviciilor si a producerii marfurilor de larg consum. Intreprinderile mici sint mai flexibile si reactioneaza mai rapid la schimbarile mediului de afaceri si la cerintele pietei. Din aceast considerent investitiile in micul business aduc venituri mai mari decit investitiile in intreprinderile mari. De altfel, acestea din urma beneficiaza din plin de serviciile intreprinderilor mici si intr-un fel sint dependente de ele. Micul business este orientat spre satisfacerea necesitatilor pietei locale si utilizeaza resursele si forta de munca locala, avind o contribuie substantiala si in solutionarea problemei somaului. Spre exemplu, 50 la suta dintre populatia apta de munca a Germaniei si 60 la suta a SUA sint antrenate anume in micul business. Iar in Republica Moldova, potrivit unor surse din cadrul Proiectului BIZPRO Moldova, doar in doi ani de zile sectorul micului business a creat 40 de mii de locuri de munca sau 70 la suta din cele 59 de mii in total pe economie.

Totodata, micul business ofera posibilitati reale de a pune in aplicare aptitudinile creative ale intreprinzatorului, dar si inventivitatea si capacitatea de lider - calitati foarte necesare si utile.

Micul business in Republica Moldova

Sectorul micului business in Republica Moldova, ca si in majoritatea statelor in curs de dezvoltare, a aparut ca urmare a reformelor structurale efectuate in procesul trecerii de la economia centralizata la cea de piata. Potrivit datelor Proiectului BIZPRO Moldova astazi cca. 90 la suta din totalul de agenti economici ai tarii reprezinta intreprinderile micului business, dintre care 73 la suta sint micro-intreprinderi, iar 19 la suta sint intreprinderi mici.

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Micul si Marele Bussines.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
7 pagini
Imagini extrase:
7 imagini
Nr cuvinte:
2 878 cuvinte
Nr caractere:
15 463 caractere
Marime:
172.91KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Proiect
Materie:
Managementul Calității
Tag-uri:
micul, marele, piata
Predat:
la liceu
Profesorului:
Turea Diana
Nota primită:
Nota 10
Sus!