S.C. Automobile Dacia S.A.

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Pentru Grupul Renault, cel care detine majoritatea pachetului de actiuni, piata ronameasca are o importanta deosebita. Dacia este a doua marca a grupului Renault, iar Romania reprezinta a sasea piata a sa.

De la privatizare, instalatia industriala a uzinei Dacia a cunoscut un proces complet de modernizare. Cu o investitie de 489 de milioane de euro, uzina de la Mioveni se situeaza in prezent la cele mai inalte standarde europene, cu metode de lucru aplicate in uzinele Grupului Renault.

Un aspect deloc de neglijat este faptul ca la dacia lucreaza in prezent 11683 de salariati, Romania fiind cel de-al treilea angajator ca marime din Grupul Renault dupa Franta si Spania.

Apartenenta uzinei Dacia la Grupul Renault presupune preluarea experientei si organizarii companiei-mama, atat la nivel industrial, cat si comercial. Trebuie amintit si faptul ca activitatile internationale a le Grupului Renault au marcat o crestere cu 214 milioane de euro, iar modelul Logan a avut o pondere de 50% in aceasta suma , deci un rol foarte important.

Figura I.1. Structura actionariatului la S.C. Automobule Dacia S.A. in 2007

Capitalul social al S.C. AUTOMOBILE DACIA S.A. la data de 31.12.2006 corespunde unui numar de 25.417.199.388 actiuni comune nominative cu valoarea nominala de 0,1 RON/actiune.

Detinerile de valori mobiliare la sfarsitul anului 2006 conform Registrului Actionarilor sunt urmatoarele :

ACTIONARNUMAR ACTIUNIPROCENT CAPITAL SOCIAL %

RENAULT S.A.25.271.543.07799,42693%

ALTI ACTIONARI145.656.3110,57306%

Grupul Renault considera uzina din Romania, de importanta strategica, incluzand-o in strategia sa de restructurare organizatorica la nivel mondial. Astfel, s-a anuntat la inceputul lunii februarie 2006 o reorganizare a grupului pe zone geografice, aceasta initiativa avand drept obiectiv o apropiere cat mai eficienta fata de pietele locale.

O asemenea reorganizare vizeaza introducerea unei dimensiuni globale in functionarea intregului grup, cu o doza crescuta de siguranta privind conducerea unitatilor regionale pe criteriul profitabilitatii. Astfel, activitatile mondiale ale companiei Renault vor fi impartite in cinci directii regionale, potrivit ,,Le Figaro". Este vorba de Franta, Europa fara Franta (inclusiv Marocul), America Centrala si de Sud, zona Asia Pacific, si, in fine, o zona compusa din noile state unde grupul desfasoara activitati ( Rusia si India).

Organizarea geografica va inlocui actuala structura a cercurilor concentrice (Franta, Europa, restul lumii), care are sediul central la Boulogne. Acest nou dispozitiv impartit pe zone de profitabilitate geografica ar permite unor piete, precum cele din America Latina, care sunt pe minus, sa-si diminueze focarele de pierderi. Schimbarea se datoreaza faptului ca vanzarile grupului au luat o amploare internationala si ca dezvoltarea modelului Logan lansat la uzina din Romania a avut loc la scara mondiala.

Ambitia Grupului Renault de a deveni cel mai rentabil constructor auto generalist din Europa se contureaza in Planul Renault "Contract 2009", lansat de presedintele Carlos Ghosn pe data de 13 februarie 2006.

Acest plan are in vedere trei angajamente majore:

- viitoarea Laguna, lansata in 2007, va fi printre primele trei cele mai bune din segmentul sau, din punctul de vedere al calitatii produs si service;

- o marja operationala de 6% in 2009 si

- o crestere a vanzarilor cu 800.000 de vehicule intre 2005 si 2009.

Dacia reprezinta polul de dezvoltare al Grupului Renaul in Europa centrala si de Est. Misiunea sa este de a produce modele moderne, robuste si economice, destinate noilor piete, adaptate asteptarilor, necesitatilor si resurselor noilor clienti. In centrul acestei strategii se afla Proiectul Logan, vehicul total nou care iese din tiparul automobilelor derivate din vechile modele Renault.

CAPITOLUL. 1.

S.C. AUTOMOBILE DACIA S.A. - PREZENTARE GENERALA

1.1. SCURT ISRORIC.

Fara a fi o mare surpriza, Dacia este cel mai cunoscut brand din Romania, cu o cota de recunoastere spontana de 68%, asa cum reiese dintr-o cercetare realizata de compania Synovate la cererea revistei Biz.

Dacia, marca in jurul careia s-a creat si dezvoltat industria de automobile din Romania s-a nascut in 1966, la Colibasi, judetul Arges. Inca de la inceput, legaturi stranse de colaborare au unit Dacia si Renault, constructorul francez aflandu-se la originea industriei de automobile din Romania. Dupa semnarea unui contract de licenta intre Renault si statul roman in 1968, incepe fabricatia modelului Dacia 1100 sub licenta R8, urmat in 1969 de Dacia 1300 sub licenta R12. Intre anii 1970-1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Incepand cu anul 1978, Automobile Dacia continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12.

Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism de conceptie 100% romaneasca, Dacia Nova si de restructurarea intreprinderii intr-o unitate de productie si strategie si sapte filiale comerciale. In 1998, anul in care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2 000 000. In acelasi an, intreprinderea a obtinut Certificatul de Atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001 si a inregistrat recordul de productie.

1966 - Constructia Uzinei de Automobile Mioveni

1968 - Semnarea contractului de licenta intre Dacia si Renault ; Lansarea modelului Dacia 1100 ( licenta Renault R8)

1969- Lansarea modelului Dacia 1300 Berlina ( licenta Renault R12)

1973- Lansarea modelului Dacia 1300 Break

1975 - Lansarea modelului Dacia 1302 Pick-up

1978 - Incetarea contractului de licenta

1987- Lansarea modelului Dacia 1320

1991- Lansarea modelului Dacia 1325 Liberta

1992- Lansarea modelului Dacia 1307 si 1309 Dubla cabina

1995- Lansarea modelului Dacia Nova, prima masina de conceptie romaneasca 100%

1998 - Calificativul ISO 9001

- Autoturismul cu numarul 2.000.000

- Productie record : 106000 unitati

La 2 iulie 1999 se semneaza contractul de privatizare al societatii si Dacia devine o marca a grupului Renault, avand ca principala misiune sustinerea dezvoltarii Grupului pe pietele emergente. In anul 2000 are loc lansarea modelului Dacia SupeRNova, prima concretizare a colaborarii franco-romane, un autoturism echipat cu motor si cutie de viteze Renault. Ulterior, in anul 2002 se lanseaza gama de vehicule comerciale echipate cu motor Diesel, o noutate absoluta pentru productia autohtona.

In luna aprilie a anului 2003 se lanseaza modelul Dacia Solenza, mai intai in versiunea 1,4MPI pe benzina si apoi in versiunea diesel, cu motor 1,9 MPI. Este o certitudine faptul ca numai o marca puternica si recunoscuta pentru valorile sale putea sa orienteze Automobile Dacia catre noua etapa din istoria sa, pe care producatorul roman de automobile si-a asumat-o pe plan international, odata cu lansarea progresiva, incepand cu 2004, a modelului Logan pe scena mondiala. Acest model s-a lansat in doua versiuni de motorizare: 1,4 MPI si 1,6 MPI. Ulterior, in 2005 se inaugureaza Centrul de Export CKD (ILN) si se lanseaza a treia versiune de motorizare, 1,5 dCi. In majoritatea tarilor, lansarea Logan coincide, de fapt, cu relansarea marcii Dacia.

1999 Renault achizitioneaza 51% din capitalul intreprinderii Dacia

2000 - - Lansarea modelului Dacia SuperNova

Vehicul echipat cu un grup motopropulsor Renault

2002 - Lansarea gamei de vehicule utilitare cu motorizare Diesel Renault

2003 Lansarea automobilului

Bibliografie:

1.BALOIU, Liviu Mihai, Managementul Inovatiei, Editura Eficient, Bucuresti, 1995

2.DRAGHICI, Constantin, Curs de management al activitatii vanzari, Editura Sitech, Craiova, 2000

3.PRICOP, M., DRAGHICI, Constantin, Sisteme moderme in managementul aprovizionarii, Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 1999

4.DIMA, I.C., Logistica firmei , Editura Didactica si Pedagocica, Bucuresti, 1997

5.http://www.renault.com/renault_com/fr/main/10_GROUPE_RENAULT/40_Logistique

6.Revista Capital, nr. 8, 23 februarie 2006

7.dacia@daciagroup.com

8.Burdus E., Caprarescu G., Androniceanu A., Miles M., Managementul schimbariii organizationale , Ed. Economica, Bucuresti, 2003

9.http://www.hotnews.ro/arhiva_avt/2190.doc

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • S.C. Automobile Dacia S.A..doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
45 pagini
Imagini extrase:
45 imagini
Nr cuvinte:
14 664 cuvinte
Nr caractere:
88 302 caractere
Marime:
104.97KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Tag-uri:
produse, firma, management, organizare
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!