Analiza situationala pentru compania SC IKEA ROMANIA SRL

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

I Introducere
1.1Prezentarea firmei
1.2Obiective
1.3Descrierea produselor
1.4Descriera pietei tinta
II Analiza situationala
2.1 Analiza externa
2.1.1 Analiza macromediului PEST
2.1.2 Analiza industriei 2.1.2.1 Analiza parametrilor determinati ai industirei si a ciclului de viata 2.1.2.2 Analiza situatiei concurentiale
2.1.3 Evaluarea factorilor externi de fundamentare a strategiilor identificati.
2.1.4 Concluzii ale analizei externe
2.2 Analiza interna
2.2.1 Analiza resurselor si capabilitatilor
2.2.2 Evaluarea factorilor interni de fundamentare a strategiilor
2.2.3 Concluzii analizei interne
2.3 Matricea SWOT
III Concluzii finale
IV Bibliografie

Extras din proiect:

IKEA este o companie privata care comercializeaza mobilier casnic. Compania a fost fondata in Suedia, dar este detinuta de catre o fundatie olandeza, controlata de catre familia Kamprad. Inter IKEA Systems B.V. este proprietarul si francizorul marcii comerciale IKEA. Este o companie olandeza cu birouri in Olanda, Suedia si Belgia.

Marca IKEA a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din initialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, si numelui localitatii in care s-a nascut Ingvar Kamprad: Agunnaryd.

Deschiderea primului magazin IKEA intr-o tara centrala si est europeana este considerata de catre unii ca fiind un indicator care marcheaza sfarsitul tranzitiei acelei tari catre economia de piata si aparitia unei clase sociale de mijloc puternice.

Compania isi distribuie bunurile prin intermediul magazinelor cu depozite cu vanzare, care contin mobila si decoratiuni contemporane; IKEA urmareste iesirea din conventional, dar cel mai larg intalnit atribut este acela ca cele mai multe piese de mobilier si accesorii sunt asamblate de catre cumparator. Mobilierul este asociat des cu designul interior realizat din materiale sustenabile.

Harta tarilor cu magazine IKEA

Fig 1.Harta tarilor cu magazine IKEA

Lantul are 338 de magazine in 43 de tari, majoritatea in Europa, iar restul in Statele Unite, Canada, Asia si Australia. Peste 20 de magazine au fost deschise in anul 2005. IKEA este unul dintre putinele lanturi comerciale care are puncte de desfacere in Israel cat si in alte tari din Orientul Mijlociu.

Catalogul "IKEA", care contine aproximativ 12.000 de produse este tiparit in 211 milioane de exemplare (2012) in toata lumea, este gratuit si este distribuit direct la usa sau in casuta postala gratuit, fiind disponibil si in magazinele IKEA.

Ikea in Romania

Fig2. Investitiile Ikea in Romania.

In prezent, singurul magazin IKEA din Romania se afla in Bucuresti. Acesta a fost inaugurat pe 21 martie 2007, fiind al 253-lea deschis in a 35-a tara. Magazinul are 441 de angajati si dispune de un restaurant cu 470 de locuri. Magazinul se intinde pe o suprafata de 26.000 m2 si dispune de 1500 de locuri de parcare.

Pana in martie 2010, magazinul din Romania a fost operat prin sistem de franciza. Compania care detinea franciza magazinului IKEA in Romania era Moaro Trading S.R.L. In martie 2010, IKEA a achizitionat drepturile de operare si franciza magazinului din Bucuresti de la omul de afaceri Puiu Popoviciu.

Magazinul este situat in Zona Comerciala Baneasa si a vandut in anul 2012 aproximativ 11 milioane de produse, cu o valoare totala de aproximativ 400 milioane lei, si a avut un numar de aproximativ 900.000 de vizitatori. In anul 2012, magazinul a avut vanzari totale de 400.991.553 lei. Catalogul IKEA este distribuit atat direct in format fizic cat si online si este valabil, de regula, incepand cu data de 1 septembrie pana la sfarsitul lunii august a anului urmator.

IKEA a detinut in Siret, judetul Suceava, o fabrica de mobila - Swedwood Romania. Investitia in aceasta fabrica a inceput in 1999 iar productia a inceput in anul 2000. In anul 2004, fabrica a avut 500 de angajati si o cifra de afaceri de 15,6 milioane de euro.In anul 2008, fabrica a fost inchisa iar in anul 2009, aceasta a fost vanduta firmei Holzindustrie Schweighofer.

In iulie 2015, IKEA a cumparat in Romania 33.600 de hectare de padure, prima achizitie de acest fel efectuata la nivel mondial de grupul suedez.

Misiunea IKEA

Cine sunt?O campanie producatoare de produse moderne.

Ce fac? Fabric produse moderne

Pentru cine fac?Pentru toate categoriile de consumatori, pretul nu mai este o bariera in calea acestora.

Cum anume se diferentiaza organizatia fata de concurenta?Produsele moderne sunt vandute la cele mai mici preturi

Misiunea Ikea este de a oferi o gama larga de produse de mobilier, si nu numai, cu un design modern, de o calitate excelenta si durabilitate mare, la preturi cat mai scazute. Majoritatea marilor producatori de mobila si accesorii decorative de pe piata realizeaza produse de calitate doar pentru o parte a consumatorilor, si anume pentru cei care isi permit din punct de vedere financiar, deoarece preturile sunt mai ridicate.

Conceptul IKEA isi doreste sa satisfaca dorintele si nevoile tuturor consumatorilor, astfel incat pretul sa nu mai fie un obstacol in calea lor.

Bibliografie:

1.https://ro.wikipedia.org/wiki/IKEA

2.https://www.google.ro/search?q=poze+ikea&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjm9pmUlsrRAhXGCMAKHTIlA7wQ_AUICCgB&biw=1366&bih=662

3.https://ro.scribd.com/doc/213360267/Prezentare-Ikea

4.http://biblioteca.regielive.ro/proiecte/marketing/ikea-marketing-international-275550.html

Download proiect

Primești proiectul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2017
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
17 pagini
Imagini extrase:
17 imagini
Nr cuvinte:
4 427 cuvinte
Nr caractere:
23 230 caractere
Marime:
985.04 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Data publicare:
17.11.2017
Structură de fișiere:
  • Analiza situationala pentru compania SC IKEA ROMANIA SRL.docx
Predat:
Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria si Managementul Afacerilor , Universitatea Politehnica Bucuresti din Bucuresti
Specializare:
Ingineria si Managementul Afacerilor
Materie:
Politici şi strategii pentru afaceri
An de studiu:
III
Profesorului:
As.dr.ing Cristian Popescu

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Sus!