Experiment privind dezvoltarea rezistenței cu ajutorul jocului bilateral de handbal

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

PLANUL LUCRARII
CAPITOLUL I. INTRODUCERE
I. 1. Importanta educatiei fizice in sistemul nostru de invatamant
I. 2. Prioritati actuale si de perspectiva ale educatiei fizice
I. 3. Motivarea alegerii temei
I. 4. Ipotezele cercetarii
CAPITOLUL II. FUNDAMENTAREA TEORETICO-STIINTIFICA A LUCRARII
II. 1. Particularitati somatice,functionale,motrice si psihice ale elevilor de 16-18 ani
II. 2. Caracteristicele educatiei fizice la ciclul liceal
II. 3. Dezvoltarea calitatilor motrice la acest ciclu de invatamant
II. 3. 1. Caracteristicele generale
II. 3. 2. Metode si procedee de dezvoltare a calitatilor motrice
II. 3. 3. Principalele cai de influentare a calitatilor motrice si locul lor in lectia de educatie fizica
II. 4. Particularitatile jocului de handbal in invatamantul liceal
II. 5. Planificarea activitatii in cadrul experimentului
CAPITOLUL III. ORGANIZAREA SI DESFASURAREA EXPERIMENTULUI
III.1. Scopul si sarcinile experimentului
III.2. Desfasurarea experimentului
-subiectii, locul, perioada
-deschiderea experimentului
-etapizarea experimentului
III. 3. Metode si tehnici de cercetare
-masuratori si testari
-indicatorii statistici folositi
III. 4. Mijloace folosite in cadrul experimentului
CAPITOLUL IV. REZULTATELE CERCETARII SI INTERPRETAREA LOR
IV. 1. Analiza rezultatelor obtinute la masuratorile somatice
IV. 2. Studierea rezultatelor obtinute la testele fizice si tehnice
IV. 3. Intretinerea si reprezentarea grafica
CONCLUZII
RECOMANDARI PRACTICO-METODICE
BIBLIOGRAFICE
ANEXE

Extras din proiect:

I.1. Importanta educatiei fizice in sistemul nostru de invatamant

Exista suficiente dovezi, adunate de-a lungul anilor, care pot confirma ca educatia fizica isi are importanta ei in cadrul invatamantului de toate gradele. Acest obiect, disciplina a fost introdus in sistemul nostru de invatamant inca de acum mai bine de 120 de ani, de pe vremea cand ministrul instructiunii publice era Spiru Haret ''inaintea altora, care si-au facut aparitia mai tarziu''.

In timp, obiectivele educatiei fizice si sportului scolar au fost modificate, dar, in esenta ele au aceleasi semnificatii. A fost un timp cand obiectivele acestea dovedeau competentele de care trebuia sa se tina cont la nivelul societatii. Astazi ele coincid cu cele ale Uniunii Europene.

Insumarea contributiei specifice a disciplinei educatie fizica la realizarea domeniilor de competente cheie specifice invatamantului obligatoriu din Europa si implicit din Romania conduce la redefinirea modelului disciplinei. Ea are in sistemul de invatamant, menirea de a asigura ''dezvoltarea aptitudinilor bio - psiho - motrice si formarea capacitatii elevilor de a actiona asupra acestora in vederea mentinerii performante a starii optime de sanatate, asigurarii unei dezvoltari fizice armonioase si manifestarii unei capacitati motrice favorabile insertiei profesionale si sociale prezente si viitoare''.

Cunostintele specifice, transmite elevilor prin aceasta disciplina de invatamant, sunt:- limbajul (terminologia) specific;- componentele starii de sanatate;- parametrii dezvoltarii fizice armonioase;- caracteristicele priceperilor si deprinderilor motrice;- factorii care conditioneaza manifestarea calitatilor motrice;- tehnica, tactica, si regulamentele ramurilor de sport;- metode, mijloace si forme de organizare a exersarii pentru:

* ameliorarea dezvoltarii fizice; * dezvoltarea calitatilor motrice; *consolidarea si perfectionarea tehnicii si tacticii problemelor/ramurilor de sport;

- metode de si mijloace de investigare si (auto) evaluare;

- continutul si formele de activitate independenta, individuala si de grup;

- informatii sportive;

Abilitati urmarite a fi formate prin aceasta disciplina de invatamant sunt:

-de a-si aprecia starea de sanatate;

-de a-si compara dezvoltarea fizica cu parametrii modelului specific varstei si sexului si de a actiona, dupa caz, pentru ameliorarea acestora;

-sa-si determine indicii de dezvoltare a calitatilor motrice si sa actioneze pentru cresterea/mentinerea acestora;

-sa aprecieze obiectiv capacitatea de utilizare a deprinderilor motrice si sa actioneze pentru consolidarea si perfectionarea acestora;

-sa evalueze capacitatea de a practica probele si ramurile de sport invatate si sa actioneze pentru cresterea randamentului in practicarea acestora;

-sa se integreze si sa colaboreze eficient in grupuri stabile sau constituite spontan care practica diferite categorii de exercitii fizice;

-sa practice la intrecere si concursuri desfasurate regulamentar;

-sa aprecieze spectacolul sportiv si sa-l comenteze pe baza cunostintelor si informatiilor dobandite;

-capacitatea de a atrage si stimula componentii microclimatului sau social in practicarea sportului.

Atitudinile pe care le cultiva preponderent aceasta disciplina sunt:

-responsabilitatea fata de propria sanatate si dezvoltarea fizica;

-dorinta de autoperfectionare;

-perseverenta in atingerea obiectivelor fixate;

-spirit competitiv;

-respect fata de reguli, parteneri, adversari, arbitri si spectatori;

-disponibilitate pentru colaborare, de initiere si intretinere a noii relatii interumane;

-interes constant pentru fenomenul sportiv;

Aceste contributii specifice au dat educatiei fizice si sportului statutul de arie curriculara distincta in planurile de invatamant ale tuturor ciclurilor de scolarizare si ele trebuie sa stea la baza elaborarii programelor de educatie fizica, a metodologiei de realizare a procesului de invatamant, cat si a sistemului de evaluare.

Bibliografie:

1.BADIU ,TOMA-"Didactica educatiei fizice", Editura Fundatiei Universitare" Dunarea de Jos" Galati, 2001;

2. BADIU ,TOMA;HEREUTA, CLAUDIU;TALACHIR ,GABRIEL, LAURENTIU-"Metodica educatiei fizice a tinerei generatii";

3.BADIU,TOMA-"Teoria educatiei fizice si a sportului",Editura Fundatiei Universitare "Dunarea de Jos", Galati, 2001;

4.BADIU, TOMA si colectiv -"Strategii didactice de tip algoritmic si euristic folosite in educatie fizica scolara",Editura Fundatiei Universitare "Dunarea de Jos", Galati, 2003;

5.BASTIUREA,EUGEN-"Caiet de lucrari practice in handbal "' Galati,1996 (multiplicare interna);

6.BASTIUREA,EUGEN;SARBU, DUMITRU;STAN, ZENOVIA-"Handbal pas cu pas",Editura "Evrika", Braila, 2001;

7.BASTIUREA, EUGEN-"Handbal", Editura Fundatiei Universitare"Dunarea de Jos", GALATI,2002;

8.BOTA,IOAN-"Handbal. Modele de jos si pregatire", Editura "Sport-Turism", Bucuresti ,1984;

9.BOTA,MARIA;BOTA,IOAN-"Handbal -500 de exercitii pentru invatarea jocului", Editura "Sport-Turism", BUCURESTI, 1990;

10.DRAGNEA,ADRIAN-"Masurarea si evaluarea in educatie fizica si sport, Editura "Sport-Turism", BUCURESTI, 1984;

11.DRAGNEA, ADRIAN; BOTA, AURA-"Teoria activitatilor motrice", Editura Didactica si Pedagogica R.A., Bucuresti, 1990;

12.GHERMANESCU, KUNST,IOAN(coordonator)-"Teoria si metodica handbalului", ", Editura Didactica si Pedagogica , Bucuresti, 1999;

13.GOGATLAN,VALERIU-"Instruirea copiilor si juniorilor in handbal",

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Experiment privind dezvoltarea rezistentei cu ajutorul jocului bilateral de handbal .doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
82 pagini
Imagini extrase:
82 imagini
Nr cuvinte:
18 152 cuvinte
Nr caractere:
95 699 caractere
Marime:
93.96KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Educație Fizică
Tag-uri:
sport, handbal
Predat:
Facultatea de Educatie Fizica si Sport , Universitatea Dunarea de Jos din Galati
Specializare:
Educatie Fizica Si Sport
Materie:
Educație Fizică
Profesorului:
Lect. Univ. Dr. Bastiurea Eugen
Sus!