Activitatea de Tiketing în Transporturile Aeriene

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul I Transporturile aeriene - componenta a transporturilor
Internationale pag. 1
1.1. Organizarea si dezvoltarea transporturilor aeriene internationale pag. 1
1.2. Transporturile aeriene - o componenta a transporturilor internationale pag. 4
1.3. Transporturile aeriene - caracteristici specifice pag. 6
1.4. Clasificarea serviciilor de transport aerian pag. 8
Capitolul II Asociatia Internationala de Transport Aerian (IATA)
2.1. Definire si obiect de activitate pag. 14
2.2. Scurt istoric pag. 15
2.3. Raporturile asiciatiei cu publicul larg, companiile aeriene, guverne, tari pag. 18
2.4. Planul de regularizare si plata IATA (Billing and Sttelment Plan - BSP ) pag. 19
Capitolul III Conceptul de ticketing pag. 24
3.1. MCO - Miscellaneous charges order pag. 24
3.1.1. MCO - tipuri de cupoane pag. 25
3.1.2. Valabilitatea documentului MCO pag. 25
3.1.3. MCO - clasificare pag. 25
3.1.4. Limite de valori pag. 28
3.1.5. Onorarea documentelor MCO pag. 29
3.1.6. Rambursarea pag. 31
3.1.7. Reemitere / Andosare pag. 31
3.1.8. Instructiuni de completare pag. 32
3.1.8.1. Rubricile din MCO pag. 32
3.1.8.2. Informatii generale cu privire la completarea MCO -urilor.pag. 34
3.1.8.3. Modalitati de completare si distribuire a MCO - urilor
in diverse cazuri pag. 35
3.2. MPD ( Multiple Purpose Document) pag. 37
3.2.1. PTA - uri pag. 47
3.3. Emiterea biletelor in transportul de pasageri pag. 48
Capitolul IV Biletul de calatorie pentru pasageri in cadrul companiei TAROM S.A.
? Elecronik ticketing pag. 50
? Conditiile contractului pag. 53
? Specificatii aflate pe coperta biletului de calatorie pag. 56
? Reconfirmarea pag. 56
? Bagajul pag. 57
? Nota privind taxele impuse de anumite tari pag. 57
? Limitarea responsabilitatii pentru daune provocate pasagerilor pag. 58
? Limitarea responsabilitatii pentru daune provocate bagajelor pag. 59
? Nota ceruta de UE ( numai pentru tarile UE ) pag. 60
? Rezolutia 724A pag. 61
? Rambursarea involuntara pag. 62
? Criterii generale de stabilire a tarifelor in activitatea de marketing si vanzari a companiei TAROM pag. 63
? Instructiuni de completare a biletului pag. 75
Capitolul V Concluzii pag. 77
Anexa I Exemple de bilete automate pag. 81
Anexa II Instructiuni de complectare si exemple de bilete manuale pag. 82
Bibliografie pag. 83

Extras din proiect:

Transporturile aeriene reprezinta o arie de comert in care aeronavele sunt angajate pentru a transporta pasageri, marfa si posta. Companiile de transport aerian opereaza servicii pe rute aeriene locale, regionale, nationale si internationale.

1.1 Originea si dezvoltarea transportului aerian international

Primele servicii de pasageri au inceput din 1910, cand dirijabilele au

inceput sa opereze intre cateva orase din Germania.

Prima cursa regulata de pasageri a inceput din 1914 in Statele Unite.

Inainte de primul razboi mondial au avut loc cateva curse experimentale de transport postal din Anglia spre India, in cateva tari din Europa si Statele Unite, dar mentinerea lor cu regularitate nu a avut loc decat dupa razboi.

In 1918 Departamentul Oficiilor Postale din Statele Unite si-a achizitionat primul escadron de avioane si a inaugurat serviciile aeriene ce faceau legatura dintre principalele orase de la Coasta de est.

Serviciile aeriene transamericane (de pe o coasta pe alta) au inceput din 1921, numai zboruri de zi, dar dupa 3 ani si cele de noapte a caror aterizare era asigurata de un lant de faruri asezate de-a lungul pistelor bazelor aeriene, care se aprindeau si se stingeau facilitand aterizarea.

Cu legatura pe care o faceau Serviciul Aerian Postal, in 1925, Departamentul Oficiilor Postale din Statele Unite a inceput sa se debarcheze de propria flota si sa transfere operatiile sale companiilor particulare. Spre sfarsitul anului 1920 cateva din aceste companii au inceput sa asigure servicii de transport de pasageri folosind monoplane mari cu cabina inchisa (ex.: trimotorul Ford cu o capacitate de 15 pasageri).

Pentru ca transportul la sol a fost ingreunat, consecinta a primului razboi mondial, multe guverne au dezvoltat extesiv un sistem aerian de transport de calatori, urmand, bineinteles si transporturile postale. Cu toate ca servicile aeriene de posta (sau PAR-AVION) din Europa nu se puteau compara cu cele americane care erau destul de rapide (de stilul "de la o zi la alta"), transportul pasagerilor in Europa a devenit mult mai sofisticat. Din 1929, Anglia opera o ruta comerciala din Londra catre India, si pana in 1930 mai multe state europene au inceput sa opereze zboruri combinate de posta, marfa si pasageri pe distante lungi catre Orientul Mijlociu, Orientul Indepartat, Africa si America Latina.

Anii dintre 1919 si inceputul celui de al doilea razboi mondial in 1939 au inclus o serie de descoperiri semnificative in ceea ce priveste prezicerea vremii, echipamentele de navigatie, aerodinamica.

Bibliografie:

1. Caraiani, Gheorghe; Stancu, Ion - Transporturi aeriene, Bucuresti, Editura Lumina Lex, 1998

2. Caraiani Ghe. - Tratat de transporturi, Editura Lumina Lex, 2001

3. Capatana Octavian - Caracteristici ale Conventiei de la Montreal din 1999 referitoare la transportul aerian international in "Revista de Drept Comercial, Editura Lumina Lex, nr. 7-8/2001

4. Capatana Octavian - Caracteristici ale Conventiei de la Montreal din 1999 referitoare la transportul aerian international in "Revista de Drept Comeercial, Editura Lumina Lex, nr. 6/2001

5. Derosier, Bernard - Le transport aerien a l`heure europeenne, Paris, Assemble Nationale, 1998

6. Naveau, Jacques - Droit du transport aerian international, Bruxelles, 1980

7. Popescu Dumitra, Forme si instrumente juridice de cooperare in aviatia civila internationala, Editura Academiei R.S.Romania, Bucuresti, 1983

8. Stanciu V. , Ionescu O.C. , Cristea I. , Transportul aerian de pasageri si marfa, Editura Tehnica, Bucuresti, 1980

9. x x x Manual of Airport and Air Navigation Facility Tariffs, ICAO Journal, Montreal, 1992

10. x x x Rules of the Air and Air Traffic Services , ICAO Journal, Monreal, 1993

11. x x x Business and Aviation Regional Transport - oct. 1995

12. x x x Airmail an Ar Group Publication - decembrie 1995

13. x x x Ground Handling International Conference, Amsterdam, 21- 23 octombrie 1997

14. x x x International Air Transport Association - Ticketing handbook, 1 june 2002

15. x x x International Air Transport Association - Travel agemt`s handook Resolution 814 Edition, Effetive 1 January, 2002

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Activitatea de Tiketing in Transporturile Aeriene.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
76 pagini
Imagini extrase:
76 imagini
Nr cuvinte:
16 293 cuvinte
Nr caractere:
91 825 caractere
Marime:
70.95KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Management
Tag-uri:
ruta comerciala, pasageri, transporturi
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!