Viziunea managerilor despre trainingul angajaților

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul 1.Viziunea managerilor despre trainingul angajatilor 2
Capitolul 2. Ipotezele studiului 11
Capitolul 3. Instrumentul de cercetare a ipotezelor 11
Capitolul 4 Subiectii si procedura de cercetare 12
Capitolul 5 Rezultate si concluzii 12
Capitolul 6 Limitele studiului realizat 26
Bibiliografie 27
Anexa

Extras din proiect:

Definitiile date conceptului de "training" sunt variate pentru ca si specialistii care le-au emis sunt diferiti. Dar, cel mai adesea, training-ul este descris ca fiind un proces sistematic de dobandire de noi cunostinte, abilitati si atitudini necesare indeplinirii mai eficace a atributiilor unui anumit post, prezent sau viitor. Cuvantul ,,management" deriva din latinescul "manus" (,,mana") si reprezinta, ca expresie literara ,,manevrare". Managerul este cel ce se ocupa cu manevrarea, cu conducerea, participand nemijlocit la efectuarea actiunii. In lucrarea "Looking for leadership: Domestic Politics and Foreign Policy", J.M. Lindsay descrie leadership-ul ca fiind ,, o componenta critica a unei bune guvernari publice ,, Leadership-ul este o variabila cruciala care conduce, ca si performanta organizationala, la intensificarea capacitatii de management.Liderii din sectorul public au ca rol principal rezolvarea problemelor si provocarilor ce apar in mediul organizational al fiecarei institutii. Ceea ce se doreste in sectorul public sunt acei oameni capabili sa promoveze adaptari institutionale in interes public.Managerul joaca un rol integrant printre resursele de management ale unei institutii, impreuna cu recrutarea si selectia, training-ul si dezvoltarea, performanta manageriala, etica in servicii publice. Capacitatea manageriala reprezinta o competenta multidisciplinara; ea nu se reduce la cunostinte partiale si specializate, profesia de manager presupunand un set structurat de capacitati, cunostinte, tehnici, care depasesc cunostintele specializate si vizeaza deprinderea de organizare a activitatii, forta si priceperea de a lua decizii In lucrarea "Leadership that gets results" Daniel Goleman considera leadership-ul ca ,,o provocare a mediului extern, a cerintelor si modificarilor sociale la care sectorul public este constrans sa se adapteze prin imbunatatirea ofertei de servicii si cooperarea eficace". Conform cercetarilor efectuate, intr-un mediu corespunzator de lucru in care leaderii au o influenta critica, performanta unei echipe poate fi cuantificata astfel: 30 % din performanta atinsa este datorata activitatii izolate a echipei, in timp ce restul de 70 % este datorata modului in care leaderii relationeaza cu echipa.Training-ul in management si leadership este o componenta cheie in obtinerea unui nivel inalt al productivitatii de la toti angajatii, fie ca este cazul unei mari corporatii, sau unei companii mici, in formare. Fara eficienta angajatlor, firma respectiva nu ar putea realiza un profit consistent. Eficienta la locul de munca se traduce prin rezultate mai bune (profit mai mare) cu o investitie mai mica de capital. Uneori maximizarea eficientei poate fi atinsa cu un efort mai mic daca abilitatile angajatilor sunt folosite in mod adecvat.Multe organizatii dau faliment sau obtin profituri scazute tocmai datorita lipsei de eficienta in randul angajatilor sau a experientei inadecvate a managerilor. Dimpotriva, multe companii si-au crescut considerabil profitul si au inregistrat o mai buna organizare a angajatilor doar dupa ce au numit persoane competente pe pozitii manageriale, care aveau cunostintele si abilitatile necesare coordonarii activitatii din sectorul respectiv. Managerii romani pun accentul in special pe trasarea de sarcini subordonatilor si se concentreaza exclusiv pe rezultatele de business si pe cresterea afacerii.

In plus, acestia pierd din vedere aspecte care tin de interiorul organizatiei, cum ar fi motivarea angajatilor si optimizarea proceselor.

Resursele umane se refera la selectarea, incadrarea unitatii conduse cu personal, perfectionarea acestuia, motivatia subordonatilor in vederea obtinerii unor performante cat mai mari, promovarea pe functii de executie si conducere, sanctionarea daca necesitatile o impun. Identificarea calitatilor umane este un proces, in cea mai mare masura, subiectiv. Prin folosirea unor teste detaliate se incearca o obiectivizare a acestui proces. Forta de munca este singura creatoare de valoare de intrebuintare, apanajul exclusiv al omului manifestandu-se si sub aspect spiritual, stiintific, generand idei noi, concretizate in produse, tehnologii, metode de conducere, solutii organizatorice noi

Companiile isi suplimenteaza de la an la an bugetele alocate trainingului, folosind inclusiv bani alocati recrutarii, investind in dezvoltarea resurselor umane, indiferent de pozitiile ocupate de angajati sau de nivelul de experienta al acestora.

Firmelor de profil li se solicita tot mai multe programe axate pe dezvoltarea seturilor de competente si pe schimbari comportamentale.

Bibliografie:

1.Ion Stancioiu, Gheorghe Militaru - "Management. Elemente fundamentale", Ed. Teora, Bucuresti 1999

2.J.M. LINDSAY - ,,Looking for leadership: Domestic Politics and Foreign Policy", 2002, The Brookings Review

3. Alexandru Puiu - "Management: analize si studii comparative", Ed. Independenta Economica, Pitesti, 2003

4. DANIEL GOLEMAN - "Leadership that gets results", 2000, Harvard Bussines Review

5. Ovidiu Nicolescu, Ion Verboncu, "Fundamentele managementului organizatiei", Editura Economica, 1999

6. Lefter Constantin, "Cercetare de marketing.teroie si practica" 1998

7. www.ziare.ro

8. www.toptrainingsystem.ro

9. www.training.ro

10. www.romanialibera.ro

11. www.capital.ro

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Viziunea managerilor despre trainingul angajatilor
    • anexa.doc
    • cercetari management.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
33 pagini
Imagini extrase:
33 imagini
Nr cuvinte:
4 839 cuvinte
Nr caractere:
29 096 caractere
Marime:
69.84KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Tag-uri:
management, training
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!