Schimbarile intervenite in structura productiei materiale, adancirea continua a diviziunii sociale a muncii, aparitia si dezvoltarea economiei de piata, participarea la circuitul economic mondial, reprezinta factori esentiali care justifica complexitatea deciziilor majore ale conducerii economice si sociale. Astfel, informatica se integreaza organic in activitatea economica si sociala, iar domeniile de utilizare ale acesteia se diversifica in ritm rapid, prin includerea unor noi activitati umane cum ar fi: informatica tehnico-stiintifica (rezolvarea calculelor tehnico-ingineresti si fizico-matematice), informatica industriala (supravegherea, comanda si controlul proceselor de productie a masinilor-unelte si a robotilor), informatica sociala (prelucrarea automata a indicatorilor economico-sociali), informatica economica si de gestiune (automatizarea activitatilor desfasurate in regii autonome sau societati comerciale), informatica pentru conducere (automatizarea proceselor de conducere si asistarea deciziilor), birotica (automatizarea activitatilor de birou si administratiei), proiectarea asistata de calculator (informatizarea proiectarii produselor si tehnologiilor), s. a.
in aceste conditii informatica a devenit un instrument important de investigare si cunoastere stiintifica a fenomenelor si proceselor desfasurate in toate domeniile de activitate sociala cu implicatii fundamentale in domeniul economic.
Un sistem informatic este intotdeauna subordonat procesului decizional si deserveste conducerea de aceea obiectivul general urmarit prin realizarea unui sistem informatic constituie asigurarea selectiva si in timp util a tuturor nivelurilor de conducere cu informatii necesare si reale pentru fundamentarea si elaborarea operativa a deciziilor cu privire la desfasurarea cit mai eficienta a intregii activitati economice. Schimbarea structurii de dirijare a economiei nationale stabileste noi cerinte fata de calitatea informatizarii, in acelasi rand si a informatizarii cercetarii de marketing si analizei vanzarilor.
in acest context se include si lucrarea data ce incearca sa ilustreze posibilitatile informationale in domeniul gestiunii documentatiei financiar-contabile de la Departamentul de vanzari.
Cateva din sarcinile de baza in evidenta documentatiei financiar-contabile privind Departamentul de vanzari sunt: primirea comenzilor, negocierea pretului, a cantitatii, incheierea contractelor, eliberarea ordinelor de livrare si inregistrarea datelor privitoare la multimea de participanti in procesul de vanzare-cumparare a marfurilor (date ce se refera la clienti, date cu privire la pret, cantitate, conditii de expediere, avans, rabat, termene de plata, tipul de plata, datorii de plata).
1.Analiza sistemului informational existent
1.1.Caracteristica unitatii social-economice
Studiul structurii organizatorice a USE. intreprinderea mixta "Glass Container Company", (GCC) S.A., este constituita prin hotararea Adunarii constitutive, conform legislatiei in vigoare a Republicii Moldova si isi desfasoara activitatea ca persoana juridica conform "Legii cu privire la antreprenoriat si intreprinderi", "Legii cu privire la societatile pe actiuni", "Legii privind investitiile straine", altor legi si acte normative ale Republicii Moldova. Societatea este constituita ca societate pe actiuni de tip inchis.
Scopul principal al crearii intreprinderii este constituirea si organizarea activitatii uzinei pentru producerea ambalajelor de sticla in conformitate
1."Elaborarea tezelor de licenta la specialitatea Cibernetica si Informatica economica", Ion Bolun, Ilie Costas, Andrei Gametchi, Tamara Zacon, Boris Delimarschi. Chisinau 2001 ASEM
2."Tehnologia prelucrarii automatizate a informatiei economice", I.Costas, L.Carcea. ASEM Chsinau 1997
3. "Proiectarea sistemelor informatice financiar-contabile", I.Rosca, E.Macovei, N.Davidescu, V.Raileanu. Editura didactica si pedagogica, Bucuresti 1993
4."Baze de date relationale" Vitalie Cotelea, ASEM
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.