Un grup de investitori a luat decizia infintarii unei intreprinderi cu profil de productie - fabricarea de aparate electronice.
Portofoliul de produse al societatii este compus din sase produse, din care firma isi propune sa selecteze patru, pentru a le lansa in fabricatie.
Plecand de la portofoliul de produse, firma trebuia sa ia decizii strategice referitoare la:
- Selectarea produselor si a proceselor de productie;
- Determinarea pragului de rentabilitate, a punctului critic sau a punctului de echilibru;
- Determinarea necesarului de investitii;
- Evaluarea economica a sistemului de productie proiectat;
- Determinarea amplasamentului optim al intreprinderii;
- Determinarea cantitatii de materii prime si materiale necesare realizarii produselor;
- Determinarea coordonatelor de amplasament al firmei proiectate;
- Alegerea modului de amenajare si de organizare spatiala a sistemului de productie.
2. CONCEPTIA SI SELECTAREA PRODUSELOR SI PROCESELOR DE PRODUCTIE
2.1. SELECTAREA PRODUSELOR CU OCAZIA INSTALARII UNEI NOI INTREPRINDERI INDUSTRIALE
Deciziile strategice care privesc conceptia si alegerea produselor si proceselor de fabricatie se iau pe termen lung, intervenind in urmatoarele cazuri:
- la infiintarea unei noi intreprinderi;
- in cazul dezvoltarii produselor si tehnologiilor existente;
- cu ocazia planificarii strategice a orientarilor si activitatilor ce vor fi realizate.
In cadrul noii societati comerciale avand ca obiect de activitate productia de aparate electrocasnice, s-au conceput sase tipuri de produse din care trebuie sa se aleaga patru pentru a fi lansate in fabricatie. Pentru alegerea celor patru produse s-au folosit doua metode,si anume:
- metoda punctajelor;
- metoda pe baza indicatorilor econimici de eficienta.
2.1.1. METODA PUNCTAJELOR
Pentru a selecta cele patru produse, se va folosi scara de selectie, iar rezultatele obtinute sunt:
MONITOR LCD - 31.8 puncte
LAPTOP - 40.3 puncte
PLAYSTATION - 37.4 puncte
SISTEM AUDIO - 34.6 puncte
TELEVIZOR - 41.4 puncte
DVD - 33.2 puncte
Produsul 1- Monitor LCD
CARACTERISICI
SCARA DE VALOARE
PONDERE CRITERIU
%
VALOARE PONDERATA
FB
50B
30M
20R
0
Efectul ciclului de viata al produsului.X157.5
Efectul ciclului de viata al procesuluiX103
Volumul vanzarilorX72.1
Disponibilitatea resurselor umaneX133.9
Capacitatea de productieX103
Calitatea produselorX173.4
Riscuri tehnologiceX71.4
Securitatea produselor pentru lucratorX82.4
Securitatea produselor pentru utilizator (client)
X
6
3
Perioada de asimilare a noului produs.X72.1
Total10031.8
Produsul 2 Laptop
CARACTERISICI
SCARA DE VALOARE
PONDERE CRITERIU
%
VALOARE PONDERATA
FB
50B
30M
20R
0
Efectul ciclului de viata al produsului.X157.5
Efectul ciclului de viata al procesuluiX102
Volumul vanzarilorX157.5
Disponibilitatea resurselor umaneX51.5
Capacitatea de productieX123.6
Calitatea produselorX157.5
Riscuri tehnologiceX71.4
Securitatea produselor pentru lucratorX61.8
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.