? In literatura de specialitate, se distinge un numar foarte mare de definitii, care au in comun faptul ca se refera la incheierea unei afaceri, a unui "targ" intre doua sau mai multe parti. Obiectul negocierii comerciale poate fi:
- Un act de vanzare;
- O comanda;
- O tranzactie;
- Un contract de franchising, de leasing, de lohn, de reexport etc.;
- Un contract de prestari servicii;
- Un contract de productie etc.
- Intotdeauna, o negociere comerciala presupune si o livrare de bunuri sau de servicii
- Orice negociere comerciala prezinta o contrapartida care poate imbraca diverse forme:
- Forma monetara, cel mai adesea (pretul)
- Obligatii contractuale
- Termene de plata si amanari
? Negocierea comerciala poarta si denumirea de NEGOCIERE DE AFACERI. Ea acopera o mare varietate de activitati, precum: contracte, inchirieri, acorduri de cooperare tehnica etc.
? Principalele trasaturi dominante ale negocierii comerciale sunt:
- Existenta produsului / serviciului care face obiectul negocierii;
- Existenta atributelor produsului/serviciului respectiv: pret, calitate, termene de plata, garantii;
- Omniprezenta specificatiilor produsului / serviciului care sunt atat economice (pret, dobanzi, plati), cat si tehnologice (specificari, servicii asociate) si juridice (clauze contractuale,
acorduri);
- Din cele de mai sus, rezulta necesitatea unor competente foarte diverse ale negociatorilor.
Negocierea comerciala se incadreaza mereu intr-un lant economic, fie ca o veriga a acestuia, fie ca o activitate procesuala, respectiv un nou start.
NOTA BENE:
In negocieri, se confrunta cererea cu oferta pentru o intelegere reciproc avantajoasa, pe baza interesului comun al celor doua parti implicate.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.