Comunicarea in cadrul unei organizatii

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Argument 2
Capitolul I. Notiuni generale despre comunicare 3
1.1.Definirea notiunii de comunicare; principiile comunicarii 3
Principiile comunicarii 3
1.2. Trasaturile comunicarii 5
1.3.Nivelurile comunicarii umane 6
1.4.Tipologia comunicarii umane 6
Capitolul II Comunicarea organizationala 9
2.1. Rolul si importanta comunicarii organizationale 9
Caracteristici ale comunicarii manageriale 10
2.3. Functiile comunicarii manageriale 12
2.4. Formele comunicarii manageriale 13
2.5. Bariere in comunicarea organizationala 16
2.6. Conflictele organizationale 17
Capitolul III Comunicarea eficienta - premisa a succesului organizational 19
3.1. Prezentare generala a SC.POLICOLOR.SA 19
3.2. Analiza SWOT a societatii 20
3.3. Comunicarea interna 21
3.4. Comunicarea externa 24
Concluzii 28
Bibliografie 29
Surse electronice 30

Extras din proiect:

Argument

Aceasta lucrare isi propune, prin procedee precum descrierea, caracterizarea si analiza, realizarea unui studiu aspura comunicarii organizationale.

Traim intr-o lume a organizatiilor de diferite tipuri, intr-o lume in care accentul se pune din ce in ce mai mult pe comunicare si in care omul a invatat ca o organizatie functioneaza cu atat mai bine cu cat comunicarea din cadrul sau este mai eficienta.

Din acest motiv, am ales ca subiect pentru lucrarea de fata comunicarea organizationala. Deoarece cele mai des intalnite tipuri de organizatii sunt cele cu caracter comercial, imi voi structura analiza exemplificand pe o societate comerciala.

Prima parte a acestei lucrari traseaza cadrul teoretic in care este ancorata comunicarea organizationala prin definirea termenilor ce o compun si o caracterizeaza. In acest scop, in primul capitol am definit termenii de comunicare si organizatie. Se explica mai apoi toate notiunile ce vor fi folosite in partea practica, trasand si explicand dimensiunile ce trebuie luate in calcul atunci cand studiem cum se realizeaza comunicarea intr-o organizatie. Astfel, capitolul al doilea prezinta defintia si principalele caracteristici ale comunicarii organizationale, incluzand caracteristicile specifice legate de procesul de comunicare, barierele care apar in cadrul acestuia si cateva sfaturi generale pentru imbunatatirea comunicarii intr-o organizatie. Cel de-al treilea capitol este cel care faciliteaza intelegerea analizei din partea practica a acestei lucrari. Astfel, am luat in considerare variabilele legate atat de structura organizatiei si de procesele de comunicare. Aceste elemente sunt folosite in partea practica a lucrarii in analizarea comunicarii din cadrul organizatiei Policolor.

In partea practica a acestei lucrari voi exemplifica pe societatea Policolor, cum se realizeaza comunicarea in cadrul unei organizatii de tip societate comerciala.Principalele puncte in aceasta analiza sunt daca exista sau nu o comunicare eficienta in cadrul acestei organizatii, respectiv daca angajatii duc la indeplinire scopul organizatiei..

De asemenea am incercat sa dau solutii pentru realizarea unei comunicari mai eficiente si respectiv pentru a atinge scopul organizatiei. Analiza este mai apoi restransa la un departament din cadrul organizatiei in capitolul cinci. Pentru a caracteriza comunicarea in cadrul acestui departament am recurs la aplicarea unui chestionar angajatilor din acest departament.

Aceasta lucrare are ca scop crearea unei imagini cat mai aproape de realitate asupra comunicarii in organizatia Policolor, demonstrand practic cum se realizeaza aceasta comunicare si ce imbunatatiri i se pot aduce, daca este cazul, atat de catre conducere cat si de catre angajati.

Capitolul INotiuni generale despre comunicare

1.1. Definirea notiunii de comunicare; principiile comunicarii

Comunicarea este un ansamblu de actiuni care au in comun transmiterea de informatii sub forma de mesaje, stiri, semne sau gesturi simbolice, texte scrise s.a.m.d. intre doi indivizi, numiti interlocutori, sau mai formal, emitator si receptor.

Comunicarea este o caracteristica fundamentala a existentei. Exista comunicare fizica, biologica si umana. Schimbul continuu de mesaje genereaza unitatea de vedere si, implicit, de actiune, prin armonizarea cunostintelor privind scopurile, caile si mijloacele de a le atinge, prin promovarea deprinderilor necesare, prin omogenizarea relativa a grupurilor sub aspect afectiv, emotional si motivational (opinii, interese, convingeri, atitudini).

Literatura de specialitate ofera mai multe definitii pentru comunicarea umana:

- Louis Forsdale: "Comunicarea e procesul prin care un sistem este stabilit, mentinut si modificat prin intermediul unor semnale comune (impartasite) care actioneaza potrivit unor reguli."

- "comunicare: actiunea de a comunica si rezultatul ei" (DEX)

- Jose Aranguren: "Comunicarea este o transmitere de informatie la care se asteapta raspuns."

- Waren Weaver: comunicarea reprezinta "totalitatea proceselor prin care o minte poate sa o afecteze pe alta."

- Carl I. Hovland, Irving I. Janis si Harold H. Kelley: "Comunicarea este un proces prin care un individ (comunicatorul) transmite stimuli (de obicei, verbali) cu scopul de a schimba comportarea altor indivizi (auditoriul)."

Principiile comunicarii

Specialistii in domeniu au formulat o serie de principii ale comunicarii, intre care cele mai importante sunt:

1) Comunicarea este inevitabila' sau 'Non comunicarea este imposibila'. In acest sens, orice comportament are valoare comunicativa, indiferent daca exista sau nu indicii, semne sau semnale; deoarece comunica si tacerea, nu doar vorbele.

Bibliografie:

1. Abrudan, Elena. (2006) Comunicarea vizuala, Suport de curs , Cluj Napoca;

2. Balaban, Delia Cristina. (2005) Comunicare publicitara, Accent, Cluj-Napoca;

3. Judee K. Burgoon, David B. Buller, W. Jill Woodall. Nonverbal Communication: The Unspoken Dialogue, New York, Mcgraw- Hill;

4. Borchin, Mirela-Ioana. (2006) Comunicarea orala, Excelsior Art, Timisoara;

5. Chelcea, Septimiu; Ivan, Loredana; Chelcea, Adina. (2005) Comunicarea nonverbala: gesturile si postura, Comunicare.ro, Bucuresti;

6. Cohn, David. (1999) Limbajul trupului in relatiile de cuplu, Polimark, Bucuresti;

7. Dagenais, Bernard.(2003) Campania de Relatii publice, Polirom, Iasi;

8. Dinu, Mihai. (2000) Comunicarea, repere fundamentale -ed. a II-a, Algos, Bucuresti,

9. Fiske, John. (2003) Introducere in stiintele comunicarii, traducere de Monica Mitarca, Polirom, Iasi;

10. Forsdale. L. (1981) Perspectives on Communication, Addison Wesley Publ. House,

11. Knapp, M.L. (1990) Nonverbal communication, Belmont, Wadsworth;

12. Kunczik, Michael; Astrid Zipfel.(1998) Introducere in stiinta publicisticii si a comunicarii, traducere R. Graf si W. Kremm, Presa Universitara, Cluj-Napoca;

13. Milton, Cameron. (2005) Comunicarea prin gesturi si atitudini: cum sa inveti limbajul trupului, Polirom, Bucuresti;

14. Panisoara, Ion Ovidiu. (2006) Comunicarea eficienta, Polirom, Bucuresti;

15. Petre, Dan; Nicola; Mihaela. (2004) Introducere in publicitate, Comunicare.ro, Bucuresti;

16. Pease, Allan. (1997) Limbajul trupului, Polimark, Bucuresti;

17. Peirce, Ch. S.. (1990) Semnificatie si actiune, trad. D. Marga, Humanitas, Bucuresti;

18. Rus, Flaviu Calin. (2002) Introducere in stiinta comunicarii si a relatiilor publice, Institutul European, Iasi;

19. Radu, Ioan; Ilut, Petru; Matei, Liviu. (1994) Psihologie sociala, Exe S.R.L Cluj-Napoca;

20. Revista Gesture, an I nr. 1, din 2001,

21. Rus, Flaviu Calin; Deac, Mihai. (coord.) (2008) PR Trend III, Accent, Cluj-Napoca;

22. Russel, Thomas; Lane, Ronald. (2002) Manual de publicitate, Teora, Bucuresti;

23. Sebeok, Thomas. (2002) Semnele: o introducere in semiotica, Humanitas, Bucuresti;

24. Scheflen, Albert E. Body (1972) Language and Social Order, New Jersey, Prentice Hall.

Surse electronice

- http://www.orange.ro/newsroom/index.php?option=com_content&view=article&id=66&Itemid=40;

- http://www.youtube.com/watch?v=c6jbbZVXrkI;

- https://www.vodafone.ro/despre-noi/despre-vodafone/vodafone/descriere-si-istoric/index.htm;

- http://sunmosphere.blogspot.com;

- http://www.capital.ro/index.php?section=articole&screen=index&id=22771&cauta=gigantii;

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2019
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
31 pagini
Imagini extrase:
31 imagini
Nr cuvinte:
9 780 cuvinte
Nr caractere:
55 219 caractere
Marime:
164.22 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Data publicare:
28.06.2019
Structură de fișiere:
  • Comunicarea in cadrul unei organizatii.docx
Predat:
la facultate din Suceava
An de studiu:
I
Profesorului:
Lector Univ. Dr. Bălăneasa Cristina
Nota primita:
Nota 10

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Tipurile de organizatii sunt foarte diferite, iar grupurile umane din cadrul acestora sunt de...
Toate definitiile date comunicarii umane, au cel putin urmatoarele elemente comune: comunicarea...
Termenul comunicare isi are radacina in latinescul "communis", de unde verbul...
Oamenii traiesc si muncesc impreuna. Este important pentru ei sa se inteleaga unii cu altii. In...
Consiliul Judetean Botosani se constituie la nivel judetean, in urma alegerilor locale, ca...
Sus!