Modelarea și simularea sistemelor de producție

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1.Modelarea proceselor de lansare pe piata a unui nou produs cu ajutorul arborelui de decizie
2.Modelarea problemelor de alocare a unor fonduri banesti in functie de rezultatele economice obtinute
3.Modelarea proceselor de ordonantare a lucrarilor unui proiect in varianta determinista
4.Modelarea proceselor de ordonantare a lucrarilor unui proiect in varianta probabilistica
5.Modelarea proceselor de stocare
6.Modelarea proceselor de asteptare

Extras din proiect:

Societatea COVRIGELUL VESEL SRL are ca obiect principal de activitate fabricarea si comercializarea covrigilor. Pentru a se mentine pe piata produselor de simigerie, in care concurenta este acerba, firma isi propune sa lanseze un nou produs. In aceasta situatie, ea are de ales intre doua variante:

A.Schimbarea design-ului ambalajului (2);

B.Investitie in procesul de fabricatie al covrigilor, rezultand un produs mai sanatos (3).

Pentru realizarea arborelui de decizie, volumul mediu al productiei este egal cu 6500 buc/luna, iar pretul mediu de vanzare este de 1,5 lei/buc.

In cazul schimbarii design-ului ambalajului intervin urmatoarele situatii:

- (4) Actiunea intreprinsa poate avea succes, in proportie de 70% (p=0,7). Daca acest lucru se intampla, firma este nevoita sa ia o noua decizie, variantele de actiune fiind urmatoarele:

-Cresterea pretului de vanzare al covrigilor (8).

In acest caz probabilitatea ca reactia clientilor sa fie favorabila este de 25 % (p=0,25), conducand la un profit asteptat de 8000 lei/luna (16), iar probabilitatea ca reactia clientilor sa fie nefavorabila este de 75% (p=0,75), conducand la un profit asteptat de 5000 lei/luna (17).

-Cresterea volumului productiei, pretul ramanand constant (9).

In acest caz probabilitatea ca reactia clientilor sa fie favorabila este de 70% (p=0,7), conducand la un profit asteptat de 6000 lei/luna (18), iar probabilitatea ca reactia clientilor sa fie nefavorabila este de 30% (p=0,3), conducand la un profit asteptat de 5000 lei/luna (19).

- (5) Actiunea intreprinsa poate fi un esec, in proportie de 30% (p=0,3).

Daca acest lucru se intampla, firma este nevoita sa ia o noua decizie, variantele de actiune fiind urmatoarele:

-Scaderea pretului de vanzare al covrigilor, de la 1,5 lei/buc la 1 leu/buc (10).

In acest caz probabilitatea ca reactia clientilor sa fie favorabila este de 75 % (p=0,75), conducand la un profit asteptat de 1400 lei/luna (20), iar probabilitatea ca reactia clientilor sa fie nefavorabila este de 25% (p=0,25), conducand la un profit asteptat de 1200 lei/luna (21).

-Revenirea la ambalajul anterior (11).

In acest caz probabilitatea ca reactia clientilor sa fie favorabila este de 55 % (p=0,55), conducand la un profit asteptat de 4000 lei/luna (22), iar probabilitatea ca reactia clientilor sa fie nefavorabila este de 45% (p=0,45), conducand la un profit asteptat de 3000 lei/luna (23).

In cazul unei investitii in procesul de fabricatie al covrigilor intervin urmatoarele situatii:

- (6) Actiunea intreprinsa poate avea succes, in proportie de 80% (p=0,8).

Daca acest lucru se intampla, firma este nevoita sa ia o noua decizie, variantele de actiune fiind urmatoarele:

-Cresterea volumului productiei, pretul ramanand constant (12).

In acest caz probabilitatea ca reactia clientilor sa fie favorabila este de 70% (p=0,7), conducand la un profit asteptat de 6500 lei/luna (24), iar probabilitatea ca reactia clientilor sa fie nefavorabila este de 30% (p=0,3), conducand la un profit asteptat de 5500 lei/luna (25).

-Lansarea unor promotii pentru a se mentine lider pe piata produselor de simigerie (13).

In acest caz probabilitatea ca reactia clientilor sa fie favorabila este de 80% (p=0,8), conducand la un profit asteptat de 3600 lei/luna (26), iar probabilitatea ca reactia clientilor sa fie nefavorabila este de 20% (p=0,2), conducand la un profit asteptat de 3000 lei/luna (27).

- (7) Actiunea intreprinsa poate fi un esec, in proportie de 20% (p=0,2).

Daca acest lucru se intampla, firma este nevoita sa ia o noua decizie, variantele de actiune fiind urmatoarele:

-Promovare agresiva (14).

In acest caz probabilitatea ca reactia clientilor sa fie favorabila este de 60% (p=0,6), conducand la un profit asteptat de 2500 lei/luna (28), iar probabilitatea ca reactia clientilor sa fie nefavorabila este de 40% (p=0,4), conducand la un profit asteptat de 2200 lei/luna (29).

-Scaderea pretului de vanzare al covrigilor (15).

In acest caz probabilitatea ca reactia clientilor sa fie favorabila este de 65% (p=0,65), conducand la un profit asteptat de 1300 lei/luna (30), iar probabilitatea ca reactia clientilor sa fie nefavorabila este de 35% (p=0,35), conducand la un profit asteptat de 1100 lei/luna (31).

Pentru a determina cea mai buna solutie si a putea alege intre situatiile prezentate, am introdus datele de mai sus in programul WinQSB, modulul Decision Analysis (Fig.1).

Pe baza probabilitatilor si a profiturilor asteptate corespunzatoare fiecarei situatii s-au obtinut valorile incasarilor principalelor noduri (1-15), reprezentate in Fig.2, iar in urma simularii datelor rezulta arborele de decizie, prezentat in Fig.3.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Modelarea si simularea sistemelor de productie.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
4.8/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
19 pagini
Imagini extrase:
19 imagini
Nr cuvinte:
1 992 cuvinte
Nr caractere:
11 064 caractere
Marime:
200.04KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!