In ultimile decenii, din ce in ce mai frecvent, in locul termenului ,,distributie fizica" tot mai larga acceptare a dobandit-o termenul ,,logistica economica", folosit ca sinonim. Dintre definitiile date celor doi termeni, o circulatie mai larga o are definitia Asociatiei Americane de Marketing, in conformitate cu care distributia fizica (logistica) reprezinta ,,miscarea si manipularea bunurilor de la locul unde acestea sunt produse la cel in care sunt consumate sau utilizate. In contextul activitatii de marketing, distrbutia fizica are ca obiect de activitate miscarea fizica si transferul bunurilor in interiorul si intre canalele de distrbutie, creandu-se astfel utilitati de loc, de timp si de posesiune. Rezulta, ca intre deciziile privitoare la canalele de distributie si cele vizand distributia fizica un grad foarte ridicat de intrepatrundere.
Sistemul logistic este compus dintr-un ansamblu de activitati aflate in stransa interdependenta, toate trebuind sa contribuie la realizarea politicii de marketing. Intre aceste activitati, preambalarea, conditionarea, expedierea si receptia produselor, distrbutia inversa, fluxurile informationale privitoare la logistica produselor si altele.
Pentru dezvoltarea unui sistem logistic cu un grad avansat de automatizare pentru o
fabricatie flexibila este necesara analiza intregului sistem de transport, depozitare, manipulare etc. Studii recente indica analiza fluxului de materiale si a activitatii de manipulare, transport, depozitare ca o sursa importanta de rationalizare a costurilor de productie si ca atare de generare de valoare adaugata.
Cercetarile recente au dovedit ca o dezvoltare a flexibilitatii sistemului logistic este strans
legata de cresterea gradului de automatizare al tehnologiilor de manipulare, transport si depozitare
Intre activitatile care compun lantul logistic, depozitarea are, de asemenea, un loc important:amplasarea, proiectarea si alegerea spatiilor de depozitare aflate la punctele nodale in circuitul fizic al produselor, in vederea realizarii in conditii de eficienta a functiilor care le revin, angreneaza numeroase decizii. Dar nu intotdeauna se folosesc unitati proprii de depozitare ci, deseori, se apeleaza la serviciile altor unitati, specializate in prestarea acestui gen de servicii.
Pentru realizarea functiilor sale, orice unitate de depozitare organizeaza o serie de activitati, toate acestea presupunand luarea de decizii dintre cele mai diverse. In aceste unitati se realizeaza receptia produselor intrate, se asigura pastrarea si protectia lor, sortarea, constituirea loturilor corespunzatoare etapelor urmatoare ale circuitului logistic, pregatirea lor pentru expediere etc.
Depozitarea se poate realiza pe o perioada mai mare de timp sau produsele se pot afla in tranzit. Exista, de asemenea, o mare varietate de aspecte legale si de natura financiara, toate presupunand culegerea de informatii si gasirea de alternative care sa permita integrarea eficienta a depozitarii in lantul logistic.
EUROSTOCK Romania
Societatea EUROSTOCK Romania se ocupa cu proiectarea si implantarea sistemelor de RAFTURI DE DEPOZITARE, creand totodata SOLUTII TEHNICE OPTIME in functie de necesitatile clientilor.
Filosofia lor consta in: OFERIREA UNOR SERVICII COMPLETE, tuturor clientilor, respectand cu cea mai mare rigurozitate normele si normativele de profil.
Pozitia pe piata: ofera o gama larga de produse si solutii de calitate superioara la un nivel competitiv privind raportul calitate-pret.
Ierarhie in proiectare: in activitatea lor de proiectare, totul este subordonat prescriptiilor de siguranta. Datorita aplicarii coeficientilor mari de siguranta, obtin sisteme de o inalta fiabiliatate
http://www.referatele.com/referate/diverse/online17/POLITICA-DE-DISTRIBUTIE-referatele-com.php
www.biblioteca.ase.ro
http://www.eurostock-h.hu/ro/EUROSTOCK_Romania.html
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.