Analiza situațională pentru compania SC IKEA ROMANIA SRL

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

I Introducere
1.1Prezentarea firmei
1.2Obiective
1.3Descrierea produselor
1.4Descriera pieţei ţintă
ÎI Analiză situaţională
2.1 Analiză externă
2.1.1 Analiză macromediului PEST
2.1.2 Analiză industriei 2.1.2.1 Analiză parametrilor determinaţi ai industirei şi a ciclului de viaţă 2.1.2.2 Analiză situaţiei concurenţiale
2.1.3 Evaluarea factorilor externi de fundamentare a strategiilor identificaţi.
2.1.4 Concluzii ale analizei externe
2.2 Analiză internă
2.2.1 Analiză resurselor şi capabilităţilor
2.2.2 Evaluarea factorilor interni de fundamentare a strategiilor
2.2.3 Concluzii analizei interne
2.3 Matricea SWOT
III Concluzii finale
IV Bibliografie

Extras din proiect:

IKEA este o companie privată care comercializează mobilier casnic. Compania a fost fondată în Suedia, dar este deţinută de către o fundaţie olandeză, controlată de către familia Kamprad. Inter IKEA Systems B.V. este proprietarul şi francizorul mărcii comerciale IKEA. Este o companie olandeză cu birouri în Olanda, Suedia şi Belgia.

Marca IKEA a fost înregistrată în anul 1943 în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din iniţialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, şi numelui localităţii în care s-a născut Ingvar Kamprad: Agunnaryd.

Deschiderea primului magazin IKEA într-o ţară centrală şi est europeană este considerată de către unii că fiind un indicator care marchează sfârşitul tranziţiei acelei ţări către economia de piaţă şi apariţia unei clase sociale de mijloc puternice.

Compania îşi distribuie bunurile prin intermediul magazinelor cu depozite cu vânzare, care conţin mobilă şi decoraţiuni contemporane; IKEA urmăreşte ieşirea din convenţional, dar cel mai larg întâlnit atribut este acela că cele mai multe piese de mobilier şi accesorii sunt asamblate de către cumpărător. Mobilierul este asociat des cu designul interior realizat din materiale sustenabile.

Harta ţărilor cu magazine IKEA

Fig 1.Harta ţărilor cu magazine IKEA

Lanţul are 338 de magazine în 43 de ţări, majoritatea în Europa, iar restul în Statele Unite, Canada, Asia şi Australia. Peste 20 de magazine au fost deschise în anul 2005. IKEA este unul dintre puţinele lanţuri comerciale care are puncte de desfacere în Israel cât şi în alte ţări din Orientul Mijlociu.

Catalogul "IKEA", care conţine aproximativ 12.000 de produse este tipărit în 211 milioane de exemplare (2012) în toată lumea, este gratuit şi este distribuit direct la uşa sau în căsuţa poştală gratuit, fiind disponibil şi în magazinele IKEA.

Ikea in Romania

Fig2. Investiţiile Ikea în România.

În prezent, singurul magazin IKEA din România se află în Bucureşti. Acesta a fost inaugurat pe 21 martie 2007, fiind al 253-lea deschis în a 35-a ţară. Magazinul are 441 de angajaţi şi dispune de un restaurant cu 470 de locuri. Magazinul se întinde pe o suprafaţă de 26.000 m2 şi dispune de 1500 de locuri de parcare.

Până în martie 2010, magazinul din România a fost operat prin sistem de franciză. Compania care deţinea franciză magazinului IKEA în România era Moaro Trading S.R.L. În martie 2010, IKEA a achiziţionat drepturile de operare şi franciză magazinului din Bucureşti de la omul de afaceri Puiu Popoviciu.

Magazinul este situat în Zona Comercială Băneasa şi a vândut în anul 2012 aproximativ 11 milioane de produse, cu o valoare totală de aproximativ 400 milioane lei, şi a avut un număr de aproximativ 900.000 de vizitatori. În anul 2012, magazinul a avut vânzări totale de 400.991.553 lei. Catalogul IKEA este distribuit atât direct în format fizic cât şi online şi este valabil, de regulă, începând cu dată de 1 septembrie până la sfârşitul lunii august a anului următor.

IKEA a deţinut în Siret, judeţul Suceava, o fabrică de mobilă - Swedwood România. Investiţia în această fabrică a început în 1999 iar producţia a început în anul 2000. În anul 2004, fabrică a avut 500 de angajaţi şi o cifra de afaceri de 15,6 milioane de euro.În anul 2008, fabrică a fost închisă iar în anul 2009, această a fost vândută firmei Holzindustrie Schweighofer.

În iulie 2015, IKEA a cumpărat în România 33.600 de hectare de pădure, prima achiziţie de acest fel efectuată la nivel mondial de grupul suedez.

Misiunea IKEA

Cine sunt?O campanie producătoare de produse moderne.

Ce fac? Fabric produse moderne

Pentru cine fac?Pentru toate categoriile de consumatori, preţul nu mai este o barieră în calea acestora.

Cum anume se diferenţiază organizaţia faţă de concurenţă?Produsele moderne sunt vândute la cele mai mici preţuri

Misiunea Ikea este de a oferi o gama largă de produse de mobilier, şi nu numai, cu un design modern, de o calitate excelenţă şi durabilitate mare, la preţuri cât mai scăzute. Majoritatea marilor producători de mobilă şi accesorii decorative de pe piaţă realizează produse de calitate doar pentru o parte a consumatorilor, şi anume pentru cei care îşi permit din punct de vedere financiar, deoarece preţurile sunt mai ridicate.

Conceptul IKEA îşi doreşte să satisfacă dorinţele şi nevoile tuturor consumatorilor, astfel încât preţul să nu mai fie un obstacol în calea lor.

Bibliografie:

1.https://ro.wikipedia.org/wiki/IKEA

2.https://www.google.ro/search?q=poze+ikea&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjm9pmUlsrRAhXGCMAKHTIlA7wQ_AUICCgB&biw=1366&bih=662

3.https://ro.scribd.com/doc/213360267/Prezentare-Ikea

4.http://biblioteca.regielive.ro/proiecte/marketing/ikea-marketing-international-275550.html

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza situationala pentru compania SC IKEA ROMANIA SRL.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2017
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
17 pagini
Imagini extrase:
17 imagini
Nr cuvinte:
4 427 cuvinte
Nr caractere:
23 230 caractere
Marime:
985.04KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Predat:
Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria si Managementul Afacerilor , Universitatea Politehnica Bucuresti din Bucuresti
Specializare:
Ingineria si Managementul Afacerilor
Materie:
Management
An de studiu:
III
Profesorului:
As.dr.ing Cristian Popescu
Sus!