Unele aspecte ale dezvoltării forței, în cadrul lecțiilor de educație fizică

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Unele aspecte ale dezvoltarii fortei, in cadrul lectiilor de educatie fizica (copii 13 - 14 ani)
Cap. I. 1.Actualizarea temei si motivarea alegerii ei
2. Scopul si ipoteza cercetarii
Cap. II. Fundamentarea teoretica a temei
2.1 Particularitatile morfofunconale ale varstei postpubertare
2.2 Forta musculara - indici
Cap. III. Analiza critica a documentelor de planificare vizand calitatile motrice si dezvoltarea acestora
Cap. IV. Selectia exercitiilor de forta pentru incepatori
4.1. Recomandari considerate de baza
4.2. Care grupe musculare sunt cele mai importante si cum se evalueaza dezvoltarea generala de forta?
Cap. V. Analiza critica a documentelor de planificare vizand calitatile motrice si dezvoltarea acestora
Cap. VI. Organizarea si desfasurarea experimentului
Clasele de subiecti cercetati
Durata si locul desfasurarii experimentului
Mijloace folosite in pregatire
Cap. VII. inregistrarea si interpretarea datelor experimentului
7.1 Concluzii partiale
Cap VIII Concluzii finale si propuneri
8.1. Concluzii finale
8.2. Propuneri
Bibliografie

Extras din proiect:

Actualizarea temei si motivarea alegerii ei

in ultimii ani, educatia fizica lupta sa ocupe o pozitie mai importanta in cadrul procesului educativ la care participa tanara generatie. La aceasta contribuie, pe deoparte preocuparea continua pentru fundamentarea stiintifica a domeniului; cresterea nivelui de pregatire a cadrelor didactice; perfectionarea metodelor si tehnicilor de predare, iar pe de alta parte, activitatea sa vina in intampinarea nevoilor si preocuparilor tinerilor si atragerea lor in practicarea sportului.

Fara ca educatia fizica sa intre in sfera intereselor, puternice si constante, ale tinerilor aceasta nu-si va putea indeplinii sarcinile sau idealurile, privind cresterea si dezvoltarea fizica armonioasa, imbunatatirea sau mentinerea starii generale de sanatate, prelungirea sperantei de viata activa si sanatoasa s.a.

Societatea contemporana este marcata de rapide si profunde transformari. Exploziva dezvoltare tehnologica face ca activitatea fizica sa se reduca substantial, iar solicitarea sa fie de natura intelectuala. Individul trebuie sa se adapteze in permanenta la noile exigente, ne avand practic prea mult timp pentru activitatile recreative, iar activitatile fizice vor fi la concurenta cu diferite spectacole, emisiuni Tv, concerte, etc.

Un alt impediment il reprezinta insuficienta spatiilor amenajate destinate practicarii exercitiilor fizice sau acolo unde acestea exista sa apara probleme legate de costurile de multe ori prohibitive pentru mari categorii de populatie.

Nu in ultimul rand am aminti o anumita lipsa de cultura fizica in randul populatiei largi, ce nu numai ca nu cunosc care este oferta de servicii de care ar putea beneficia, dar ignora din capul locului orice informare cu privire la practicarea exercitiilor fizice.

scoala actuala nu raspunde pe deplin la profundele transformarii ale societatii din ultimi ani, iar reforma preconizata in sfera invatamantului intarzie sa-si faca aparitia. in actualul context se cere ca principala restructurare a procesului educativ sa vina din partea profesorului, care devine principala veriga in promovarea valorilor invatamantului si cel care poate aduce profunde transformari in evolutia societatii.

in timpul procesului instructiv-educativ, din cadrul lectiilor de educatie fizica, se acumuleaza cunostinte, se formeaza priceperi si deprinderi, se dezvolta calitatile motrice si se educa trasaturi de caracter. Profesorul trebuie sa acorde o egala importanta tuturor acestor aspecte, incercand sa prezinte cat mai multe informatii ce vizeaza caile de realizare a scopului propus, dar si efectele practicari exercitilor asupra organismului.

Din perspectiva viitorului profesor de educatie fizica doresc sa ma implic la slolutionarea unora dintre problemele cu care se confrunta educatia fizica scolara. Astfel am considerat important abordarea dezvoltarii motrice - forta la varsta pubertatii, observand interesul acestor copii pentru dezvoltarea si intarirea musculaturii.

Lucrarea de fata isi propune abordarea problematicii dezvoltarii fortei la nivelul esaloanelor de elevi din clasele a VII a, datorat faptului ca elevii din clasele gimnaziale nu beneficieaza de obiectivele de referinta la sfarsitul anului scolar.

La nivelul invatamantului gimnazial, profesorii de educatie fizica nu acorda indeajuns de multe explicatii si exercitii de dezvoltare a fortei, si nu acorda destul timp pentru aceasta calitate motrica la fel de importanta ca indemanarea, viteza sau rezistenta, care sunt mai des utilizate de copii in timpul orelor de educatie fizica scolara.

in tratarea problemelor s-a avut in vedere necesitatea ca aceasta calitate motrica sa-si gaseasca loc si functionalitate in actualitatea practica, sa contribuie intr-o masura mai mica sau mai mare la acordarea de atentie sporita a profesoriilor din ivatamantul gimnazial pentru aceasta calitate motrica numita forta.

2. Scopul si ipoteza cercetarii

in activitatea fizica pe langa invatarea unor deprinderi motrice, dezvoltarea unor calitati motrice se impune transmiterea unui sistem de cunostinte, menite a realiza un inalt nivel de cultura fizica la nivelul unei cat mai largi populatii. Aceste cunostinte nu se rezuma la cele teoretice, ce acestea se leaga stras de realizarea practica a scopului urmarit si de particularitatile de care trebuie sa se tina seama.

Scopul transmiterii acestor cunostinte este de a inzestra individul cu constient de modul de functionare a propriului organism, de nevoile acestuia, in a nu se rezuma la nevoile de hrana, efort, odihna ci de a intelege profundele transformarii la care este supus organismul. in cadrul acestor cunostinte, altfel extrem de vast, ne-am oprit la cele ce tin de dezvoltarea si intarirea conditiei scheleto-musculare. Influentarea conditiei scheleto-musculare se realizeaza cu cea mai mare eficienta prin inermediul eforturilor de forta. Aceste eforturi asigura o caregorie importanta de stimuli necesari cresterii si dezvoltarii in copilarie, mai important incepand cu perioada pubertara.

Eforturile de forta, putem spune ca nu reprezinta o categorie de exercitii prea atactive in randul acestor tineri, fapt ce se datoreaza, in principal, unui ridicat efort de vointa, un mare consum energetic si nervos, dar si faptului ca acestea produc relativ rapid oboseala.

in abordarea studiului am pornit de la ipoteza ca: furnizarea unor informatii precum efectele exercitilor asupra dezvoltarii musculaturii, contributiia acestora la prevenirea unor boli ori la intarirea sanatatii, sau efectele dezvoltarii fortei asupra performantelor la diferite probe sportive ori activitati fizice; odata cu efectuarea exercitiilor pentru dezvoltarea fortei, vor actiona ca un puternic factor motivational contribuind substantial la sustinerea efortului si implicit la o mai buna crestere a fortei.

Capitolul II

2. Fundamentarea teoretica a temei

2.1. Particularitatile morfofunctionale ale varstei pubetare si postpubertare

,,Daca etapa pubertara a fost dominata de maturizarea biologica a organelor sexuale, etapa postpubertara, adolescenta, desavarseste si incheie perioada de crestere nu numai sub aspectul ei biologic dar si din punct de vedere social"(Demeter,A. 1974, pag. 161).

,,Educatia fizica si sportul constitue mijloace eficiente de ridicare pe o treapta superioara a capacitatii de munca a tinerilor postpubertari, de asigurare a dezvoltarii armonioase a intregului organism de perfectionare a dezvoltarii fizice, psihice, intelectuale si de formare a deprinderilor de miscare"(Demeter,A. 1974,pag. 162).

in etapa postpubertara procesul de dezvoltare biologica a organismului continua sub aspectele sale esentiale - cresterea si diferentierea.

Cresterea, din punct de vedere biologic, inseamna sporirea cantitativa a tesuturilor organismului si a diferitelor organe, aparate si sisteme. Aceasta dezvoltare este asigurata prin multiplicarea celulara si sporirea substantelor intercelulare, ceea ce duce

Bibliografie:

Alexe, N. - Antrenamentul sportive modern, Editis Bucuresti,1993.

Baroga, L. - Educarea calitatilor fizice combinate, editura Sport - Turism , Bucuresti, 1984.

Brata, M. - Metodica educatiei fizice scolare, Oradea, 1996.

Demeter, A. - Bazele fiziologice ale educatiei fizice scolare, Editura Stadion, Bucuresti, 1974.

Dragnea, A. - Masurarea si evaluarea in educatie fizica si sport, Editura Sport -Turism , Bucuresti, 1984.

Maroti, S. - Metodologia cercetarii stiintifice in EFS, Editura Universitatii din Oradea, Oradea, 2006.

Ministerul Educatiei Nationale - Curriculum National, Programa scolara pentru clasele a V a - a VII a,Bucuresti, 1999

Ministerul Educatiei Nationale - Sistemul national scolar de evaluare la disciplina Educatie Fizica si Sport, Editura ,,Scoala Romaneasca", Bucuresti, 1999.

Observații:

licenta educatie fizica

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Unele aspecte ale dezvoltarii fortei, in cadrul lectiilor de educatie fizica .doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
63 pagini
Imagini extrase:
63 imagini
Nr cuvinte:
15 826 cuvinte
Nr caractere:
119 376 caractere
Marime:
300.18KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Educație Fizică
Tag-uri:
sport, dezvoltare, performante
Predat:
la facultate
Materie:
Educație Fizică
Sus!