Studiul de caz - Management informațional pentru departamentul contabilitate la Octopus

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Cunoasterea mecanismului economic3
A.1.Obiectul de activitate si forma juridica a SC Octopus SA3
A.2.Scurta descriere a organizarii firmei3
A.2.1. Scurt istoric al firmei3
A.2.2. Furnizorii OCTOPUS6
A.2.3. Beneficiarii OCTOPUS6
A.2.4. Date financiare6
Descrierea sistemului informational actual7
B.1.Analiza structurii organizatorice a unitatii7
B.2.Elementele supuse observarii10
B.2.1.Machetele documentelor proprii10
B.2.2.Fisele documentelor15
B.3.Matricea informationala a documentelor22
B.4.Lista documentelor proprii22
B.5.Lista documentelor externe23
B.6.Lista beneficiarilor de informatie23
B.7.Lista furnizorilor de informatie23
B.8.Lista spatiului informational23
B.9.Fluxurile informationale la nivel fizic24
Analiza si reprezentarea sistemului informstional actual24
C1.Matricea document-document24
C2.Schema fluxurilor de formare a documentelor proprii26
C3.Linia indicatorilor28
C4.Matricea informationala indicator-document33
Elaborarea fluxurilor informationale la nivel conceptual33
D.1.Matricea informationala indicator-indicator36
D.2.Matricea informationala indicator-decizii36
Analiza fluxurilor informationale36
E.1. Matricea cerintei externe de informatii39
E.2.Matricea modului de utilizare a indicatorilor42
Evaluarea si reproiectarea sistemului informational42
F.1.Evaluarea42
F.1.1.Structura studiului de caz45
F.1.2. Matricea studiului de caz45
F.2.Reproiectarea46

Extras din proiect:

A.Cunoasterea mecanismului economic

Studiul de caz prezinta o analiza informational-decizionala a sistemului reprezentat prin departamentul de contabilitate al S.C. Octopus S.R.L.

A.1. Obiectul de activitate si forma juridica

Compania OCTOPUS a fost infiintata in baza Legii 31/1990 si inregistrata la Oficiul Registrului Comertului din data de 03.11.2005.

Compania "Octopus" este societate cu raspundere limitata si are drept misiune distributia produselor alimentare fabricate de companiile autohtone, ce furnizeaza marfa in exclusivitate, precum si de companiile moldovenesti constituite pe teritoriul Republicii Populare Chineze. Fundamentul activitatii intreprinderii este obtinerea unei profitabilitati maxime, insa nu in detrimentul calitatii. Conceptualizarea formulata de fondatorii intreprinderii pe prim plan plasa mentinerea pozitiei importante pe piata in conditiile profitabilitatii si nu invers.

Compania ,,Octopus" actualmente este unul din liderii distributiei produselor alimentare pe piata Republicii Moldova. Mai mult decat detine pozitia cheie in importul produselor conservate.

A.2. Scurta descriere a organizarii firmei

A.2.1. Scurt istoric al firmei

OCTOPUS a fost infiintata in luna octombrie a anului 1983.

De remarcat este faptul ca asociatia a fost constituita printre primele companii de distributie a produselor alimentare, aniversand anul acesta 16 ani de activitate. Pe parcursul ultimilor ani intreprinderea inregistreaza evolutii insemnate in sfererele :

- numarului de angajati, care anual are o crestere relativ de 40-50 muncitori la productie si 20-40 salariati antrenati in activitatea de comercializare a marfii, pe langa tendinta observata de majorarea cantitativa a resurselor umane, compania pledeaza pentru dezvoltarea calitativa a cadrelor, in asa fel organizand cursuri de afaceri, in domeniul economic, psihologic, sociologic, statistic. Cadrele ce detin posturi administrative in cadrul intreprinderii, cu o careava repitabilitate in timp sustin teste la teoria economica si management ce tin de aptitudinea profesionala, ce implica obligativitatea de specializare continua a managerilor de toate nivelurile. Politica strategica a intreprinderii ce tine de resursele umane are drept fundament angajarea pe viata;

- asortimentului produselor, in anul 2008 s-a majorat cu peste 30 de produse noi sau cu relativ 27 %, printre care putem enumera o serie de produse conservate sub marca comerciala ,,Lux Menu", cipsuri, arahnide, seminte prajite sub marca comerciala ,,Twist", biscuiti si dulciuri sub marca comerciala ,,Scarlet". Cifra indicata nu intruchipeaza diversele feluri a produselor, ce se delimiteaza prin gramaj, continutul grasimelor, forma de conservare (cu sau fara folosirea otetului), adausuri adaugatoare gustative, ambalaj (sticla sau fier). Deasemenea variatia procentuala a sortimentului, in ciuda faptului unei majorarii insemnate a acestuia, este mica deoarece combina pe langa produse noi intrate si cele scoase din producere, printre care putem enumera intreaga linie sortimentala ,,Pro Chef" ce ingloba asa produse ca ciuperci, tomate si castraveciori de mai multe modificatii si feluri, marca comerciala ,,Green Vita" ce in asemanare cu ,,Pro Chef" includea o serie de legume conservate. Deasemenea a avut mai multe modificari linia sortimentala ,,Gradina Noastra", din care au fost excluse mai multe produse, din care putem specifica cateva feluri de patisoane si unele variatei de masa a tomatelor conservate si pastei de tomate;

- volumului de vanzari, a crescut considerabil din cauza majorarii numarului de agenti de baza, ce varia mult pe parcursul anului, sumar inregistrand crestere. Structura sectiei comerciale a intreprinderii a suferit o serie de modificari legate de aplicarea in practica a noilor strategii manageriale, numirea in functie a noului director comercial si schimbarea aliatorie noilor tendinte a liniei verticale ierarhice in sectie. Noul set de strategii includea si un element important ce a influentat vanzarile si consta in acordarea unui credit de lunga durata in marfa, ce presupune o achitare in rate a marfii achizitionate fara limitari sau obligari in timp, cu deservirea creditului pe seama remizelor stipulate de cantitatile comercializate ce nu au fost incluse in pret sau cu alte cuvinte nu au fost luate in seama. Mai mult decat in urma introducerii sistemei de creditare s-au majorat cantitatile de marfa prima achizitionata in asa fel fiind posibila o micsorare a costurilor variabile de productie prin scaderea pretului angro. Marfa achizitionata pentru recomercializare a devenit mult mai rentabila, tot din cauza motivului mentionat anterior. Nu este cazul unei economii de scara, efectul insa fiind asemanator. Politica de vanzari remarcata anterior are elemente caracteristice monopolului concurential;

- majorarea retelei de distributie, acoperirei teritoriale, care a fost posibila datorita in primul rand constituirei filialei in sudul republicii la Cahul, majorarii numarului de reprezentanti de firma in Balti. in plina amploare la moment are loc modificarea insusi a sectiei regionale a companiei ce consta in delimitarea teritoriilor de activitate a managerilor, crearea unor relatii reciproce ample intre sectiile regionale si sectiile de producere. O mare influenta a avut si pornirea proiectului de constituire a hartii pietii Republicii Moldova ce a implicat peste 30 de persoane si a constat in :

a)efectuarea unor cercetari a cererii pe anumite bunuri in parte, pentru stabilirea optimului de productie si rationalizarea proceselor operationale;

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiul de caz - Management informational pentru departamentul contabilitate la Octopus
    • Anexa1.xls
    • Studiul de caz - Management informational pentru departamentul contabilitate la Octopus.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, xls
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
46 pagini
Imagini extrase:
46 imagini
Nr cuvinte:
8 903 cuvinte
Nr caractere:
64 214 caractere
Marime:
154.48KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Tag-uri:
mangement, organizare, firma, studiu de caz
Predat:
Facultatea de Cibernetica, Statistica si Informatica Economica , Academia de Studii Economice din Bucuresti
Materie:
Management
Sus!