Managementul producției și operațiilor

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

1.Consideratii cu privire la societatea comerciala luata in studiu
2.Conceptia si selectarea produselor si proceselor de productie
2.1.Selectarea produselor cu ocazia instalarii unei noi intreprinderi industriale
2.1.1.Metoda punctajelor (a listei de puncte)
2.1.2.Metoda indicelui valoric al produsului
2.2.Determinarea necesarului de utilaje pe variante
2.2.1.Varianta A - utilaje de nivel tehnic mediu
2.2.2.Varianta B - utilaje de nivel tehnic ridicat
2.2.3.Determinarea necesarului de investitii in utilaje si selectarea variantei optime pe baza investitiei specifice
3.Determinarea pragului de rentabilitate / punctului critic / punctului de echilibru
3.1.Cazul productiei omogene
3.2.Cazul productiei eterogene
4.Determinarea necesarului de investitii
5.Evaluarea economica a sistemului de productie proiectat (determinarea eficientei economice a noului sistem)
6.Determinarea amplasamentului optim pe baza minimizarii cheltuielilor de transport
6.1.Determinarea cantitatilor de materii prime si materiale necesare realizarii produselor
6.2.Determinarea greutatii produselor finite ce trebuie transportate catre centrele de consum
6.3.Determinarea coordonatelor de amplasament a firmei proiectate pentru a obtine o valoare minima a cheltuielilor de transport folosind metoda medianei simple
7.Alegerea modului de amenajare si de organizare spatiala a sistemului de productie

Extras din proiect:

Un grup de investitori a luat decizia infintarii unei intreprinderi cu profil de productie - fabricarea de aparate electronice.

Portofoliul de produse al societatii este compus din sase produse, din care firma isi propune sa selecteze patru, pentru a le lansa in fabricatie.

Plecand de la portofoliul de produse, firma trebuia sa ia decizii strategice referitoare la:

- Selectarea produselor si a proceselor de productie;

- Determinarea pragului de rentabilitate, a punctului critic sau a punctului de echilibru;

- Determinarea necesarului de investitii;

- Evaluarea economica a sistemului de productie proiectat;

- Determinarea amplasamentului optim al intreprinderii;

- Determinarea cantitatii de materii prime si materiale necesare realizarii produselor;

- Determinarea coordonatelor de amplasament al firmei proiectate;

- Alegerea modului de amenajare si de organizare spatiala a sistemului de productie.

2. CONCEPTIA SI SELECTAREA PRODUSELOR SI PROCESELOR DE PRODUCTIE

2.1. SELECTAREA PRODUSELOR CU OCAZIA INSTALARII UNEI NOI INTREPRINDERI INDUSTRIALE

Deciziile strategice care privesc conceptia si alegerea produselor si proceselor de fabricatie se iau pe termen lung, intervenind in urmatoarele cazuri:

- la infiintarea unei noi intreprinderi;

- in cazul dezvoltarii produselor si tehnologiilor existente;

- cu ocazia planificarii strategice a orientarilor si activitatilor ce vor fi realizate.

In cadrul noii societati comerciale avand ca obiect de activitate productia de aparate electrocasnice, s-au conceput sase tipuri de produse din care trebuie sa se aleaga patru pentru a fi lansate in fabricatie. Pentru alegerea celor patru produse s-au folosit doua metode,si anume:

- metoda punctajelor;

- metoda pe baza indicatorilor econimici de eficienta.

2.1.1. METODA PUNCTAJELOR

Pentru a selecta cele patru produse, se va folosi scara de selectie, iar rezultatele obtinute sunt:

MONITOR LCD - 31.8 puncte

LAPTOP - 40.3 puncte

PLAYSTATION - 37.4 puncte

SISTEM AUDIO - 34.6 puncte

TELEVIZOR - 41.4 puncte

DVD - 33.2 puncte

Produsul 1- Monitor LCD

CARACTERISICI

SCARA DE VALOARE

PONDERE CRITERIU

%

VALOARE PONDERATA

FB

50B

30M

20R

0

Efectul ciclului de viata al produsului.X157.5

Efectul ciclului de viata al procesuluiX103

Volumul vanzarilorX72.1

Disponibilitatea resurselor umaneX133.9

Capacitatea de productieX103

Calitatea produselorX173.4

Riscuri tehnologiceX71.4

Securitatea produselor pentru lucratorX82.4

Securitatea produselor pentru utilizator (client)

X

6

3

Perioada de asimilare a noului produs.X72.1

Total10031.8

Produsul 2 Laptop

CARACTERISICI

SCARA DE VALOARE

PONDERE CRITERIU

%

VALOARE PONDERATA

FB

50B

30M

20R

0

Efectul ciclului de viata al produsului.X157.5

Efectul ciclului de viata al procesuluiX102

Volumul vanzarilorX157.5

Disponibilitatea resurselor umaneX51.5

Capacitatea de productieX123.6

Calitatea produselorX157.5

Riscuri tehnologiceX71.4

Securitatea produselor pentru lucratorX61.8

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul productiei si operatiilor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
47 pagini
Imagini extrase:
47 imagini
Nr cuvinte:
5 388 cuvinte
Nr caractere:
40 213 caractere
Marime:
157.34KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Tag-uri:
productie, management
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!