Managementul Serviciilor Hoteliere

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Intoducere..........................................................................pag. 1

Capitolul I: Serviciul de cazare..............................,,,........................pag. 1
1.1. Importanta serviciului de cazare hoteliera............................pag. 3
1.2. Structuri de primire turistice cu functie de cazare turistica.......pag. 4

Capitolul II: Servicii hoteliere.........................................................pag. 8
2.1. Evolutia industriei hoteliere..............................................pag. 11
2.2. Hotelul definire si clasificare.............................................pag. 15
2.3. Servicii de cazare............................................................pag.19


Capitolul III: Analiza indicatorilor statistici referitori la structurile
hoteliere..............................................................................pag.24
3.1. Hoteluri din alte judete....................................................pag. 26
3.2. Hoteluri din Caras Severin................................................pag. 26

Capitolul IV: Studiu de caz..................................................................pag. 28
4.1. Potentialul turistic al Bailor Felix....................................pag. 30
4.1.1. Factori naturali............ ................................................pag. 30
4.1.2. Baza de cazare............................................................pag. 31
4.1.3. Baza de tratament........................................................pag. 32
4.1.4. Baza de agrement.........................................................pag. 33
4.2. Prezentarea complexului Crisana-Baile Felix.....................pag. 34
4.2.1. Scurt istoric al comlexului..............................................pag. 34
4.2.2. Resursele comlexului Crisana..........................................pag. 35


Bibliografie.......................................................................................pag. 30

Extras din proiect:

Deplasarile oamenilor s-au produs din cele mai vechi timpuri cu scopuri variate capacitand un numar de persoane mai mare sau mai mic in functie de cauza ce producea mobilizarea pesoanelor care realizau aceste deplasari.

Odata cu evolutia societatii si cresterea nivelului de trai, mobilizarea oamenilor pentru realizare unor deplasari sau calatorii a inceput sa capete alt aspect legat de motivatia ce ii determina sa incepa si sa efectueze aceste deplasari. Se poate spune ca s-a nascut o notiune noua care va incepe sa se simta din ce in ce mai mult ca o componenta a vietii sociale, politice, economice si anume aceea de turism.

Turismul este o latura a sectorului economiei, unde activitatea prestata are ca scop organizarea si desfasurarea calatoriilor de agrement, recreere sau deplasarilor de persoane la diferite congrese si reuniuni, include toate activitatile necesare satisfacerii nevoilor de consum si de servicii ale turistilor.

Loisir = petrecerea timpului liber, lessure = activitatea prestata in timpul liber. Definitie negativista:

Turismul include activitatea unei persoane care calatoreste in afara mediului sau obisnuit pentru mai putin de o perioada suficienta de timp si al carui scop este altul decat exercitarea unei activitati remunerate la locul de vizitare. Activitatea turistica are un caracter dinamic, ea modificandu-se odata cu schimbarile ce au loc in cadrul economiei nationale.

Turismul este o ramura de interferenta (are legaturi cu multe alte sectoare de activitate economica) si o ramura de consecinta (se sprijina pe rezultatele obtinute in alte ramuri de activitate).

Conform recomandarilor Conferintei Mondiale a Turismului, in activitatea turistica se utilizeaza termenul de vizitator. Vizitatorul reprezinta orice persoana care se deplaseaza intr-un loc, altul decat acela al mediului sau obisnuit pentru mai putin de 12 luni si al carui scop de calatorie este altul decat exercitarea unei activitati remunerate la locul vizitat. Acest termen de vizitator include alti 2 termeni specifici, respectiv turistul si excursionistul. Turistul este acea persoana care calatoreste pentru cel putin 24 de ore si care innopteaza intr-o unitate de cazare. Excursionistul reprezinta acel vizitator temporar al carui sejur este mai mic de 24 de ore.

Turismul intern, national si international.

Turismul intern reprezinta o activitate turistica practicata in interiorul unei tari si vizeaza atat turismul realizat de rezidentii acelei tari care viziteaza propria lor tara, cat si turismul receptor care include vizitele nonrezidentilor pe teritoriul acelei tari.

Turismul national reprezinta activitatea turistica inclusa in categoria de turism intern, la care se adauga turismul emitator, care se refera la rezidentii acelei tari care viziteaza alte tari.

Turismul international include turismul receptor sau exportul de turism si turismul emitator sau importul de turism.

Turismul reprezinta o ramura a economiei nationale care se integreaza in sectorul serviciilor. El detine un rol important in viata economica si sociala, actionand ca un element dinamizator al sistemului economic global, ca un mijloc de diversificare a structurii economice, de reducere a decalajului inter-regional si deasemenea, actioneaza ca un element de educare si instruire.

Importanta sociala:

-Turismul contribuie la mentinerea echilibrului biologic si fiziologic al omului contemporan.

-Turismul reprezinta un mijloc de educare, de ridicare a nivelului de cultura. Contribuie la refacerea fortei de munca, faciliteaza schimbul de idei si confruntarea de opinii care conduce la largirea orizontului cultural.

-Turismul este considerat un factor de identificare a legaturilor dintre natiuni.

Importanta economica:

-Turismul contribuie la crearea de venit.

-Turismul contribuie la ridicarea social-economica a unor zone asigurand eliminarea decalajelor inter-regionale.

-Turismul valorifica acele elemente care n-ar fi putut fi puse in valoare in cadrul altei activitati (turismul nu epuizeaza materia prima).

-Turismul reprezinta si o vocatie ecologica intrucat in strategia dezvoltarii turistice se impun masuri de protejare a mediului si a valorilor fundamentale a existentei umane: parcurile, Delta Dunarii, etc.

-Turismul contribuie la cresterea incasarilor valutare fara a se efectua eforturi deosebite.

Bibliografie:

Sue Baker, Pam Bradley, Jeremy Huyter - Principiile operatiunilor de la receptia hotelului, Ed. All Beck.

Nicolae Lupu - Hotelul - Economie si management III, Editura All, Bucuresti 2002

Munteanu L., JurcaI. + Baile Felix -1 Mai, Editura Economica, 1981

Managementul activitatii de hotelarie, suport de curs, Prof Buburuz Rodica

OM 636/12 mai 2008 privind aprobarea normelor metodologice privind clasificarea structurilor de primire turistice

Stanciulescu Gabriela, Lupu N., Tigu Gabriela - Dictionar poliglot explicativ de termini utilizati in turism, Editura All Educational, Bucuresti, 1998

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul Serviciilor Hoteliere
    • Capitolul III.doc
    • Capitolul IV.doc
    • Cuprins.doc
    • Managementul-Serviciilor-Hoteliere-HOTEL CRISANA_v3.doc
    • Pagina Garda.doc
    • Registru1.xls
    • Studiu de caz Crisana Elis.ppt
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, ppt, xls
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
7 fisiere
Pagini (total):
81 pagini
Imagini extrase:
68 imagini
Nr cuvinte:
27 946 cuvinte
Nr caractere:
150 885 caractere
Marime:
2.10MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Tag-uri:
Economie, turismul
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!