Evidența cadrelor didactice și elevilor

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I - BAZA DE DATE: ACCESS 7
1.1 Lansarea Access-ului 7
1.2 Deschiderea unei baze de date 8
1.2.1 Inceperea cu un fisier gol 9
1.2.2 Construirea unei baze de date noi bazata pe o baza deja
existenta 11
1.2.3 Redenumirea unei baze de date 12
1.2.4 Folosirea unui sablon 13
1.3 Deschiderea unui fisier existent 16
1.4 Explorarea interfetei utilizator Access 18
1.4.1 Bara de instrumente a bazei de date (Database Toolbar) 18
1.4.2 Bara de meniu 20
1.5 Utilizarea functiei Help (Ajutor) 21
1.6 Inchiderea unei baze de date 21
1.7 Schimbarea modului de vizualizare 22
CAPITOLUL II - OBIECTELE PROGRAMULUI ACCESS 24
2.1 Tabele (Tables) 24
2.1.1 Crearea tabelelor 25
2.1.2 Modul de afisare Datasheet 26
2.1.3 Proprietatile campurilor unui tabel 27
2.1.4 Cheia primara (Primary key) si cheia compusa 28
2.1.5 Modificarea si formatarea unui tabel 29
2.2 Relatii intre tabele 29
2.2.1 Relatia one-to-many (unul -la mai multi) 30
2.2.2 Relatia many-to-many (de la mai multi-la mai multi) ,, 35
2.2.3 Relatia one-to-one (de la unul-la unul) 35
2.3 Interogari (Query) 35
2.3.1 Crearea unei interogari (query) 36
2.3.2 Modificarea unei interogari 39
2.3.3 Rularea unei interogari 40
2.3.4 Salvarea, stergerea si inchiderea unei interogari 41
2.4 Formulare 42
2.4.1 Tipuri de formulare 42
2.4.2 Deschiderea unui formular 43
2.4.3 Crearea si salvarea unui formular 44
2.4.4 Utilizarea unui formular pentru a introduce si modifica date
intr-o tabela 46
2.4.5 Parcurgerea inregistrarilor utilizand formularele 47
2.4.6 Adaugarea si modificarea textului in antet si subsol 48
2.4.7 Stergerea unui formular 50
2.4.8 Salvarea si inchiderea unui formular 50
2.5 Rapoarte (Reports) 51
2
2.5.1 Crearea si salvarea unui raport 51
2.5.2 Adaugarea, modificarea antetului si subsolului unui raport 56
2.5.3 Salvarea stergere si inchiderea unui raport 58

Extras din proiect:

Evolutia diferitelor metode si tehnici de organizare a bazelor de date, pe suporturi de memorie externa, a fost determinata de necesitatea de a avea un acces cat mai rapid si usor la un volum cat mai mare de date. Datele stocate si prelucrate sunt foarte complexe cu foarte multe interdependente, lucru ce a facut necesara aparitia bazelor de date. [2]

Caracteristica principala a bazelor de date este aceea ca ofera o stocare unica pentru toate datele legate de aceeasi tema. Se pot aduna informatiile intr-o baza de date mai degraba decat sa le imprastii intr-o serie de documente Word, foi de calcul Excel, fisiere text, mesaje e-mail sau notite.

O baza de date poate stoca ceva simplu cum ar fi lista invitatiilor la nunta sau ceva mai complex, cum ar fi lista cu fiecare client care a vizitat vreodata site-ul Web de comert electronic si fiecare comanda pe care a plasat-o.

De asemenea poate face mai mult decat sa stocheze date dezordonate. Astfel cateva dintre abilitatile Microsoft Access sunt:

- Prezinta o interfata usor de folosit pentru introducerea de noi date

- Gaseste rapid datele legate intre ele ( de exemplu, gasirea tuturor carti-

lor cu acelasi autor)

- Afiseaza datele ca un grafic sau o pagina Web

- Furnizeaza date usor de inteles care pot fi printate sau afisate pe ecran

- Exporta date in Microsoft Word sau in Microsoft Excel

- Protejeaza datele de erori

- Automatizeaza operatiile comune pentru a reduce timpul de dac-tilografiere [3]

Baza de date reprezinta un ansamblu de date, organizate coerent, structurate cu o redundanta minima, accesibile cat mai multor utilizatori in acelasi timp.[2]

Informatia este o notiune primara care reprezinta o componenta esentiala a lumii inconjuratoare. Prin ea se caracterizeaza diferite elemente ale naturii

4

(obiecte, vietati, stari, fenomene etc.) si permite comunicarea intre indivizii unei colectivitati.

Daca o informatie este gestionata cu ajutorul tehnicii de calcul (computer) atunci ea devine data. Deci datele reprezinta informatii care fac obiectul prelucrarii pe sistemele de calcul si se pot clasifica astfel:

- elementare - sunt acelea care sunt indivizibile in raport cu prelucrarile la care urmeaza sa fie supuse;

- compuse - sunt acelea care sunt alcatuite din mai multe date elementare, adica sunt divizibile in date mai simple.

Unei date i se poate atribui un nume numit identificatorul de data prin care ea se deosebeste de altele. O caracteristica de baza a unei date este tipul sau. Prin aceasta se stabileste modul de memorare al datei precum si operatiile ce se pot efectua asupra sa. Datele pot fi puse in legatura unele cu altele prin relatii.

O colectie de date este un ansamblu de date omogene. Intre colectiile de date se pot stabili relatii care de fapt se reduc tot la relatii intre datele componente. O relatie intre doua colectii de date este o regula prin care unei date dintr-o colectie i se pune in corespondenta zero una sau mai multe date in cealalta colectie.

Relatiile dintre colectii pot fi:

- unidirectionale - cand stabilirea corespondentei se face plecand de la data din prima colectie, numita si principala sau primara, urmand a determina data (datele) cu care aceasta se afla in corespondenta in colectia tinta sau secundara.

- bidirectionale - cand stabilirea corespondentei se face pornind de la oricare colectie cu acelasi efect.

In functie de numarul de date care ce intervin in relatii, acestea se mai pot clasifica si astfel:

- una-la-una(one-to-one) - caz in care unei date dintro colectie ii corespunde o singura data in cealalta colectie.

5

- una-la -mai multe (one-to-many), caz in care unei date din prima colectie ii corespund mai multe date in cea de a doua.

- mai multe-la-una (many-to-one), caz in care unei date din prima colectie le corespunde o data in cea de a doua colectie.

- mai multe-la-mai multe (many-to-many), sunt asocieri libere.

O structura de date este o colectie de date careia i s-a atasat un mecanism de localizare a datelor componente. Exista mai multe tipuri de structuri de date:

- structura punctuala - este cea mai simpla structura. Aici intra si datele izolate intre care nu sunt create legaturi.

- structura lineara - este cea in care datele sunt organizate sub forma de lista, una dupa alta.

- structura circulara - se obtine din una liniara daca intre capete se stabileste o legatura.

- structura de tip stea - care are o data centrala de care este legata fiecare data, datele intre ele nu au legaturi directe exceptand pe cea centrala.

- structura arborescenta - care are datele dispuse pe nivele si au subordonari cu exceptia datei radacina.

- structura de tip retea - este cea mai generala, intre date putand exista diverse legaturi.

Bibliografie:

1. Dogaru, O. BAZE DE DATE

INITIERE IN ACCESS

Editura MIRTON Timisoara, 2002

2. Dulu, A. Baze de date - Access

ECDL modulul 5

Casa de Editura Andreco Educational Bucuresti, 2005

3. Gunderloy, M. Office Access 2003 pentru incepatori.

Harkins, S. S. Editura B.I.C. ALL Bucuresti, 2004

4. Kovacs, S. ACCESS 2000

IMPLEMENTAREA BAZELOR DE DATE

Editura Albastra Cluj-Napoca, 2003

5. Sagman, S. Microsoft OFFICE 2003 pentru Windows

Editura CORINT Bucuresti, 2004

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Evidenta cadrelor didactice si elevilor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
88 pagini
Imagini extrase:
88 imagini
Nr cuvinte:
11 860 cuvinte
Nr caractere:
61 679 caractere
Marime:
7.55MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Limbaje de Programare
Tag-uri:
evidenta, date, tabele
Predat:
la facultate
Materie:
Limbaje de Programare
Sus!