Pratt & Whitney J58 a fost un motor utilizat pentru prima data in dotarea avionului Lockheed A-12 OXCART si , implicit , in dotarea YF-12 si a SR-71 Blackbird. In principal este un turboreactor cu postcombustie , desi avea un raport de bypass variabil.
PREZENTARE GENERALA
Motorul Pratt&Whitney J58 a fost un turboreactor cu bypass , 9 trepte si curgere axiala , dezvoltat la sfarsitul anilor 1950 pentru a indeplini cererile U.S. Navy. A fost primul motor turboreactor proiectat sa functioneze pe perioade lungi de timp folosind postcombustia. Acesta genera o forta de propulsive maxima de 32500 livre si a fost cel mai puternic motor aeroreactor creat vreodata.
Motorul a fost proiectat pentru a indeplini operatiuni la viteze , altitudini si temperature extreme si a fost primul motor de avion care a atins Mach 3. La functionare maxima, debitul de combustibil in J58 este de aproximativ 30283.29 litri pe ora iar temperature gazelor de evacuare este in jur de 3400?. Motorul a fost folosit doar pe Lockheed YF-12 interceptor sip e descendentii sai , A-12 si SR-71. Una dintre caracteristicle importante ale acestui motor au fost dintii conici din stuturile de admisie cu geometrie variabila , care erau mutate automat in fata
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.