E-commerce în țările în curs de dezvoltare

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Procesul de adoptare

Include adoptarea CE, ca un proces continuu de la convingerile prestatii, atitudinea fata de utilizarea acestuia, intentia de a folosi, utilizarea reala, satisfactia, si recurente de utilizare. Aceasta speculatie este sustinuta si de Watson et al. (2000). In conformitate cu Watson et al. (2000), CE procesul de adoptare pe baza performantei poate fi classificat in cinci etape, dupa cum urmeaza: constientizarea, popularitate, de contact, de conversie, si retentie. Primul indicator este de sensibilizare a consumatorilor a sistemului. Indicatorul de al doilea este popularitatea site-ul web. Indicatorul treilea este de eficienta de contact se refera la continutul si comoditatea site-ul. Dupa ce vizitatorii se inregistreaza in registru, acestea ar trebui sa poata primi un e-mail, o solicitare de informatii, dosar o cerere, cumpara un element sau a face o tranzactie. Indicatorul patru este de conversie se refera la tranzactii si de satisfactie a clientilor. Indicatorul cinci este pastrarea sau loialitatea clientilor. Un site de succes trebuie sa fie capabil sa se deplaseze o singura vizitator timp pentru un client de returnare. Punerea in aplicare a unui sistem IT trece prin sase etape: initierea, adoptarea, de adaptare, de acceptare, utilizare si incorporare (Kown & Zmud, 1987). Procesului de adoptare dupa cum a sugerat Spence (1994) trece prin cinci etape consecutive. In functie de paradigmele mentionate anterior a procesului de adoptare a CE, am gasit bazele logice de la premisa ca procesul de adoptare a CE este frecventa si recurenta utilizarea serviciilor on-line de catre consumatori pentru obtinerea de informatii, interactiune si / sau tranzactie cu E-retaileri. Prin urmare, pentru o conditie prealabila elementar de CE, care este de a actiona orientat spre client este de a avea cunostinte despre nevoile clientului si sa aiba capacitatea de detectie de piata (Ziua, 1994).

7.4. Cadrele teoretice pentru CE de adoptare

Clasic teoria de difuzie (Rogers, 1995) postuleaza ca, pentru difuzarea sistematica a progreselor, sensibilizare a opiniei publice (de cunostinte cu privire la existenta de inovare) este unul din pasii primari. In conformitate cu principiile de gestionare a informatiilor, crearea de constientizare in randul clientilor, de exemplu, utilizatorii finali cu privire la punerea in aplicare a inovari, cu privire la factorii si problemele, paradigmele de baza a noului sistem, imagine cuprinzatoare de avantaje si dezavantaje, precum si securitatii globale a sistemului este un factor de prim pentru adoptarea (Internet Saptamana, 2000; Viswanathan & Pick, 2005). Sensibilizarea este definita de Okot-Uma & Caffrey (2000) ca "Furnizarea de informatii despre procesul politic, despre serviciile si despre optiunile disponibile, orizontul de timp pentru procesul decizional si despre exponenti ai procesului decizional". Lunga istorie de serviciu deconectat arata ca clientii sunt obisnuiti de a utiliza in mod traditional, de caramida si organizatiile de afaceri mortar pentru colectarea de informatii, interactiune, precum si toate tipurile de tranzactii. Istoria evolutiei CE este foarte nou si cea mai mare parte adoptate de catre mai multe tari dezvoltate nu mai mult de 10-15 ani in urma. Cei mai multi dintre clientii CE provin din tarile dezvoltate (Koenig & Wigand, 2004). Chiar si majoritatea populatiei din tarile in curs de dezvoltare sunt nu la toate constienti de CE de caracteristicile sale functionale si beneficiile (Viswanathan & Pick, 2005). Consumatorii din tarile in curs de dezvoltare cea mai mare parte nu stiu operatiunea de CE, in mediul virtual, si E-retaileri (Kurnia, 2007). Ca rezultat, ei au putine informatii despre reputatia si fiabilitatea acestor E-vanzatorii, Comerciantii cu amanuntul. De aceea, datorita lipsei de familiarizare cu CE, exploatarea CE, precum si in cele din urma E-cumparare, consumatorii nu sunt gata sa adopte CE. Pentru adoptarea de CE, consumatorii trebuie sa fie constienti de caracteristici CE. Constientizarea CE aspect are aspect guvernamentale, aspect de comportament, si sociale. Guvernul de orientare, de publicare, si de supraveghere au implicatii semnificative de sensibilizare a consumatorilor cu privire la operatiunile, securitate, si avantajele functionale a CE (Karakaya & Charlton, 2001; Kim & Lee, 2002). Datorita sistemului a relatiilor sociale, consumatori din tarile in curs de dezvoltare nu sunt social obisnuite sa adopte in domeniul IT si sa se bazeze pe orice sistem virtual. In cazul in care consumatorii percep valorile sociale legate de punerea in aplicare strategiile ale CE, calitatea serviciilor si avantajelor competitive ale CE, precum si de atitudinea sau motivatia comportamentala a sistemului de CE, atunci ei ar putea avea intentia de a adopta sistemul de CE. Mai multi cercetatori a gradului de constientizare au afirmat ca variabila semnificativa independent de a crea atitudine de a utiliza sistemul de CE (Watson, et al., 2000; Jamal & Ahmed, 2007). Teoria capacitatii de absorbtie (Cohen si Levinthal, 1990; Liu si Whiter, 1997), de asemenea, sprijina argumentul ca o cunoastere prealabila a tehnologiei existente, care reflecta gradul de constientizare a noilor tehnologii, in mod pozitiv afecteaza capacitatea indivizilor de a adopta noul sistem de tehnologie. Conceptele de capabilitati adoptie sunt analizate pe larg de teoria capacitatea de absorbtie. Teoria subliniaza cunostinte anterioare ca baza fundament pentru adoptarea de noi cunostinte si concepte. Aceasta teorie a primit o atentie de catre mai multe studii in adoptarea de inovare. Teorie a fost introdusa pentru prima oara de catre Cohen si Levinthal (1990). Aceasta este aplicabila in mai multe nivele ale structurii organizatorice, inclusiv la nivel individual, la nivel de grup, si la nivel de ferma. Pe baza acestei teorii, capacitatea de absorbtie a persoanelor fizice pentru orice sistem de tehnologia informatiei intensa depinde in mod riguros de cunostinte anterioare stocurilor (cunoastere si fluxurile de cunostinte), precum si de comunicare. Inainte de cunostinte sprijina si accelereaza capacitatea indivizilor de a achizitiona noi informatii. Pentru ca, printr-un proces cognitiv, persoanele fizice pot asimila cunostinte existente cu noi cunostinte si sa decida daca sa adopte sau nu. Aceste cunostinte anterioare despre tehnologii similare pot crea gradul de constientizare a noilor tehnologii. Deci, vom clasifica construi gradului de constientizare ca variabila explicativa de adoptare a CE si defned-o ca: avand suficiente cunostinte si experienta cu privire la caracteristicile functionale ale CE. In functie de argumentele de mai sus, ne propunem:

Propunere-1: Constientizarea are o relatie pozitiva cu adoptarea de CE

Bibliografie:

www.wikipedia.ro

www.underclick.ro

www.business-adviser.ro

Observații:

Facultatea de economie si de administrare a afacerilor - Timisoara

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • E-commerce in tarile in curs de dezvoltare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2010
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
16 pagini
Imagini extrase:
16 imagini
Nr cuvinte:
6 129 cuvinte
Nr caractere:
32 649 caractere
Marime:
34.72KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Tag-uri:
comert, internet, Economie
Predat:
la facultate , Universitatea de Vest din Timisoara
Materie:
Management
An de studiu:
III
Sus!